Live Κίνηση
Περισσότερα
AUDI

Η έξυπνη ανάκτηση ενέργειας στο e-tron

Ελλάδα 1:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η έξυπνη ανάκτηση ενέργειας στο e-tron

AUDI

Η έξυπνη ανάκτηση ενέργειας στο e-tron

AUDI

To Audi e-tron επιτυγχάνει αυτονομία μεγαλύτερη των 400 χιλιομέτρων με μια φόρτιση με βάση τον ρεαλιστικό κύκλο WLTP. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτή η τιμή έχει εφαρμοστεί μια σειρά λύσεων υψηλής τεχνολογίας.

Advertisement
Advertisement

Πέρα από τον εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 με τους εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες και την αποτελεσματική διαχείριση της θερμότητας, καθοριστικό ρόλο παίζει και το ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που εξασφαλίζει μέχρι και το 30% της αυτονομίας του ηλεκτρικού SUV.

Το e-tron έχει δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας με δύο τρόπους: με την ανάκτηση κατά την κίνηση, όταν δηλαδή ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι και με την ανάκτηση πέδησης, όταν πατιέται το πεντάλ του φρένου. Και στις δύο περιπτώσεις οι ηλεκτρικοί κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες και μετατρέπουν την κινητική ενέργεια του e-tron σε ηλεκτρική. Για επιβραδύνσεις μέχρι και τα 0,3g η ανάκτηση γίνεται μόνο μέσω των ηλεκτροκινητήρων, χωρίς τη χρήση των συμβατικών φρένων -αυτό καλύπτει το 90% όλων των επιβραδύνσεων.

Advertisement
Advertisement

O οδηγός μπορεί να επιλέξει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας σε τρία στάδια χρησιμοποιώντας τους μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι. Στην χαμηλότερη επιλογή το Audi e-tron κινείται κανονικά και ελεύθερα κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το δεξί πεντάλ δίχως να υπάρχει ροή ηλεκτρικής ενέργειας από ή προς τον ηλεκτροκινητήρα.

Στο επίπεδο 1 (ισορροπημένη ελάχιστη επιβράδυνση) και στο επίπεδο 2 (δυνατή υψηλή επιβράδυνση) τα ηλεκτρικά μοτέρ παράγουν ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της ροπής πέδησης. Το ηλεκτρικό SUV επιβραδύνει αισθητά και ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει την επιβράδυνση ή την επιτάχυνση από το πεντάλ δίχως να χρησιμοποίει το πεντάλ του φρένου.

Επιπλέον της χειροκίνητης επιλογής ανάκτησης ενέργειας από τους διακόπτες στο τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την αυτόματη λειτουργία από το MMI. Η προγνωστική υποβοήθηση απόδοσης ρυθμίζει την επιβράδυνση όσο χρειάζεται και όποτε χρειάζεται, για παράδειγμα ανάλογα με την διαδρομή ή το κυκλοφοριακό. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την επιβράδυνση επιλέγοντας το επιθυμητό πρόγραμμα ανάκτησης μέσω των διακοπτών στο τιμόνι. Παραμένει ενεργό έως ότου ο οδηγός πατήσει ξανά το πεντάλ επιτάχυνσης.

Advertisement

Το Audi e-tron επιτυγχάνει το μέγιστο της ανάκτησης ενέργειας χρησιμοποιώντας το ενσωματωμένο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελεγχόμενης πέδησης. Η Audi είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που χρησιμοποιεί ένα τέτοιο σύστημα σε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα παραγωγής. Ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, το ηλεκτρικό SUV αποφασίζει αν θα επιβραδύνει με τη χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα, των φρένων τροχών ή ενός συνδυασμού των δύο που επενεργεί σε κάθε άξονα ξεχωριστά. Η μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικής και υδραυλικής πέδησης είναι ομαλή και ομοιογενής, οπότε ο οδηγός δεν την παρατηρεί καν. Οι δυνάμεις πέδησης παραμένουν σταθερές.

Advertisement

Λιγότερο συχνά το Audi e-tron χρησιμοποιεί το φρένο του τροχού, για παράδειγμα κατά τη μέγιστη πέδηση με πλήρες φρενάρισμα, όταν και οι ισχυρές ιδιότητες του ενσωματωμένου συστήματος ελέγχου φρένων ξεχωρίζουν πραγματικά. Η νέα ηλεκτροϋδραυλική ενεργοποίηση της πέδησης επιτρέπει να αυξάνεται η πίεση πέδησης για τα φρένα των τροχών με μεγάλη ακρίβεια και περίπου δύο φορές πιο γρήγορα σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα. Όταν εκτελείται αυτοματοποιημένη πέδηση έκτακτης ανάγκης, υπάρχουν μόνο 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου μεταξύ της έναρξης πέδησης και της επίτευξης της μέγιστης πίεσης πέδησης ανάμεσα στα τακάκια και τους δίσκους.

Χάρη σε αυτή την γρήγορη δημιουργία πίεσης, το ηλεκτροϋδραυλικό ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου των φρένων μειώνει την απόσταση πέδησης κατά 20% σε σύγκριση με ένα συμβατικό σύστημα πέδησης. Για παράδειγμα, στην περίπτωση φρεναρίσματος από τα 100 χλμ./ώρα το Audi e-tron μπορεί να ανακτήσει ενέργεια έως και 300 Nm και 300 ίπποι (220 kW), κάτι που αντιστοιχεί σε πάνω από το 70% της λειτουργικής ενέργειας εισόδου. Κανένα άλλο μοντέλο παραγωγής δεν μπορεί να πετύχει τέτοια τιμή. Συνολικά το Audi e-tron πετυχαίνει πάνω από 30% ανάκτηση της αυτονομίας του με το πιο ευέλικτο και αποδοτικό σύστημα της αγοράς.

 

Advertisement