Αγορά αυτοκινήτου: Σταθερά θετικό το πρόσημο και τον Ιούνιο
ΝΕΑ
Μικρή άνοδος στις ταξινομήσεις επιβατικών τον Ιούνιο – Πρωταγωνιστούν τα υβριδικά, υποχωρούν βενζίνη και diesel
Αύξηση 3,6% σημείωσαν οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών τον Ιούνιο, ενώ οι εναλλακτικές μορφές κίνησης κερδίζουν σταθερά έδαφος έναντι των παραδοσιακών καυσίμων.
WHAT CAR
Η ελληνική αγορά κινείται ελαφρώς ανοδικά, κυρίως χάρη στην ώθηση από τα υβριδικά οχήματα. Τα ηλεκτρικά BEV διατηρούν χαμηλά ποσοστά σε σχέση με την ΕΕ, ενώ η πτώση στα συμβατικά καύσιμα συνεχίζεται. Τα SUV συνεχίζουν να κυριαρχούν, με τα μεσαία και μεγάλα (C-SUV και D-SUV) να κερδίζουν διαρκώς μερίδιο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), που επεξεργάστηκε τα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, οι συνολικές ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Ιούνιο του 2025 διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κατηγορία Οχήματος | Ιούνιος 2025 | Ιούνιος 2024 | Μεταβολή |
---|---|---|---|
Καινούργια επιβατικά | 14.651 | 14.147 | +3,6% |
Καινούργια φορτηγά | 1.135 | 1.446 | -21,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 137 | 40 | +242,5% |
Στο εξάμηνο (Ιανουάριος – Ιούνιος):
Κατηγορία Οχήματος | 2025 | 2024 | Μεταβολή |
---|---|---|---|
Καινούργια επιβατικά | 78.165 | 78.020 | +0,2% |
Καινούργια φορτηγά | 5.486 | 5.901 | -7,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 540 | 503 | +7,4% |
Μερίδια αγοράς ανά κατηγορία (Segment)
Η μεγαλύτερη πτώση παρατηρήθηκε στην κατηγορία B-SUV και στην A-SUV, ενώ τα C-SUV και D-SUV ενισχύθηκαν.
Κατηγορία | Ιαν.–Ιούν. 2025 | Ιαν.–Ιούν. 2024 | Διαφορά (μον. μεριδίου) |
---|---|---|---|
A | 8,1% | 7,5% | +0,6 |
A-SUV | 2,6% | 4,5% | -1,9 |
B | 21,4% | 24,8% | -3,4 |
B-SUV | 34,7% | 32,9% | +1,9 |
C | 6,7% | 6,8% | -0,1 |
C-SUV | 17,3% | 15,6% | +1,7 |
D | 1,0% | 1,7% | -0,7 |
D-SUV | 5,6% | 4,0% | +1,5 |
SUV Σύνολο | 60,8% | 57,6% | +3,2 |
Κατανομή ανά τύπο καυσίμου
Η στροφή προς υβριδικά και ηλεκτρικά συνεχίζεται, με τα HEV (υβριδικά χωρίς φόρτιση) να κατέχουν σχεδόν 1 στα 2 νέα αυτοκίνητα, ενώ η βενζίνη και το diesel υποχωρούν σημαντικά.
Τύπος Καυσίμου | Ιαν.–Ιούν. 2025 | Ιαν.–Ιούν. 2024 | Διαφορά (μον. μεριδίου) | Μεριδ. ΕΕ (Ιαν.-Μάι. ’25) |
---|---|---|---|---|
Βενζίνη | 34,1% | 40,7% | -6,6 | 28,6% |
Πετρέλαιο | 2,9% | 9,2% | -6,3 | 9,5% |
Υβριδικά (HEV) | 48,4% | 39,3% | +9,1 | 35,1% |
Plug-in (PHEV) | 6,3% | 5,2% | +1,1 | 8,2% |
Ηλεκτρικά (BEV) | 5,5% | 4,3% | +1,2 | 15,4% |
Υγραέριο (LPG) | 2,9% | 1,4% | +1,5 | – |
Εικόνα ευρωπαϊκής αγοράς
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αγορά επιβατικών κατέγραψε ήπια πτώση στο πεντάμηνο, με εξαίρεση τον Μάιο όπου υπήρξε οριακή άνοδος:
Περιοχή | Μάιος 2025 | Μάιος 2024 | Μεταβολή | Ιαν.–Μάιος 2025 | Ιαν.–Μάιος 2024 | Μεταβολή |
---|---|---|---|---|---|---|
ΕΕ (27) | 926.582 | 911.581 | +1,6% | 4.566.970 | 4.594.302 | -0,6% |
ΕΕ 14 | 803.928 | 790.723 | +1,7% | 3.968.072 | 4.006.605 | -1,0% |
ΕΕ + EFTA | 963.124 | 944.645 | +2,0% | 4.721.555 | 4.740.214 | -0,4% |
Ελλάδα | 15.670 | 13.760 | +13,9% | 63.515 | 63.873 | -0,6% |