Προσοχή! Το οτοστόπ δεν είναι όπως παλιά!
ΝΕΑ
Το περιστατικό στα Χανιά με τον οδηγό που δεν άφηνε φοιτήτριες να αποβιβαστούν από το αυτοκίνητό του δείχνει πως το οτοστόπ στις μέρες μας μπορεί να κρύβει σοβαρούς κινδύνους.
Παλαιότερα, το οτοστόπ ήταν σχεδόν ιεροτελεστία. Ήταν η πιο απλή, οικονομική και –για πολλούς νέους– αυθόρμητη μορφή ταξιδιού, ιδιαίτερα στις δεκαετίες του ’70 και του ’80. Με ένα σακίδιο στον ώμο, τον αντίχειρα τεντωμένο και μπόλικη αισιοδοξία, μπορούσε κανείς να διασχίσει πόλεις, νομούς ή και χώρες.
WHAT CAR
Ήταν μια πρακτική βασισμένη στην εμπιστοσύνη – τόσο του περαστικού οδηγού όσο και εκείνου που περίμενε στην άκρη του δρόμου. Στην Ελλάδα, ειδικά στα νησιά και στις φοιτητουπόλεις, ήταν για χρόνια μέρος της καθημερινότητας.
Ωστόσο, η εποχή άλλαξε. Η κοινωνία έγινε πιο επιφυλακτική, πιο κλειστή, ίσως και πιο φοβισμένη. Περιστατικά σαν αυτό που σημειώθηκε στα Χανιά φέρνουν στην επιφάνεια το πόσο επισφαλές μπορεί να αποδειχθεί το οτοστόπ στις μέρες μας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ένας 20χρονος οδηγός αρνήθηκε να αφήσει τρεις φοιτήτριες που επιβιβάστηκαν στο αυτοκίνητό του, πραγματοποιώντας επικίνδυνους ελιγμούς στους δρόμους της πόλης. Οι δύο κατάφεραν να πηδήξουν έξω στο φανάρι, ενώ η τρίτη παρέμεινε στο εσωτερικό μέχρι να ολοκληρωθεί η καταδίωξη από την αστυνομία.
Ο νεαρός και ο πατέρας του –που ενεπλάκη και εκείνος στη σύγκρουση με περιπολικό– συνελήφθησαν και αντιμετωπίζουν βαριές κατηγορίες.
Το περιστατικό αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη να επαναξιολογηθεί η πρακτική του οτοστόπ. Αν και δεν λείπουν οι περιπτώσεις που μπορεί να γίνει με ασφάλεια, ειδικά σε μικρές κοινότητες ή τουριστικές περιοχές, η πραγματικότητα απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή.
Οι κίνδυνοι είναι υπαρκτοί, ιδιαίτερα για νεαρές γυναίκες που μετακινούνται μόνες ή σε μικρές παρέες. Ο κίνδυνος δεν είναι πάντα προβλέψιμος και η καλή πρόθεση δεν αρκεί για να εξασφαλίσει την ασφάλεια.
Για όποιον σκέφτεται να κάνει οτοστόπ σήμερα, καλό είναι να ακολουθούνται ορισμένες βασικές προφυλάξεις. Να αποφεύγεται η μοναχική μετακίνηση, να επιλέγονται περιοχές με κίνηση και καλό φωτισμό, να ενημερώνεται κάποιος οικείος για τη διαδρομή και, αν είναι δυνατόν, να κρατούνται σημειώσεις με αριθμούς πινακίδων ή άλλες λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.
Η χρήση εφαρμογών κοινής μετακίνησης μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς ενσωματώνουν συστήματα ταυτοποίησης και αξιολόγησης.
Η αλήθεια είναι πως η εποχή που το οτοστόπ ήταν μια απλή πράξη εμπιστοσύνης έχει περάσει. Δεν σημαίνει ότι έχει εκλείψει, αλλά ότι απαιτείται μεγαλύτερη επίγνωση των κινδύνων και μια πιο μετρημένη προσέγγιση. Στις μέρες μας, η ασφάλεια προηγείται της περιπέτειας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Χανιά: Οδηγός πήρε φοιτήτριες με οτοστόπ, αρνήθηκε να τις αφήσει και εμβόλισε περιπολικά
Τάκης Τρακουσέλλης: Οι πωλήσεις αυτοκινήτου είναι ο καθρέπτης των οικονομικών μας (video)
Τι συνέβη στη Νίκαια με το BMW i3 που μπήκε στο supermarket