Τα 10 ιαπωνικά αυτοκίνητα που κόστισαν εκατομμύρια
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
Οι Ιάπωνες έχουν κατασκευάσει θρύλους της αυτοκίνησης που σήμερα είναι ποθητοί όσο λίγα αυτοκίνητα και κοστίζουν μία περιουσία. Ποια είναι στη δεκάδα;
Τη σήμερον ημέρα, τα πιο εμβληματικά –και κυρίως σπάνια– ιαπωνικά αυτοκίνητα φτάνουν με σχετική άνεση το 1 εκατομμύριο ευρώ όταν πωλούνται σε δημοπρασίες. Μία τιμή που θα ήταν πολύ δύσκολη πριν από 10 χρόνια.
WHAT CAR
Και αυτό έχει να κάνει κυρίως με το γεγονός πως ορισμένα κομμάτια είναι πια συλλεκτικά. Όπως το Nissan Skyline GT-R R34 «Paul Walker» από το Fast & Furious 4. Ωστόσο, δεν είναι το μοναδικό.
Για αυτό, το newsauto βρήκε και σας παρουσιάζει 10 από τα πιο σπάνια και ακριβά αυτοκίνητα από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ήλιου που σήμερα κοστίζουν μία περιουσία.
10) Honda NSX-R (2003) – 1.060.300 δολάρια
Πρόσφατα, ένα Honda NSX-R του 2003 πουλήθηκε σε δημοπρασία της Broad Arrow για περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ. Είχε περίπου 16.000 χλμ. στο οδόμετρο, ελάχιστα για τα χρόνια ύπαρξής του και για αυτό πιθανότατα έφτασε αυτό το ποσό.

Ο κινητήρας του είναι μεγαλύτερος από τον ορίτζιναλ τρίλιτρο V6 VTEC του NSX, καθώς έχει χωρητικότητα 3,2 λίτρων. Η μέγιστη ισχύς είναι 294 ίπποι και 303 Nm.
Το σύνολο είναι ελαφρύτερο από το NSX, χάρη σε μία σειρά από λεπτομέρειες που πρόσεξε η Honda, ώστε το NSX-R να κερδίζει ταχύτητα και από το χαμηλότερο βάρος. Μερικές εξ αυτών ήταν τα πιο λεπτά τζάμια, η μικρότερη και ελαφρύτερη μπαταρία και η απουσία ρεζέρβας.
9) Nissan GT-R50 της Italdesign (2021) – 1.200.000 δολάρια
Η θρυλική Italdesign ξεκίνησε το 2018 να συνεργάζεται με τη Nissan για μία σειρά από ξεχωριστά πρότζεκτ, με το πιο σπέσιαλ εξ αυτών να είναι το ειδικής κατασκευής GT-R 50.

Έχει αμάξωμα με ιταλικό ντιζάιν, περιορίστηκε στις 50 μονάδες και προσφέρθηκε σε πελάτες μόνο με ειδική παραγγελία. Όσοι το αγόρασαν πρώτοι, έβγαλαν από τα ταμεία τους 1,2 εκατομμύρια δολάρια.
Το GT-R50 εφοδιάστηκε με τον περίφημο twin-turbo V6 των 3,8 λίτρων του ορίτζιναλ μοντέλου, ωστόσο το τμήμα Nismo το είχε περάσει ένα «χεράκι». Με αποτέλεσμα η μέγιστη ισχύς του να φτάνει τους 720 ίππους και 793 Nm, γεγονός που το βοηθούσε να ολοκληρώνει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα.
8) Acura NSX #1 (2016) – 1.200.000 δολάρια
Το 2016, σε δημοπρασία της Barrett-Jackson, ένα ολοκαίνουργιο Acura NSX πουλήθηκε για 1,2 εκατομμύρια δολάρια τη στιγμή που η τιμή λιανικής του βρισκόταν στις 160.000.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο ήταν το πρώτο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Για αυτό και έγινε τόσο ποθητό από τους εύπορους που βρέθηκαν στην εκδήλωση.
Ο κινητήρας του είναι ο twin-turbo V6 των 3,5 λίτρων της Honda με απόδοση 581 ίππων που το έκανε να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ ώρα σε κάτι παραπάνω από 3 δευτερόλεπτα.
7) Nissan Skyline GT-R R34 (Paul Walker) – 1.400.000 δολάρια
Παρότι το GT-R R34 σπανίζει στην Ευρώπη και αν το βρεις θα πληρώσεις εύκολα εξαψήφιο ποσό, η επταψήφια τιμή με την οποία πουλήθηκε το συγκεκριμένο οφείλεται στο γεγονός πως ονομάζεται… Paul Walker, λόγω της συμμετοχής του στο Fast & Furious 4.

Αυτό το Skyline GT-R κατασκευάστηκε από τον Ντάριλ Άλισον της Kaizo Industries, με αρκετές λεπτομέρειές του να αποτελούν επιλογές του ίδιου του Πολ Γουόκερ.
Η εξατομικευμένη του κατασκευή είναι εμφανής από το roll cage, τα μπάκετ καθίσματα OMP, το τιμόνι MOMO, το ειδικής σχεδίασης ταμπλό με την οθόνη και το καθαρό εξωτερικό χρώμα.
Από όσα γνωρίζουμε, κάτω από το καπό βρισκόταν ένα δίλιτρος τετρακύλινδρος με μέγιστη ισχύ 280 ίππων και 397 Nm.
6) Lexus LFA Nurburgring Package (2012) – 1.625.000 δολάρια
Παρότι το Lexus LFA με τον εθιστικό V10 είναι ένα θρυλικό supercar, η τιμή των 1,6+ εκατομμυρίων που «έπιασε» δε δικαιολογείται σε πρώτη φάση.

