Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Απορρίφθηκε η πρόταση για ετήσιο ΚΤΕΟ στα παλιά αυτοκίνητα

Ελλάδα 12:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(108) "Απορρίφθηκε η πρόταση για ετήσιο ΚΤΕΟ στα παλιά αυτοκίνητα"
    

Απορρίφθηκε η πρόταση για ετήσιο ΚΤΕΟ στα παλιά αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέρριψε την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο των παλιών αυτοκινήτων κατ’ έτος.

Advertisement
Advertisement

Όπως ανακοινώθηκε, η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για καθιέρωση ετήσιου τεχνικού ελέγχου στα παλαιότερα οχήματα που κυκλοφορούν στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης φαίνεται ότι αποσύρεται, καθώς το Συμβούλιο της Ε.Ε. απέρριψε τη συγκεκριμένη ιδέα.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η σκέψη να υποβάλλονται τα αυτοκίνητα ηλικίας άνω των δέκα ετών σε ετήσια τεχνική επιθεώρηση (σημ.: αυτό που λέμε να περάσει από «ΚΤΕΟ») δεν θα υλοποιηθεί.

Η αρχική πρόταση των μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχε παρουσιαστεί ως μέτρο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Ωστόσο, στις 4 Δεκεμβρίου (2025) το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέρριψε τη νομοθέτηση για εισαγωγή ετήσιου τεχνικού ελέγχου για τα αυτοκίνητα ηλικίας από 10 ετών και άνω.

Advertisement
Advertisement

Οι άνθρωποι του ADAC, του μεγαλύτερου ομίλου αυτοκινητιστών στην Ευρώπη, με ανακοίνωσή τους κρίνουν θετικά την απόρριψη της συγκεκριμένης πρότασης. Κατά την εκτίμησή τους, ένας τέτοιος κύκλος ελέγχων δεν θα είχε τεχνική ή ουσιαστική συμβολή στην οδική ασφάλεια, ενώ θα επιβάρυνε οικονομικά τους ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων σε σημαντικό βαθμό.

Παράλληλα, το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεκαθάρισε ακόμη ένα σημαντικό θέμα που αφορά στην απενεργοποίηση της λειτουργίας «eCall» σε παλαιότερα οχήματα, εξαιτίας κατάργησης ξεπερασμένων δικτύων κινητής τηλεφωνίας.

Όπως, ανακοινώθηκε, η απενεργοποίηση του συγκεκριμένου συστήματος λόγω της απόσυρσης των τεχνολογικά παρωχημένων δικτύων κινητής τηλεφωνίας δεν θα αποτελεί αιτία να «κόβονται» από τον τεχνικό έλεγχο οχήματα ή να επιβάλλεται κάποιο χρηματικό πρόστιμο.

Advertisement

Επίσης, ο ADAC ασκεί έντονη κριτική στην προγραμματισμένη ανεξάρτητη μέτρηση εκπομπών οξειδίου του αζώτου, την οποία στηρίζουν τόσο τα μέλη του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τα στελέχη του ογκανισμού θεωρούν ότι η συγκεκριμένη πρόσθετη διαδικασία ελέγχου δεν είναι αναγκαία, καθώς οι ενσωματωμένοι αισθητήρες των οχημάτων παρέχουν αξιόπιστα δεδομένα για την εκπομπή οξειδίου του αζώτου.

Advertisement

Όπως υποστηρίζουν, η επιβολή του μέτρου για τον επιπλέον έλεγχο αυτών των μετρήσεων θα σημαίνει αύξηση κόστους για τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων, χωρίς πρακτικό και ουσιαστικό όφελος.

Πάντως, το Συμβούλιο της Ε.Ε. δεν έχει ολοκληρώσει ακόμη τη διαδικασία. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναμένεται να διαμορφώσει τη δική του θέση τον Απρίλιο του 2026, οπότε και θα μπορέσουν να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για τον καθορισμό της τελικής σχετικής απόφασης.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Οδηγούμε το νέο Renault Clio στην Πορτογαλία (+video)

Toyota: Η γκάμα του Land Cruiser μεγαλώνει

Fiat: Ετοιμάζει το Grande Panda XXL;