Η Toyota «καρφώνει» τους ανταγωνιστές της για τα υβριδικά τους
ΝΕΑ
Η Toyota αμφισβητεί τη ρητορική των ανταγωνιστών γύρω από τα mild hybrid, υποστηρίζοντας πως η τεχνολογία τους δεν αξίζει τον όρο «υβριδικό».
Για δεκαετίες, η επιλογή κινητήρα ήταν απλή: βενζίνη ή πετρέλαιο. Σήμερα όμως, οι καταναλωτές καλούνται να αποκρυπτογραφήσουν έναν κυκεώνα τεχνολογικών όρων – MHEV, HEV, PHEV, BEV, FCEV – με τη σύγχυση να εντείνεται όσο οι εταιρείες αναζητούν λύσεις στις αυστηρότερες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις.
WHAT CAR
Η Toyota, πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες, θεωρεί ότι ορισμένοι κατασκευαστές υπερβάλλουν με τα λεγόμενα mild hybrid συστήματά τους.
Σύμφωνα με τον Sean Hanley, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota Αυστραλίας, οι συγκεκριμένες λύσεις δεν ανταποκρίνονται στην ουσία του όρου «υβριδικό σύστημα».
Ο Hanley δήλωσε ότι: «Ένα 48βολτο σύστημα υποβοήθησης δεν αντιπροσωπεύει υβριδική λειτουργία».
Η δήλωση έρχεται σε μια περίοδο όπου πολλές εταιρείες επιλέγουν τη λύση των mild hybrid για να μειώσουν εκπομπές και κατανάλωση χωρίς να επενδύουν σε πλήρως υβριδικά ή plug-in συστήματα.
Τα mild hybrid χρησιμοποιούν έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα για να υποβοηθούν τον θερμικό κινητήρα, βελτιώνοντας ελαφρώς την απόδοση, αλλά χωρίς να μπορούν να κινηθούν αποκλειστικά ηλεκτρικά.
Αν και τα συστήματα αυτά δεν πλησιάζουν την αποδοτικότητα ενός πλήρους υβριδικού (HEV) ή plug-in (PHEV), προσφέρουν μια οικονομική λύση για τις εταιρείες που θέλουν να μειώσουν τους ρύπους χωρίς ριζικές αλλαγές στην αρχιτεκτονική των κινητήρων.

Η Toyota, που λάνσαρε το πρώτο μαζικής παραγωγής υβριδικό, το Prius, έχει επενδύσει για χρόνια σε πλήρως ενοποιημένα υβριδικά συστήματα, όπου ηλεκτροκινητήρας και θερμικό μοτέρ συνεργάζονται για μέγιστη αποδοτικότητα και δυνατότητα καθαρά ηλεκτρικής κίνησης.
Η εταιρεία θεωρεί ότι η εξίσωση των mild hybrid με τα δικά της υβριδικά μοντέλα παραπλανά τους καταναλωτές.
Για να είμαστε ακριβείς πάντως, η ίδια η Toyota κυκλοφόρησε πρόσφατα στην Ευρώπη τα Land Cruiser Hybrid 48V και Hilux Hybrid 48V, παρουσιάζοντάς τα ως «εξηλεκτρισμένα». Η Toyota αναφέρει πως στα Hilux 48V οι εκπομπές CO₂ και η κατανάλωση καυσίμου μειώνονται περίπου κατά 5%.
Άλλοι κατασκευαστές, όπως η Volvo, χαρακτηρίζουν τα βενζινοκίνητα μοντέλα τους ως «mild hybrid» στις επίσημες σελίδες τους..
Η Toyota, πάντως, συνεχίζει να προσανατολίζεται στη διάδοση των «πραγματικών» υβριδικών της.
Από το 2026, το RAV4 θα διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική της ιαπωνικής εταιρείας να διαφοροποιείται σαφώς από τις πιο «light» λύσεις του ανταγωνισμού.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Ποιος θα εξελίξει τη νέα Toyota GR Supra;
Η Jaguar Land Rover ξεκινά να φτιάχνει πάλι αυτοκίνητα
Ο Κλέψας του Κλέψαντος στα συνεργεία