Αλλά το συγκεκριμένο που πουλήθηκε πρόσφατα τόσο, εξοπλίζεται με το Nurburgring Package και είχε διανύσει μόλις 3.200 χλμ. Μόλις 50 μονάδες κατασκεύασε η Lexus με το συγκεκριμένο πισταδόρικο πακέτο εξοπλισμού, το οποίο προσέδιδε αεροδυναμικά βοηθήματα και όχι μόνο.
Συν τοις άλλοις, ο V10 με τον πορωτικό ήχο και τους 570 ίππους που το έκανε να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα είναι πλέον ένας θρύλος από μόνος του.
5) Mazda 767B – 1.750.000 δολάρια
Το 1991, η Mazda έγινε ο πρώτος Ιάπωνας κατασκευαστής που κερδίζει τον 24ωρο αγώνα αντοχής Le Mans. Και το έκανε χάρη στο 787B που διέθετε περιστροφικό κινητήρα Wankel με τέσσερις ρότορες.

Το αγωνιστικό Mazda είχε μέγιστη ισχύ 659 ίππων, με το μοτέρ να φτάνει έως και τις 9.000 σ.α.λ. Και παρότι δεν ήταν τόσο γρήγορο όσο ο τότε ανταγωνισμός, αποδείχθηκε πιο αξιόπιστο και είδε πρώτο στην καρό σημαία.
Το 2017, μία από τις πρώτες μονάδες του 787B πουλήθηκε σε δημοπρασία του Amelia Island για 1,75 εκατομμύρια δολάρια.
4) Lexus LC500 Inspiration Series (2021) – 2.000.000 δολάρια
Το πρώτο Lexus LC500 Inspiration Series ήταν και το πρώτο που πάτησε στις ΗΠΑ, όπου ένας συλλέκτης δεν έχασε την ευκαιρία και το «άρπαξε» για 2 εκατομμύρια δολάρια, σε δημοπρασία της Barrett-Jackson.

Το συγκεκριμένο το έφερε στις ΗΠΑ μία αντιπροσωπεία της Lexus και όλα τα χρήματα της πώλησης δωρίστηκαν στο Boys & Girls Club of America και το ίδρυμα Bob Woodruff.
3) Toyota Supra #1 (2020) – 2.100.000 δολάρια
Ο λόγος που η συγκεκριμένη Supra πουλήθηκε τόσο ακριβά είναι ίδιος με εκείνον του Acura NSX που είδαμε πιο πάνω: ήταν το πρώτο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής.

Κάτω από το μοντέρνο sportscar αμάξωμα βρίσκονται μηχανικά μέρη της BMW, με τον τρίλιτρο εξακύλινδρο turbo να αποδίδει 387 ίππους και 495 Nm ροπής.
2) Nissan Skyline GT-R 400R Nismo (1995) – 2.200.000 δολάρια
Αυτό το Skyline GT-R γενιάς R33 αποτελεί ένα σπάνιο δημιούργημα και μία πραγματικά ξεχωριστή έκδοση, ονόματι 400R. Μόλις 100 μονάδες βγήκαν από το ιαπωνικό εργοστάσιο, ενώ το «400» στο όνομά του προσδιορίζει την ιπποδύναμη.

Το «R» προέρχεται από τη λέξη «Racing». Η Nismo αύξησε τη χωρητικότητα του ορίτζιναλ εξακύλινδρου κινητήρα στα 2,8 λίτρα και με μία σειρά από άλλες αναβαθμίσεις αύξησε την ισχύ στους 400+ ίππους.
Το αμάξωμα είναι εξίσου ξεχωριστό, διαθέτοντας νέα σχέδια και ζάντες. Καλύτερα και ισχυρότερα είναι και τα φρένα. Στο εσωτερικό εντοπίζονται επίσης μερικές σπέσιαλ πινελιές.
Τελικά, μόνο 44 κομμάτια κατασκευάστηκαν, με καθένα να φτιάχνεται στα γούστα του πελάτη και στο τέλος να πωλείται σε ασύλληπτα ποσά.
1) Shelby Toyota 2000GT (1967) – 2.500.000
Το Toyota 2000GT κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1967, με μόλις 350 μονάδες να κατασκευάζονται. Πρόκειται για ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Yamaha, η οποία παρείχε τον δίλιτρο εξακύλινδρο σε σειρά με μέγιστη ισχύ μεταξύ 150 και 210 ίππων.

Είχε βάρος περίπου 1.130 κιλά και η κατανομή βάρους ήταν σχεδόν τέλεια. Επιπλέον, εξοπλιζόταν με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα, 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ανεξάρτητη ανάρτηση και δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς.
Τρία 2000GT είχαν «περιποίηση» από την ομώνυμη εταιρεία του Κάρολ Σέλμπι, ο οποίος αξιοποίησε τις γνώσεις ενός οδηγού F1, για να εντοπίσει τα αδύναμα σημεία του Toyota και να το βελτιώσει.
Το συγκεκριμένο έτρεξε στο αμερικανικό πρωτάθλημα SCCA. Όταν ήρθε η ώρα της πώλησης, δόθηκε σαν καινούργιο στη δημοπρασία της Gooding & Company έναντι 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων.