Live Κίνηση
Περισσότερα
AUDI

Κορυφαία οικονομία με το Audi e-tron

Ελλάδα 23:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κορυφαία οικονομία με το Audi e-tron

AUDI

Κορυφαία οικονομία με το Audi e-tron

AUDI

Η Audi κάνει ένα αποφασιστικό βήμα σε ότι αφορά στην αυτοκίνηση, με το e-tron να αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της!

Advertisement
Advertisement

To Audi e-tron μπορεί, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, να καλύψει περισσότερα από 400 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση. Η τιμή αυτή είναι εφικτή κυρίως χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα ανάκτησης ενέργειας στο οποίο πιστώνεται το 30% της αυτονομίας. Το ηλεκτρικό SUV έχει δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας με δύο τρόπους: με την ανάκτηση κατά το ελεύθερο ρολάρισμα, όταν δηλαδή ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι και με την ανάκτηση κατά την πέδηση, όταν πατιέται το πεντάλ του φρένου. Και στις δύο περιπτώσεις οι ηλεκτρικοί κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες και μετατρέπουν την κινητική ενέργεια του e-tron σε ηλεκτρική.

Για επιβραδύνσεις μέχρι και τα 0,3g η ανάκτηση γίνεται μόνο μέσω των ηλεκτροκινητήρων -κατάσταση που αντιστοιχεί στο 90% των ακολουθιών πέδησης. Τα φρένα εμπλέκονται μόνο όταν ο οδηγός επιβραδύνει με περισσότερα από 0,3g χρησιμοποιώντας το αντίστοιχο πεντάλ. Η απόκρισή τους είναι ιδιαίτερα γρήγορη χάρη σε ένα νέα υδραυλικό σύστημα ενεργοποίησης, ενώ η Audi είναι ο πρώτος κατασκευαστής παγκοσμίως που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σύστημα σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής. Για παράδειγμα όταν φρενάρει από τα 100 χλμ./ ώρα το Audi e-tron μπορεί να ανακτήσει ηλεκτρική ενέργεια με μέγιστη τιμή ροπής και ισχύος έως 300 Nm και 220 kW, που αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 70% της συνολικής ισχύος, τιμή που δεν επιτυγχάνεται από κανένα άλλο μοντέλο παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση το ενσωματωμένο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των φρένων αποφασίζει εάν το SUV θα χρησιμοποιήσει τους ηλεκτροκινητήρες, τα φρένα ή συνδυασμό και των δύο -ανεξάρτητα σε κάθε άξονα- για την ανάκτηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μετάβαση από την πέδηση με τον ηλεκτροκινητήρα σε αυτή με τα φρένα είναι τόσο ομαλή και προοδευτική που δεν γίνεται καν αντιληπτή από τον οδηγό, ενώ η ισχύς πέδησης παραμένει σταθερή.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για τη μεγάλη οικονομία του Audi e-tron είναι και η εξελιγμένη αεροδυναμική του. Ένα από τα εντυπωσιακά στοιχεία του σχεδιασμού του είναι οι προαιρετικοί εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες -παγκόσμια πρώτη σε μοντέλο παραγωγής. Σε κάθε μια από τις βάσεις καθρεφτών είναι ενσωματωμένη από μια μικρή κάμερα, με τις εικόνες να προβάλλονται στις υψηλής ανάλυσης OLED οθόνες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Advertisement

Άλλες λύσεις που συμβάλλουν χωρίς να φαίνονται στη βελτίωση της αεροδυναμικής, είναι για παράδειγμα η αερανάρτηση και το πλήρως καλυμμένο δάπεδο, όπου μια αλουμινένια πλάκα προστατεύει τη μπαταρία υψηλής τάσης, μειώνοντας το συντελεστή οπισθέλκουσας. Αυτό ισχύει και για τη μεταβλητή εισαγωγή αέρα, που περιλαμβάνει κανάλια για την ψύξη των φρένων και λειτουργεί και ως στοιχείο ρύθμισης για το σύνθετο σύστημα θερμικής διαχείρισης, που διαθέτει στάνταρ αντλία θερμότητας.

Τα πλεονεκτήματα του συστήματος θερμικής διαχείρισης είναι οι κορυφαίες επιδόσεις ακόμα και όταν το φορτίο είναι υψηλό, η μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και η γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC). Στην περίπτωση που είναι εξοπλισμένο με τους εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) του Audi e-tron είναι 0,27, τιμή κορυφαία για την κατηγορία των SUV. Αυτός ο ιδιαίτερα χαμηλός συντελεστής, σε μια τυπική χρήση εξασφαλίζει πλεονέκτημα αυτονομίας περίπου 35 χιλιομέτρων σε κάθε φόρτιση μπαταρίας.

Advertisement