Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Οι 5 πιο εμβληματικές τετρακύλινδρες Porsche

Ελλάδα 10:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(75) "Οι 5 πιο εμβληματικές τετρακύλινδρες Porsche"
    

Οι 5 πιο εμβληματικές τετρακύλινδρες Porsche

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

Η Porsche είναι άμεσα συνυφασμένη με τους επίπεδους εξακύλινδρους. Ωστόσο, στην πλούσια ιστορία της, δημιούργησε και αυτοκίνητα που έγιναν θρυλικά χάρη σε μικρότερους, τετρακύλινδρους κινητήρες.

Advertisement
Advertisement

Από την 550 Spyder έως την 944 Turbo S, οι τετρακύλινδροι είχαν σημαντικό ρόλο στο σπορ και το αγωνιστικό DNA της Porsche. Και παρότι το όνομά της είναι άμεσα συνδεδεμένο με τους «flat-six», υπάρχουν μοντέλα που έγραψαν τις δικές τους σελίδες στην μοναδική ιστορία της.

Porsche 550 Spyder (1953-1958)

Η πρώτη δεκαετία της Porsche στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί πλήρης χωρίς την 550 Spyder.

Βασισμένη στην πρωτότυπη 356 που είχε σχεδιάσει ο Ferry Porsche το 1948, η 550 Spyder δημιουργήθηκε για να προσφέρει στους επαγγελματίες και ερασιτέχνες οδηγούς ένα νόμιμο για τους δρόμους αγωνιστικό αυτοκίνητο στην κατηγορία των 1,5 λίτρων.

Advertisement
Advertisement

Η 550 Spyder, η οποία κυκλοφόρησε το 1953 σε μόλις 90 μονάδες, είχε ένα σπορ, λιτό χαρακτήρα και ζύγιζε μόλις 550 κιλά. Ο αλουμινένιος, DOHC επίπεδος τετρακύλινδρος του Ernst Fuhrmann απέδιδε περίπου 110 PS, επιτρέποντας στο ελαφρύ αυτοκίνητο να ξεδιπλώσει την εκπληκτική του επιτάχυνση.

Το μοντέλο γνώρισε πολλαπλές βελτιώσεις και έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1950 στην κατηγορία του.

Porsche 356A Speedster (1956-1958)

Η Porsche 356A Speedster είναι η πιο διάσημη έκδοση του πρώτου μοντέλου παραγωγής της μάρκας. Η ανάγκη για ένα ελαφρύ και οικονομικό σπορ αυτοκίνητο για την αμερικανική αγορά οδήγησε στη δημιουργία της Speedster, η οποία κυκλοφόρησε το 1955.

Advertisement

Εξοπλισμένη με επίπεδο τετρακύλινδρο 1,5 ή 1,6 λίτρων, η 356A Speedster συνδύαζε χαμηλό βάρος, ισχύ και ευκινησία, καθιστώντας την ιδανική για σπορ οδήγηση και καθημερινή χρήση.

Porsche 904 Carrera GTS (1964-1965)

Μετά την αποχώρησή της από τη Formula 1 το 1962, η Porsche επένδυσε στα αγωνιστικά sportscar και δύο χρόνια μετά κατάφερε να λανσάρει την Carrera GTS ή 904.

Advertisement

Ήταν κεντρομήχανη με δίλιτρο επίπεδο τετρακύλινδρο ο οποίος είχε μέγιστη ισχύ 182,5 ίππων, το αυτοκίνητο συνδύαζε προηγμένη ανάρτηση από την F1 και αεροδυναμικό, ελαφρύ αμάξωμα από fiberglass.

Η 904 Carrera GTS ήταν πρώτη πολιτική Porsche με ανάρτηση σε όλους τους τροχούς. Ωστόσο, συμμετείχε και σε αγώνες και κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη στην κατηγορία 2,0 λίτρων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών το 1964 και το 1965, εδραιώνοντας.

Porsche 924 και 924 Carrera GTS Club Sport (1975-1988)

Η Porsche 924 δημιουργήθηκε αρχικά σε συνεργασία με τη Volkswagen και ξεκίνησε ως το εισαγωγικό μοντέλο της μάρκας. Είχε δίλιτρο επίπεδο τετρακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος από την έκδοση Turbo του 1975 και μετέπειτα ως 924 Carrera GTS Club Sport ανέβασε την ισχύ του στους 279 ίππους.

Advertisement

Η Club Sport ήταν η πιο αγωνιστική εκδοχή της 924, με βελτιώσεις σε κινητήρα, ψύξη και αεροδυναμική, καθιστώντας την ιδανική για πίστα, χωρίς να χάνει τη δυνατότητα κυκλοφορίας στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Από τα 59 παραγόμενα μοντέλα, τα 50 ήταν νόμιμα για δημόσιους δρόμους, ενώ 15 ήταν αυστηρά για αγωνιστική χρήση.

Porsche 944 Turbo S (1982-1987)

Η 944 αποτέλεσε τη φυσική συνέχεια της 924 ως εισαγωγική επιλογή στη γκάμα, με την Turbo S, που κυκλοφόρησε το 1987, να προσφέρει αναβαθμισμένο turbo επίπεδο τετρακύλινδρο με απόδοση 253 ίππους και προηγμένη ανάρτηση Koni.

Η υψηλή απόδοση, η ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και η προσαρμοσμένη ανάρτηση καθιστούν τη 944 Turbo S ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα τετρακύλινδρα sportscar της Porsche, καθώς συνδύαζε οδηγική απόλαυση με αξιοπιστία.

Αυτές οι πέντε Porsche απέδειξαν ότι οι τετρακύλινδροι κινητήρες, παρά την μικρότερη χωρητικότητα σε σχέση με τους εξακύλινδρους, είναι ικανοί να αποτελέσουν τη βάση για θρυλικά σπορ αυτοκίνητα, τόσο του δρόμου όσο και της πίστας.

Από την 550 Spyder μέχρι την 944 Turbo S, η γερμανική μάρκα απέδειξε ότι η καινοτομία και η απόδοση δεν μετρούνται μόνο σε κυλίνδρους, αλλά και σε σχεδίαση, ευελιξία και οδική συμπεριφορά.