Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

AUDI

Audi e-tron: Ικανό σε κάθε επιφάνεια!

  • newsautoteam

Στο ολοκαίνουριο e-tron, η Audi παρουσιάζει μια νέα γενιά τετρακίνησης quattro ως στάνταρ, την ηλεκτρική τετρακίνηση.

Η τετρακίνηση αυτή συνεχώς μεταβάλλει πλήρως την ιδανική κατανομή της ροπής στους δύο άξονες μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Αυτό επιτρέπει στο ηλεκτρικό SUV να επιτυγχάνει άριστη πρόσφυση κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες και σε όλες τις επιφάνειες.

Τις περισσότερες φορές το Audi e-tron χρησιμοποιεί κυρίως τον πίσω ηλεκτροκινητήρα του, προκειμένου να πετύχει την καλύτερη δυνατή ενεργειακή απόδοση -οπότε η ροπή κατανέμεται βασικά στον πίσω άξονα. Εάν ο οδηγός απαιτήσει μεγαλύτερη ισχύ από όση μπορεί να παρέχει ο πίσω κινητήρας η ηλεκτρική τετρακίνηση ανακατανέμει τη ροπή τροφοδοτώντας και τον εμπρός άξονα.

Αυτό ενίοτε γίνεται προληπτικά και μάλιστα πριν καν εμφανιστεί απώλεια πρόσφυσης, όταν υπάρχει πάγος ή όταν το e-tron οδηγείται γρήγορα σε δρόμο με στροφές, καθώς και όταν το αυτοκίνητο υποστρέφει ή υπερστρέφει. Από τη στιγμή που το σύστημα αναγνωρίζει την οδηγική κατάσταση μέχρι την αλλαγή της κατανομής της ροπής των ηλεκτροκινητήρων μεσολαβούν μόλις 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Πράγμα που γίνεται ακόμα πιο γρήγορα σε σχέση με τη συμβατική τεχνολογία quattro, καθώς η ηλεκτρική τετρακίνηση κατανέμει τον ηλεκτρισμό πολύ πιο γρήγορα από την ενεργοποίηση ενός μηχανικού συμπλέκτη. Η όλη διαδικασία πέρα από το ότι είναι γρήγορη σαν κεραυνός είναι και εξαιρετικά ακριβής. Έτσι εξασφαλίζονται οι πλήρεις επιδόσεις quattro ακόμα και αν οι συνθήκες είναι ακραίες ή ο συντελεστής τριβής μεταβάλλεται συνεχώς.

Το κλειδί για την ηλεκτρική τετρακίνηση είναι η έξυπνη διασύνδεση μιας σειράς συστημάτων ελέγχου. Η κεντρική μονάδα ελέγχου της ανάρτησης ενσωματώνει τόσο το δυναμικό έλεγχο της τετρακίνησης quattro όσο και τον έλεγχο κατανομής της ροπή ανά τροχό. Έτσι αν κατά τη διάρκεια σπορ οδήγησης διαπιστωθεί υποστροφή, η κεντρική μονάδα φρενάρει ομαλά τους εσωτερικούς τροχούς ως προς τη στροφή, οι οποίοι δέχονται περιορισμένο φορτίο και μεταφέρεται περισσότερη ροπή στους εξωτερικούς. Το αυτοκίνητο με τον τρόπο αυτό μπαίνει στη στροφή και ακολουθεί επακριβώς την καθορισμένη από το τιμόνι τροχιά.

Επιπλέον, ένα καινοτόμο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης εξασφαλίζει μεγαλύτερη σταθερότητα. Η ολίσθηση των τροχών ελέγχεται άμεσα από τις μονάδες ηλεκτρονικών ισχύος των ηλεκτροκινητήρων, δηλαδή 50 φορές πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν και με τρόπο προσαρμοσμένο με μεγαλύτερη ακρίβεια στις τρέχουσες συνθήκες. Τα παραπάνω γίνονται μερικώς αντιληπτά από τον οδηγό και σε συνδυασμό με την τεσσάρων σταδίων λειτουργία του ESC (Electronic Stabilization Control).

Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει το επίπεδο υποβοήθησης της ευστάθειας του αυτοκινήτου που επιθυμεί και κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες να αυξήσει την ταχύτητα κίνησής του στο δρόμο. Για το λόγο αυτό το ESC περιλαμβάνει λειτουργίες sport και off road, ενώ μπορεί να τεθεί και τελείως εκτός λειτουργίας.

Επίσης τα χαρακτηριστικά του Audi e-tron μπορούν να προσαρμοστούν στους διάφορους τύπους εδάφους και μέσω του στάνταρ συστήματος δυναμικού ελέγχου. Είτε πρόκειται για χαλαρές βόλτες είτε για δυναμική οδήγηση σε δρόμο με στροφές είτε για εκδρομές πέρα από την άσφαλτο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε επτά διαφορετικά οδηγικά προφίλ ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, την κατάσταση του δρόμου ή τις προσωπικές του προτιμήσεις.

Πέρα από τα χαρακτηριστικά απόδοσης του συστήματος κίνησης και της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης, το Audi drive select επιδρά και στη στάνταρ ενεργητική αερανάρτηση με τα ελεγχόμενα αμορτισέρ. Το αποτέλεσμα είναι μια σαφής διαφοροποίηση μεταξύ της άνεσης στη χαλαρή μετακίνηση και της αμεσότητας των αντιδράσεων στη σπορ οδήγηση. Τα πνευματικά ελατήρια ρυθμίζονται ξεχωριστά στην κατάσταση του δρόμου, ανάλογα με την ταχύτητα και τις προτιμήσεις του οδηγού, ενώ η απόσταση από το έδαφος -η στάνταρ τιμή της είναι τα 176 χιλιοστά- μπορεί να μεταβληθεί συνολικά έως και κατά 76 χιλιοστά. Στον αυτοκινητόδρομο το αμάξωμα χαμηλώνει κατά 26 χιλιοστά, βελτιώνοντας έτσι τόσο τη σταθερότητα όσο και την αεροδυναμική και αυξάνοντας την αυτονομία. Στο πρόγραμμα offroad η απόσταση από το έδαφος αυξάνεται κατά 35 χιλιοστά, ενώ αν ο οδηγός ενεργοποιήσει και την λειτουργία Lift του Audi drive select, το αμάξωμα σηκώνεται και άλλα 15 χιλιοστά- ένα πραγματικό προσόν εκτός δρόμου.

Βασικός παράγοντας για το σπορ χαρακτήρα και τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά είναι η χαμηλή και κεντρική τοποθέτηση των στοιχείων του συστήματος κίνησης. Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι άριστα προσαρμοσμένη στις διαστάσεις του e-tron και έχει τη μορφή ενός μεγάλου επίπεδο μπλοκ που βρίσκεται κάτω από την καμπίνα των επιβατών. Η θέση της αυτή εξασφαλίζει στο Audi e-tron κέντρο βάρους ανάλογο με αυτό ενός σεντάν, ενώ η κατανομή βάρους στους δύο άξονες αγγίζει το ιδανικό του 50:50.

Τόσο η εμπρός όσο και η πίσω ανάρτηση αποτελούνται από πέντε συνδέσμους, ενώ το στάνταρ προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης ρυθμίζει την γενικά άμεση σχέση του ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού και το μέγεθος της υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα. Γίνεται πιο άμεσο με την αύξηση της γωνίας του τιμονιού, κάτι που αυξάνει την ευελιξία του στις μανούβρες και στις κλειστές στροφές. Παράλληλα το αυτοκίνητο κινείται με ακρίβεια και με μικρή προσπάθεια σε ότι αφορά το τιμόνι του. Η υποβοήθηση αυξάνεται στις χαμηλές ταχύτητες για διευκόλυνση.

Δημοφιλή στο Protothema.gr