Επανάσταση: Χειρισμός με τα μάτια και όχι με κουμπιά
ΝΕΑ
Η Volkswagen δοκιμάζει ένα πρωτοποριακό σύστημα χειρισμού με ανίχνευση βλέμματος, υποσχόμενο μεγαλύτερη ευκολία και λιγότερη πολυπλοκότητα.
Η Volkswagen έχει κατοχυρώσει ένα νέο, επαναστατικό σύστημα χειρισμού που χρησιμοποιεί eyetracking σε συνδυασμό με έναν πολυλειτουργικό joystick στο τιμόνι.
WHAT CAR
Ο οδηγός επιλέγει με το βλέμμα του τη λειτουργία που θέλει να ρυθμίσει – καθρέφτες, κλιματισμό, infotainment – και την ενεργοποιεί μέσω του χειριστηρίου.
Ένα βλέμμα στον καθρέφτη και μια κίνηση του joystick μπορούν να ανεβάσουν ή να κλείσουν τους καθρέφτες, ενώ αντίστοιχα η ένταση της μουσικής ή η ρύθμιση της ταχύτητας μέσω του ACC μπορούν να γίνουν χωρίς φυσικά κουμπιά.
Το σύστημα βασίζεται σε τουλάχιστον μία κάμερα που παρακολουθεί τη κατεύθυνση του βλέμματος και τη συνδέει με τη λειτουργία που επιθυμεί ο οδηγός.
Επιπλέον, η χρήση φωτεινών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων ή στο head-up display, αλλά και ηχητικών σημάτων, καθιστά την αλληλεπίδραση πιο κατανοητή.
Η Volkswagen υποστηρίζει ότι η νέα τεχνολογία μπορεί να μειώσει τον αριθμό φυσικών κουμπιών στο cockpit και να επιτρέψει την κεντρική διαχείριση των λειτουργιών από το τιμόνι, διευκολύνοντας ιδιαίτερα οδηγούς με περιορισμένη κινητικότητα.
Ωστόσο, το σύστημα φέρνει και προκλήσεις: μικρές αποκλίσεις του βλέμματος μπορεί να προκαλέσουν λάθη, ενώ απαιτούνται επιπλέον μηχανισμοί ασφαλείας, όπως αναγνώριση χεριού και χρονικά φίλτρα.
Επιπλέον, οι κάμερες, οι αισθητήρες και η επεξεργαστική ισχύς αυξάνουν το κόστος, και παραμένει ανοιχτό αν πράγματι μειώνεται η απόσπαση προσοχής του οδηγού σε σχέση με τα παραδοσιακά συστήματα.
Η νέα τεχνολογία μπορεί να φέρει μεγαλύτερη ευκολία και διαδραστικότητα στην οδήγηση, αλλά θα χρειαστεί πρώτα πρακτικές δοκιμές πριν την εφαρμογή της σε σειρά παραγωγής, πιθανότατα σε υψηλότερης κατηγορίας μοντέλα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Οδηγούμε την Alfa Romeo 33 Stradale
Morbidelli T352X: Το πρωί γραφείο, το απόγευμα enduro