Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Ο Wankel επιστρέφει!

  • newsautoteam

Ένα νέο μοντέλο της Mazda θα συνδυάζει ηλεκτρικό μοτέρ και περιστροφικό range extender.

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

H Mazda επανεφευρίσκει τον περιστροφικό κινητήρα ως range extender σε ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο θα μπει στην παραγωγή το 2020. Ποντάροντας στα εγγενή χαρακτηριστικά πολιτισμένης λειτουργίας, χαμηλού βάρους και μικρού μεγέθους τουWankel, η ιαπωνική εταιρεία ελπίζει να απαλλάξει τους πελάτες της από το άγχος της περιορισμένης αυτονομίας των μπαταριών. Αυτή η κίνηση θα δώσει μια παράταση ζωής στον συγκεκριμένο τύπο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το RX-8 ήταν το τελευταίο ιαπωνικό μοντέλο με κινητήραWankel, η παραγωγή του οποίου σταμάτησε το 2012. Η Mazda πιστεύει πλέον ότι έχει ξεπεράσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που πάντα αντιμετώπιζε η διάταξη ρότορα στάτορα. Σύμφωνα με τα αρχεία του ιαπωνικού γραφείου ευρεσιτεχνιών, ο κινητήρας θα λειτουργεί οριζόντια για εξοικονόμηση χώρου, επιτρέποντας την τοποθέτησή του κάτω από το δάπεδο.Στα ίδια σχέδια φαίνεται ότι το αυτοκίνητο είναι ένα μικρομεσαίο πεντάθυρο hatchback. O περιστροφικός κινητήρας κινεί μια γεννήτρια, που με τη σειρά της φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου. Η τελευταία βρίσκεται κάτω από τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ range extender,γεννήτρια, inverter και ρεζερβουάρ έχουν τοποθετηθεί μεταξύ των πίσω τροχών.Η αχίλλειος πτέρνα του Wankel είναι η φθορά των στεγανωτικών ελασμάτων στις τρεις γωνίες του ρότορα, που αντιμετωπίζεται με τον ψεκασμό μικρής ποσότητας λαδιού στους θαλάμους καύσης.

Η πρόκληση είναι ήδη αρκετά μεγάλη στις συμβατικά τοποθετημένες εκδοχές η περιστροφή του κινητήρα κατά 90° ίσως να εντείνει το πρόβλημα. Οι μηχανικοί της Mazda φαίνεται να ξεπέρασαν αυτό τον σκόπελο εξελίσσοντας μια δίοδο σχήματος L για το λάδι που ψεκάζεται στον κινητήρα, αφήνοντας τη βαρύτητα να λιπάνει τα ελάσματα. Ο ειδικός στους κινητήρες Wankel, καθηγητής James Turner από το Πανεπιστήμιο του Μπαθ, πιστεύει ότι αυτή η τεχνική μπορεί να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα: «Ο κινητήρας Wankel δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τον συμβατικό παλινδρομικό κινητήρα σε κατανάλωση, αλλά αυτό δεν θα αποτελέσει πρόβλημα, δεδομένης της λειτουργίας του για σύντομα χρονικά διαστήματα. Τα προσόντα του, όμως, είναι ανυπέρβλητα:ο Wankel δεν έχει κραδασμούς, ενώ έχει πολύ μικρή αδράνεια, οπότε η εκκίνηση και η λειτουργία του είναι πολύ ομαλές.

Το χαμηλό κέντρο βάρους είναι εξίσου σημαντικό σε μια plug-in εφαρμογή, αφού κουβαλάς συνέχεια το range extender, αν και η χρήση του είναι περιορισμένη».Οποιοσδήποτε βοηθητικός κινητήρας θα κρύωνε όταν το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, γεγονός που οδηγεί σε αυξημένες εκπομπές ρύπων κάθε φορά που τίθεται σε λειτουργία. Για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, οι Ιάπωνες τεχνικοί πατεντάρισαν ένα ηλεκτρικά θερμαινόμενο σύστημα που αναλαμβάνει να διατηρήσει τους καταλύτες στην ενδεδειγμένη θερμοκρασία λειτουργίας.

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr