Live Κίνηση
Περισσότερα
AUDI

H αεροδυναμική απόδοση του Audi e-tron

Ελλάδα 1:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

H αεροδυναμική απόδοση του Audi e-tron

AUDI

H αεροδυναμική απόδοση του Audi e-tron

AUDI

Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το συνολικό βάρος επηρεάζει την κατανάλωση ενέργειας πολύ λιγότερο σε σύγκριση με ένα άλλο συμβατικής τεχνολογίας.

Advertisement
Advertisement

Γενικότερα στην πόλη είναι πολύ πιο αποδοτικό ενεργειακά επειδή ανακτά ένα μεγάλο μέρος της ενέργειας που  χρησιμοποιεί για να επιταχύνει όταν στη συνέχεια επιβραδύνει για να σταματήσει στο επόμενο κόκκινο φανάρι.

Στα μεγάλα ταξίδια όμως η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική. Σε ταχύτητες από τα περίπου 70 χλμ./ ώρα και πάνω η αντίσταση κύλισης και η αδράνεια έρχονται σε δεύτερη θέση ως προς την αεροδυναμική αντίσταση -ανάλογα βέβαια και με τον τύπο του αυτοκινήτου. Η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την υπερνίκηση της αεροδυναμικής αντίστασης χάνεται και δεν ανακτάται. Για αυτό και οι μηχανικοί της Audi έδωσαν πολύ μεγάλη βαρύτητα στην αεροδυναμική κατά την εξέλιξη του e-tron.

Ενδεικτικό είναι πως με τους συμβατικούς  καθρέφτες ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,28, ενώ με τους προαιρετικούς εικονικούς με κάμερα κατεβαίνει στο 0,27 –κορυφαία  επίδοση στην κατηγορία των SUV. Το όφελος για τους πελάτες είναι πρακτικά αντιληπτό αφού η αυτονομία του αυτοκινήτου ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP. Κάθε εκατοστό του αεροδυναμικού συντελεστή αντιστοιχεί σε πέντε χιλιόμετρα οδήγησης υπό κανονικές συνθήκες.

Advertisement
Advertisement

Για να επιτευχθεί αυτή η τιμή οι μηχανικοί της Audi προέβησαν σε μια σειρά από αεροδυναμικές μετρήσεις σε κάθε σημείο του αμαξώματος και πολλές από τις βελτιώσεις είναι κρυμμένες. Χάρη σε αυτές τις λύσεις το Audi e-tron είναι περίπου 0,07 μονάδες πιο αεροδυναμικό από ένα συμβατικό συγκρίσιμο όχημα προσφέροντας επιπλέον 35 χιλιόμετρα αυτονομίας σε κάθε φόρτιση μπαταρίας. Για να γίνει πιο κατανοητή η βελτίωση, για να επιτευχθεί το αντίστοιχο όφελος με συμβατική προσέγγιση, οι μηχανικοί θα έπρεπε να προχωρήσουν στη μείωση βάρους έως περίπου μισό τόνο.

Οι προαιρετικοί εικονικοί εξωτερικοί καθρέπτες, οι οποίοι κάνουν παγκόσμιο ντεμπούτο σε αυτοκίνητο παραγωγής στο Audi e-tron, εξασφαλίζουν μείωση του συνολικού πλάτους του αμαξώματος κατά 15 χιλιοστά και χάρη στο νέο τους σχήμα όχι μόνο βελτιώνουν την αεροδυναμική αλλά και τα επίπεδα θορύβου. Η λειτουργία τους βασίζεται σε μια μικρή κάμερα με ανάλυση 1.280 x 1.080 εικονοστοιχεία (pixels). Τα στιγμιότυπα απεικονίζονται σε οθόνες OLED που βρίσκονται στα πάνελ των πορτών και κοντά στα άκρα του ταμπλό.

Advertisement

Η στάνταρ προσαρμοζόμενης απόσβεσης αερανάρτηση παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη μείωση της αεροδυναμικής οπισθέλκουσας. Από ταχύτητες 120 χλμ./ ώρα και πάνω μειώνει την απόσταση του αμαξώματος του Audi e-tron από το έδαφος κατά 26 χιλιοστά από το κανονικό ύψος των 172 χιλιοστών. Επιπρόσθετα χαμηλώνει το κέντρο βάρους για κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά. Το ουσιαστικά παραλληλόγραμμο της μετωπικής επιφάνειας των ελαστικών που «βλέπει» ο αέρας, ουσιαστικά εξαφανίζεται μέσα στους θόλους που βρίσκονται οι τροχοί.

Advertisement

Επίσης, στο χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd συμβάλλουν τα «κλειστά» σημεία του αμαξώματος, όπως είναι τα πλήρως καλυμμένα τμήματα εμπρός και πίσω. Κάτω από τα καθίσματα, μια αλουμινένια πλάκα προστατεύει τη συστοιχία της μπαταρίας υψηλής τάσης από χτυπήματα από πέτρες ή εμπόδια.

Επειδή οι τροχοί και τα τόξα των τροχών ευθύνονται περίπου για το 1/3 της αεροδυναμικής αντίστασης, η Audi χρησιμοποιεί στο μπροστινό μέρος αεροκουρτίνες (air curtains) ενσωματωμένες στις πλευρικές εισαγωγές αέρα. Είναι ορατές απέξω και κατευθύνουν τη ροή  του αέρα προς τα έξω από τους αεροδυναμικά βέλτιστους στάνταρ τροχούς των 19 ιντσών. Η σχεδίαση τους είναι πιο επίπεδη σε  σχέση με τους συμβατικούς τροχούς με πολύ χαμηλής αντίστασης κύλισης ελαστικά διάστασης 255/55.

Advertisement

Την αεροδυναμική εμπρός βελτιστοποιεί η ηλεκτρικά  ρυθμιζόμενη εισαγωγή αέρα που βρίσκεται πίσω από τη μάσκα Singleframe. Όταν είναι κλειστή ο αέρας ρέει δίχως στροβιλισμούς και ανοίγει όποτε τα συστήματα μετάδοσης χρειαστούν επιπλέον ψύξη ή ο συμπιεστής του συστήματος κλιματισμού χρειαστεί εξαερισμό. Όταν τα υδραυλικά φρένα των τροχών βρίσκονται υπό υψηλό φορτίο, η εισαγωγή αέρα ανοίγει και απελευθερώνει δύο εισαγωγές από τις οποίες περνά αέρας στους μπροστινούς τροχούς και στα φρένα.