Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ο Μάτε Ρίματς το γυρνά στα ρομποταξί

Ελλάδα 0:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(66) "Ο Μάτε Ρίματς το γυρνά στα ρομποταξί"
    

Ο Μάτε Ρίματς το γυρνά στα ρομποταξί

ΝΕΑ

Ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας hypercar μπαίνει και στην κατηγορία των ηλεκτρικών ρομποταξί, μέσω της Verne.

Advertisement
Advertisement

Περίπου ενάμισι χρόνο μετά την επίσημη παρουσίαση της Verne, της νέας ηλεκτρικής μάρκας αστικής κινητικότητας της οποίας ο Μάτε Ρίματς αποτελεί συνιδρυτή, ο Κροάτης επιχειρηματίας επανήλθε με μια σημαντική ενημέρωση για την πορεία του εγχειρήματος και τον ευρύτερο ρόλο που φιλοδοξεί να παίξει.

Παρότι οι πληροφορίες ήταν ελάχιστες για το πρότζεκτ αυτό το διάστημα, ο Ρίματς έδωσε πρόσφατα ένα update μέσω Instagram, αποκαλύπτοντας την πρόοδο της ανάπτυξης και μια σειρά λειτουργικών πρωτοτύπων που έχουν ήδη κατασκευαστεί.

Η Verne ακολουθεί διαφορετική στρατηγική από άλλους παίκτες της αγοράς. Αντί να βασιστεί σε υπάρχοντα μοντέλα τρίτων κατασκευαστών, εξελίσσει ένα εντελώς δικό της αυτόνομο όχημα. Το δίπορτο μοντέλο που παρουσιάστηκε πέρυσι διαθέτει μία ευρύχωρη καμπίνα χωρίς παραδοσιακά χειριστήρια, τιμόνι ή πεντάλ, ενώ δίνει έμφαση στην αξιοποίηση του χρόνου κατά τη μετακίνηση.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τον Ρίματς, τα αυτόνομα ρομποταξί θα επιτρέψουν στους επιβάτες να εργαστούν, να συμμετάσχουν σε τηλεδιασκέψεις ή απλώς να χαλαρώσουν.

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι τα οφέλη επεκτείνονται και σε όσους αποκλείονται σήμερα από την οδήγηση: παιδιά, ηλικιωμένους, αλλά κυρίως άτομα με αναπηρίες που δεν μπορούν να αποκτήσουν άδεια οδήγησης.

Η Verne στοχεύει να καλύψει αυτό το κενό με μια προσέγγιση που -όπως λέει ο Ρίματς- προσφέρει μεγαλύτερη άνεση ακόμη και από τις πίσω θέσεις μιας Rolls-Royce, χάρη στη μεγάλη οθόνη στο ταμπλό και τα καθίσματα που μπορούν να «ξαπλώσουν» πλήρως.

Advertisement

Παρότι η εταιρεία αποφεύγει να δημοσιοποιήσει τεχνικά στοιχεία, έχει επιβεβαιωθεί ότι το ρομποταξί εξοπλίζεται με το προηγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Mobileye, αξιοποιώντας συνδυασμό καμερών, ραντάρ και LiDAR.

Η εξέλιξη φαίνεται να βρίσκεται σε ώριμο στάδιο, καθώς στα πλάνα που κοινοποίησε ο Ρίματς διακρίνονται δεκάδες πρωτότυπες μονάδες έτοιμες για δοκιμές.

Advertisement

Πρώτος σταθμός για την υπηρεσία θα είναι το Ζάγκρεμπ, με τον Ρίματς να υπόσχεται κόστος μετακίνησης χαμηλότερο από τις τρέχουσες υπηρεσίες ride-hailing. Εφόσον το εγχείρημα αποδειχθεί βιώσιμο στην κροατική πρωτεύουσα, επόμενος στόχος θα είναι η σταδιακή επέκταση σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές αλλά και διεθνώς.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Σχέδιο για απαγόρευση βαρέων οχημάτων στον Κηφισό τις πρωινές ώρες

Η Alpine θέλει να κάνει τα roadster ξανά μόδα

Ο κινητήρας του Ford Puma έχει μέγεθος όσο ένα φύλλο Α4