Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων Executive: VW Golf | Τιμές Καυσίμων

AUDI

Η θερμική διαχείριση του Audi e-tron

  • newsautoteam

Το αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης θερμότητας του Audi e-tron, διασφαλίζει τάχιστη DC φόρτιση έως 150 kW, μακροζωία  της μπαταρίας και αποδοτική λειτουργία σε όλες τις συνθήκες κίνησης.

Το σύστημα αποτελείται από τέσσερα κυκλώματα που συνδέονται με διαφορετικούς τρόπους και ψύχουν τους ηλεκτροκινητήρες, τα ηλεκτρονικά  ισχύος και το φορτιστή. Επίσης ψύχει ή θερμαίνει τόσο το εσωτερικό όσο και την μπαταρία υψηλής τάσης.

Οι ρότορες, οι οποίοι φτάνουν έως τις 13.300 σ.α.λ., αποτελούνται από μαγνητικές επαγωγικές περιελίξεις και υψηλής ποιότητας αλουμίνιο για μείωση βάρους. Το ψυκτικό υγρό ρέει διαμέσου των αξόνων και διασφαλίζει πως η θερμοκρασία δεν θα ξεπεράσει τους 180 βαθμούς Κελσίου. Οι στάτορες  και το περίβλημα τους είναι επίσης υγρόψυκτοι με τα κιβώτια ταχυτήτων να είναι τοποθετημένα στα άκρα τους και ως αποτέλεσμα, τα τελευταία να ωφελούνται επίσης.

H αποτελεσματική ψύξη, ειδικά του πίσω ηλεκτροκινητήρα, δημιούργησε νέες προκλήσεις στους μηχανικούς τις οποίες επέλυσαν με την χρήση ενός διπλού αυλού για την ροή του ψυκτικού υγρού με κεραμική μόνωση.

Συνολικά υπάρχουν 22 λίτρα  ψυκτικού υγρού που ρέουν στα περίπου 40 μέτρα των καναλιών του συστήματος ψύξης του Audi e-tron. Ως τα πιο ζεστά εξαρτήματα του συστήματος κίνησης, οι ηλεκτροκινητήρες παρέχουν στο θερμικό σύστημα διαχείρισης μεγάλες ποσότητες θερμότητας.

Η στάνταρ αντλία θερμότητας εκμεταλλεύεται τις απώλειες θερμότητας – έως 3 kW από τις πραγματικές απώλειες ισχύος που χρησιμοποιούνται για την θέρμανση ή το κλιματισμό στο εσωτερικό. Ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία, αυτό μπορεί να αυξήσει την αυτονομία του Audi e-tron έως 10%.

Επίσης, η θερμική διαχείριση διασφαλίζει πως η μπαταρία θα λειτουργεί στο αποδοτικό εύρος θερμοκρασίας των 25 έως 35 βαθμών Κελσίου σε οποιεσδήποτε συνθήκες, από την ψυχρή εκκίνηση τον χειμώνα έως τη γρήγορη οδήγηση σε συνθήκες καύσωνα. Κάτι τέτοιο συμβάλλει στην επιμήκυνση της διάρκειας ζωής τους. Κατά την φόρτιση DC στα 150 kW, κάτι που είναι για πρώτη φορά εφικτό σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής, το Audi e-tron περιορίζει τις απώλειες. Αν η μπαταρία είναι κρύα το χειμώνα, τότε αυτή θερμαίνεται με χλιαρό ψυκτικό μέσο.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr