Live Κίνηση
Περισσότερα
Nissan Qashqai

H τεχνολογία εντός του κινητήρα 1.3 lt του Nissan Qashqai

Ελλάδα 16:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H τεχνολογία εντός του κινητήρα 1.3 lt του Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

H τεχνολογία εντός του κινητήρα 1.3 lt του Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

Ένα από τα ατού του Qashqai είναι και ο νέος κινητήρας βενζίνης με τον οποίο το εφοδιάζει η Nissan.

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται για έναν οικονομικό και συνάμα αποδοτικό κινητήρα χωρητικότητας 1.3 λίτρων, που διατίθεται σε εκδόσεις 140 και 160 PS. Προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου αλλά και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Ας δούμε όμως αναλυτικά την τεχνολογία της συγκεκριμένης μονάδας που εφοδιάζει το δημοφιλές ιαπωνικό SUV.

Κυλινδροκεφαλή

  • Η συμπαγής μορφή του νέου κινητήρα προσφέρει περισσότερο χώρο κάτω από το καπό, καθώς και μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος.
Advertisement
Advertisement

 

  • Διαθέτει μια νέα κυλινδροκεφαλή τριγωνικού σχήματος. Τα μπεκ ψεκασμού είναι τοποθετημένα κεντρικά για καλύτερη καύση.

 

  • Η πολλαπλή εξαγωγής είναι εν μέρει ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή για αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση της θερμικής ενέργειας των καυσαερίων, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και στα υψηλά φορτία.

 

  • Έχει προστεθεί ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Το εν λόγω φίλτρο καταστρέφει τα σωματίδια που εμπεριέχονται στα καυσαέρια, παγιδεύοντάς τα σε μια μικροπορώδη δομή “κηρήθρας” που “αναγεννιέται” αυτόματα σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Advertisement

Επίστρωση χιτωνίων κυλίνδρων Plasma

  • Για πρώτη φορά σε κινητήρα ευρείας παραγωγής της Nissan, εφαρμόζεται η τεχνολογία επίστρωσης κυλίνδρων Plasma.
Advertisement

 

  • Mια λεπτή μεμβράνη πολύ σκληρού χάλυβα ψεκάζεται στα τοιχώματα των κυλίνδρων, για να βελτιωθεί η απαγωγή θερμότητας από τους θαλάμους καύσης.

 

  • Εκτός από την σημαντική εξοικονόμηση βάρους, η τεχνική αυτή μειώνει σημαντικά τις ανεξέλεγκτες προαναφλέξεις, κάνοντας εφικτή την αύξηση του λόγου συμπίεσης για μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση.

 

  • Λόγω της επίστρωσης plasma, έχει μειωθεί κατά 1% η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.
    Advertisement

    Υπερσυμπιεστής (Turbo)

  • Το σύστημα υπερτροφοδότησης του αέρα διαθέτει πλέον ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα (η λεγόμενη “e-waste gate”). Αυτή αντικαθιστά τις πνευματικές βαλβίδες των παλαιότερων κινητήρων.

 

  • Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση του turbo, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.

 

  • Αυτή η “e-waste gate” επιτρέπει τη βέλτιστη χαρτογράφηση του κινητήρα χωρίς να επηρεάζεται η οδήγηση.

 

Σύστημα ψεκασμού

  • Τα μπεκ ψεκασμού διαθέτουν έξι οπές για καλύτερη διασπορά καυσίμου.

 

  • Η τροφοδοσία τους γίνεται από σύστημα common-rail σε υψηλή πίεση 250 bar. Μια σημαντική βελτίωση συγκριτικά με τα 200 bar του κινητήρα 1,2 λίτρων.

 

Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων με ζύγωθρα

 

  • Ο έλεγχος των βαλβίδων γίνεται με ζύγωθρα (κοκοράκια) και υδραυλικά ωστήρια, αντί μηχανικών.

 

  • Το κύριο πλεονέκτημα είναι η μείωση της εσωτερικής τριβής και η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.

 

  • Ο κινητήρας είναι πιο αποδοτικός χάρη στον διπλό ανεξάρτητο χρονισμό εκκεντροφόρων, τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή