Δοκιμή: Peugeot 5008 Hybrid GT 145 PS e-DCS6
ΔΟΚΙΜΕΣ
Με τη νέα γενιά του πλέον βραβευμένου 5008, η γαλλική εταιρεία δηλώνει περίτρανα ότι στο κλαμπ των επταθέσιων SUV αποτελεί τον βασικό πρωταγωνιστή.
Είναι γνωστό, πως η Peugeot «οδηγεί» τη μητρική Stellantis όσον αφορά στην ευμάρεια της τελευταίας στις αγορές της Ευρώπης. Κάτι που δε θα συνέβαινε εάν η γαλλική μάρκα δεν είχε πραγματοποιήσει αυτόν τον τολμηρό μετασχηματισμό τα τελευταία χρόνια.
WHAT CAR
Αν και πρωτοστάτης αυτού του μετασχηματισμού που τοποθέτησε την Peugeot ένα βήμα πριν τα premium σαλόνια της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν το 3008, η ναυαρχίδα της στα SUV ακολούθησε την αντίστοιχη φιλοσοφία, προτάσσοντας έναν λίγο διαφορετικό χαρακτήρα.

Για τον οποίο και φέτος ξεχώρισε στα βραβεία του Golden Steering Wheel, όπου ανακηρύχθηκε το καλύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο, ξεχωρίζοντας για την ευρυχωρία, τη στιβαρή κατασκευή και την ασφάλεια που προσφέρει.
Καθώς η Peugeot έχει περάσει μετασχηματισμό, έχει ταυτοποιηθεί με νέο λογότυπο και τα μοντέλα της έχουν πια μία premium διάσταση και φρέσκια σχεδιαστική φιλοσοφία, το μεγαλύτερο SUV της γκάμας της επηρεάστηκε αντίστοιχα σε όλα τα επίπεδα.

Και να που εν έτει 2025 έρχεται να αποτελέσει μία ξεκάθαρη επιλογή στην κλειστή κατηγορία των 7θέσιων SUV, συνδυάζοντας ανταγωνιστική τιμή, κορυφαίες ανέσεις και premium στοιχεία.
Επηρεασμένο αρχικά στην εμφάνιση
Η 3η γενιά του 5008 έρχεται να «αδελφοποιηθεί» με τη νέα του 3008. Που σημαίνει πως είναι απόλυτα μοντέρνο, ο ορισμός αυτού που λέμε «μπάνικο».
Η μάσκα με το πρισματικό ανάγλυφο έχει στο κέντρο της νέο λογότυπο της μάρκας -που σηματοδότησε και την premium προσέγγιση- ενώ δεξιά-αριστερά αυτής τα DRL με τα εμβληματικά πια «νύχια» για υπογραφή και οι pixel LED προβολείς συμπληρώνουν το εμπρός οπτικό αποτύπωμα.

Κοιτώντας το προφίλ, το νέο 5008 έχει μεγάλες καθαρές επιφάνειες που αποπνέουν κομψότητα, μία καλοδεχούμενη διχρωμία για την οποία φροντίζουν οι μαύρες κολώνες και τα φιμέ τζάμια, ενώ δεν μπορείς να παραλείψεις τις ράγες οροφής και τις 19άρες ζάντες.
Το πίσω μέρος συμπληρώνει τη δυναμική όψη του γαλλικού SUV, με τα διακεκομμένα LED φώτα και το σημαντικό πλάτος των σχεδόν 1,9 μέτρων να τονίζουν ακόμα περισσότερο το μοντέρνο στυλ και τη σύγχρονη μορφή του.
Premium διάκοσμος
Από την πρώτη στιγμή που θα μπεις στο νέο 5008, κατανοείς πόσο μακριά έχει φτάσει η Peugeot τα τελευταία χρόνια στην προσπάθειά της να παίξει σε «σαλόνια» που μέχρι πρότινος δε γνώριζε.
Τα φαρδιά, πλατιά δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα σε βάζουν απευθείας στο «κόλπο» και έχουν καλό κράτημα και πλευρική στήριξη του κορμιού.

Και αυτό είναι μόνο η αρχή…
Η μεγάλη κονσόλα εκτείνεται σε μεγάλο μήκος, έχει καλαίσθητη και ποιοτική υφασμάτινη επένδυση (το ίδιο υλικό υπάρχει σε ταμπλό και ταπετσαρίες) και σε αυτήν η Peugeot έχει ενσωματώσει ορισμένους πολύ πρακτικούς διακόπτες: ροδέλα για την ένταση του ήχου, επιλογή προφίλ οδήγησης, αλάρμ, διακόπτες κλιματισμού κ.ά.
Παρότι η γαλλική μάρκα έχει κριθεί στο παρελθόν για τις σχεδιαστικές επιλογές της καμπίνας, στο νέο 5008 οφείλεις να της «βγάλεις το καπέλο».

Τα πλέον περίφημα i-Toggles κατέχουν περίοπτη θέση χαμηλά στο ταμπλό όντας μέρος οθόνης 9,7 ιντσών. Βρίσκονται πολύ κοντά στο δεξί χέρι του οδηγού και λειτουργούν υπέρ της εργονομίας, αποτελώντας επιλογές συντόμευσης, για να μην ασχολείστε πολύ με την κεντρική οθόνη του infotainment.
Η τελευταία αποτελεί μέρος του Panoramic i-Cockpit των 21,0 ιντσών, του οποίου τα όμορφα και ευανάγνωστα γραφικά και η πλούσια πληροφόρηση προσθέτουν πόντους στον high-tech διάκοσμο. Ειδικά όταν είναι βράδυ, αισθάνεσαι σαν να βρίσκεσαι σε κανονικό πιλοτήριο.
Αν πρέπει να ξεχωρίσουμε ορισμένα πράγματα από τον ψηφιακό κόσμο αυτού του Peugeot, αυτό είναι το εξαιρετικό σύστημα πλοήγησης Connected Navigation 3D, η γρήγορη απόκριση στο μενού, οι διαφορετικές απεικονίσεις στον πίνακα οργάνων (μία από αυτές έχει λεπτομερή απεικόνιση της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος), το DAB Radio με τα 6 ηχεία και η απρόσκοπτη συνδεσιμότητα μέσω MirrorLink που υποστηρίζει ασύρματα Android Auto και Apple CarPlay και ασύρματες ενημερώσεις.
Εάν υπάρχει κάποιο εργονομικό «φάουλ» της Peugeot ή κάτι που χρειάζεται συνήθεια, αυτό είναι η τοποθέτηση του επιλογέα σχέσεων στο ταμπλό, δεξιά του τιμονιού.

Ευήλια και ποιοτική ατμόσφαιρα για όλη την οικογένεια
Οι δερμάτινες επενδύσεις κοσμούν όλη την καμπίνα στο νέο 5008. Οι πίσω απολαμβάνουν εξίσου άνετα καθίσματα, έχουν δικούς τους αεραγωγούς με ψηφιακή επιφάνεια για τη ρύθμιση του κλιματισμού, πανοραμική οροφή (στην έκδοση GT) και κυρίως άπλετο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι.

Η γαλλική εταιρεία έχει εκμεταλλευτεί άψογα τα 2.900 χιλιοστά του μεταξονίου, για να δημιουργήσει ένα εσωτερικό που μπορεί να φιλοξενήσει επταμελή οικογένεια ή να φορτώσει ό,τι αποσκευές υπάρχουν ή ακόμα και να κάνει μετακόμιση.
Οι 2+1 θέσεις της δεύτερης σειράς χωρίζονται σε έναν «πάγκο» και ένα κάθισμα, με αμφότερα να είναι συρόμενα. Τα καθίσματα αναδιπλώνονται σε αναλογία 60:40, με τις πλάτες να ρυθμίζονται σε κλίση 40/20/40.

Αυτά τα χαρακτηριστικά καθιστούν τη διαμόρφωση της 7θέσιας καμπίνας μία εύκολη διαδικασία, αναλόγως ποιος κάθεται στην τελευταία σειρά. Ιδανικά, εκεί πρέπει να βρίσκονται παιδιά μικρής ηλικίας, επειδή και χωρούν καλύτερα από έναν ενήλικα, αλλά και θα αφήσουν χώρο για τη δεύτερη σειρά.
Στην περίπτωση αυτή, ο χώρος των αποσκευών είναι σχετικά περιορισμένος στα 259 λίτρα, αλλά στην πενταθέσια διάταξη φτάνει το εξαιρετικό νούμερο των 748 λίτρων. Με διπλωμένα όλα τα καθίσματα της δεύτερης και της τρίτης σειράς, η τιμή εκτοξεύεται στα 1.815 λίτρα, για να μπορείς να κάνεις ακόμα και μίνι μετακόμιση.
Hybrid τόσο-όσο
Παρότι η Peugeot παρουσίασε το καινούργιο 5008 καταρχάς ως αμιγώς ηλεκτρικό, αυτή και η Stellantis φέρθηκαν έξυπνα και δεν αγνόησαν τις ανάγκες της αγοράς και την προτίμηση στα υβριδικά συστήματα.
Εκμεταλλευόμενη την ευέλικτη, νέα πλατφόρμα STLA Large, η γαλλική εταιρεία εφοδίασε το 7θέσιο SUV με τον αγαπημένο της Stellantis, turbo τρικύλινδρο 1.2 PureTech ο οποίος συνεργάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48V.

Ο ηλεκτροκινητήρες προσθέτει 9 ίππους και έτσι το σύνολο αποδίδει 145 ίππους και 230 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6.
Το περιορισμένο για την κατηγορία βάρος των 1.780 κιλών είναι αρκετό, όμως ο εξηλεκτρισμένος 1.2 PureTech αρκεί και περισσεύει για να βοηθήσει το όχημα να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε 11,3 δευτερόλεπτα. Η τελική του είναι μεγάλη για την κατηγορία, στα 200 χλμ./ ώρα.

Το νέο 5008 Hybrid δε διεκδικεί… δάφνες με τις επιδόσεις του, ούτε θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, μιας και δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Ο turbo τρικύλινδρος με την ήπια υβριδική υποβοήθησης είναι επαρκής για να κινήσει το σύνολο, ακόμα και φορτωμένο με αποσκευές και άτομα, προδίδοντας τον πολιτισμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το… ζόρι που ίσως τραβήξει σε ορισμένες περιπτώσεις οφείλεται στο όποιο βάρος καλείται να κουβαλήσει. Μερικές φορές, μπορεί να χρειαστεί λίγο υψηλότερες στροφές για να αποκριθεί σε αυτό που ζητάς.

Κάτι που στην περίπτωσή μας οδήγησε κατανάλωση γύρω στα 8,5-9,0 λίτρα ανά 100 χλμ. Σίγουρα σε ένα ταξίδι, μπορεί να επιτευχθεί σαφώς χαμηλότερη τιμή, πιθανώς κάνα δύο λίτρα κάτω.
Κορυφαία ποιότητα κύλισης, «γαλλικό» στήσιμο
Αλλά μικρή σημασία έχουν αυτά, όταν οδηγήσεις το νέο 5008 Hybrid. Η ποιοτική αίσθηση με το καλό κράτημα που έχεις από τα καθίσματα, σε συνδυασμό με την εξίσου καλή αίσθηση και επαρκή ακρίβεια από το μικρό, θερμαινόμενο τιμόνι σε βάζουν σε μία θέση όπου αμέσως αισθάνεσαι ότι οδηγείς κάτι premium.

Δεν σου ανοίγει σπορ ορέξεις, όμως η κορυφαία ποιότητα κύλισης χάρη στην άνετη ανάρτηση σου δημιουργεί μία σιγουριά και ασφάλεια πως μπορείς να οδηγείς για ώρες, να απολαύσεις την ευήλια ατμόσφαιρα και να φτάσεις στον προορισμό σου ατσαλάκωτος.
Ακόμα και αν ανεβάσεις ρυθμούς, το νέο 5008 δε σου χαλάει ιδιαίτερα το χατίρι. Η κλίση είναι περιορισμένη για τον όγκο και το βάρος του και τα όριά του συγκεκριμένα. Κοντολογίς, θα ευχαριστηθείς και μία βουνίσια διαδρομή, στο ανάλογο μέτρο βέβαια.
Σε πιο ανοιχτό δρόμο, το 7θέσιο γαλλικό SUV αναδεικνύει το πραγματικό του ταλέντο που είναι οι εξορμήσεις και τα ταξίδια. Το διπλό κρύσταλλο στα τζάμια, η «γαλλικής μηχανικής» ανάρτηση και το σχετικά ψηλό προφίλ των ελαστικών περιορίζουν τον αεροδυναμικό θόρυβο στο ελάχιστο.

Ο κινητήρας αποκρίνεται ήπια και γραμμικά, δεν έχει εξάρσεις και ουδέποτε θα σε προτρέψει να πατήσεις παραπάνω. Το Adaptive Cruise Control Stop & Go βοηθάει στο ταξίδι και να είσαι χαλαρός, αφήνοντας την τεχνολογία να κάνει τη δουλειά της, αλλά και να εξοικονομείς καύσιμο με το μοτέρ να δουλεύει σε σταθερές στροφές.
Όταν έρθουν οι στιγμές που θα κινηθείς με το νέο 5008 στην πόλη, αποδεικνύεται φειδωλό στο καύσιμο, εάν βρεις τα κουμπιά του ήπια υβριδικού συνόλου. Με σωστή διαχείριση, θα κινείσαι για κάποια μέτρα αμιγώς ηλεκτρικά και δε θα καις… στάλα βενζίνης.
Για ποιόν είναι νέο Peugeot 5008;
Η «λίγκα» των 7θέσιων SUV είναι αντικειμενικά μικρή. Ο ανταγωνισμός που έχει το νέο 5008 είναι μετρημένος στα δάχτυλα του ενός χεριού, ειδικά αν βάλουμε στην εξίσωση το γεγονός πως έχει premium χαρακτηριστικά και κοστίζει κάτω από 40.000 ευρώ.

Ο οικογενειάρχης, λοιπόν, που θέλει να βολεύει τις αποσκευές των παιδιών και της συζύγου και παράλληλα να τους προσφέρει την βέλτιστη ατμόσφαιρα εντός, δύσκολα θα κοιτάξει αλλού.
Διότι η Peugeot δεν έχει κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα. Το φινίρισμα και η ποιότητα κατασκευής του μεγαλύτερού της SUV είναι ανάλογη premium εταιρειών, ενώ ο εξοπλισμός (ειδικά στην έκδοση GT με την πανοραμική οροφή, το θερμαινόμενο τιμόνι κ.ά.) σε κάνει να πιστεύεις πως βρίσκεσαι σε πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο.

Αν κανείς προσθέσει σε αυτά την οδική συμπεριφορά και τις όμορφες αισθήσεις που σου δημιουργεί με την ποιότητα κύλισης και τον premium διάκοσμο, τότε κατανοείς πως το νέο 5008 είναι ένα μοντέλο που σε αυτή την κατηγορία τιμής και αυτοκινήτου δύσκολα θα βρεις.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Peugeot 5008 Hybrid GT 145 PS e-DCS6
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, 1.199 cc
Μέγιστη ισχύς: 136 PS/5.500 rpm
Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.750 rpm
Μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς: 145 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Ρεζερβουάρ: 55 lt
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής: 5,8 lt/100 km /9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.791/1.895/1.694 mm
Μεταξόνιο: 2.900 mm
Βάρος: 1.780 kg
Χώρος αποσκευών: 259-1.815 lt
Τιμή: Από 39.900 ευρώ
