Honda: Οι «μάγοι» των κινητήρων και τα δώρα τους!
ΝΕΑ
Η ιαπωνική εταιρεία έχει αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι της σε κάθε μορφής αγώνα με τεχνολογίες πολύ μπροστά από την εποχή τους.
Η Honda Racing Corporation (HRC) ετοιμάζει το μεγάλο της come-back στη Formula 1 το 2026 με την Aston Martin, αλλά πριν το μεγάλο ντεμπούτο, αποφάσισε να ανοίξει το χρονοντούλαπο της δόξας.
WHAT CAR
Μέσα από μια σειρά δημοπρασιών, θα διαθέσει αυθεντικά εξαρτήματα κινητήρων από ιστορικές εποχές – όπως τον θρυλικό V10 RA100E του Ayrton Senna από τη σεζόν του 1990, αλλά και εκκεντροφόρους, έμβολα, κεφαλές και άλλα μέρη από το χρυσό παρελθόν.
Η HRC δηλώνει πως στόχος της δεν είναι το κέρδος, αλλά η διάσωση της αγωνιστικής κληρονομιάς και η πρόσβαση των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε αυθεντικά τεχνουργήματα.
Το εγχείρημα, που θα ξεκινήσει από το Monterey Car Week τον Αύγουστο, δεν θα ακινητοποιήσει ιστορικά οχήματα, αφού η αποσυναρμολόγηση γίνεται από τους ίδιους τους μηχανικούς που τα δημιούργησαν.

Η πορεία της Honda στους αγώνες ξεκινά με το RA272E του 1965 – έναν εγκάρσια τοποθετημένο V12 εμπνευσμένο από μοτοσικλέτα – και φτάνει ως τις υβριδικές μονάδες ισχύος που χάρισαν πρωταθλήματα στη Red Bull.
Η HRC ξεκίνησε ως το αγωνιστικό παρακλάδι της Honda στον χώρο των μοτοσικλετών, όμως εδώ και αρκετά χρόνια το όνομα χρησιμοποιείται και για τα τετράτροχα αγωνιστικά προγράμματα της εταιρείας.
Πιο πρόσφατα, μάλιστα, ενσωμάτωσε και το Honda Performance Development – το αγωνιστικό τμήμα των ΗΠΑ. Η συμβολή της Honda στη Formula 1 έχει υπάρξει εντυπωσιακή, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τους υπερτροφοδοτούμενους V6 της δεκαετίας του ’80, αλλά και τους μεταγενέστερους V10.
Ένας από τους πιο εμβληματικούς κινητήρες ήταν ο RA168E V6, που τοποθετήθηκε στη McLaren του Ayrton Senna και του χάρισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 1988.

Ο κινητήρας αυτός δεν ήταν απλώς ισχυρός – ήταν μια μηχανολογική υπέρβαση, καθώς σχεδιάστηκε ειδικά για να ανταποκριθεί στους αυστηρότερους περιορισμούς πίεσης τούρμπο και κατανάλωσης καυσίμου που επέβαλε η FIA εκείνη τη χρονιά.
Ενώ άλλοι κατασκευαστές απλώς «έπνιξαν» τις υπάρχουσες μονάδες τους, η Honda επένδυσε στην εξέλιξη από το μηδέν – και δικαιώθηκε απόλυτα. Ο RA168E κυριάρχησε, συνδυάζοντας ιδανικά δύναμη και οικονομία καυσίμου, αφήνοντας τον ανταγωνισμό πίσω του.
Από τα μονοκύλινδρα RC149 έως τον ασύλληπτο πεντακύλινδρο RC211V, η Honda συνδύασε εξωφρενική μηχανολογική φαντασία με καθαρό αγωνιστικό πείσμα.
Απόδειξη; Η NR500 του 1979 με οβάλ έμβολα και 32 βαλβίδες σε έναν V4 κινητήρα! Απέτυχε, αλλά γέννησε τον μυθικό NR750, ένα αντικείμενο λατρείας μέχρι σήμερα.

Κι όταν έπρεπε να αποδεχτεί την υπεροχή των δίχρονων; Η Honda δεν δίστασε να κυριαρχήσει με το NSR500. Ή με το EXP-2 που κέρδισε στο Ράλι Ντακάρ με αδιανόητη απόδοση καύσης.
Με τη φλόγα της καινοτομίας ζωντανή, η Honda μάς προσκαλεί να αγοράσουμε ένα κομμάτι του παρελθόντος, ένα έμβολο του Senna, μια βαλβίδα από το RC166, ένα θραύσμα δόξας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Volvo XC90: Συνεχίζει με κινητήρες βενζίνης και στη νέα γενιά
Tesla Cybertruck: Η άνοδος και η πτώση ενός πρωτοπόρου
H «stealth» ιδιότητα της Chevrolet Corvette E-Ray