Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz CLA στη Δανία

Ελλάδα 22:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz CLA στη Δανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η νέα Mercedes-Benz CLA αλλάζει πίστα και παίζει δυναμικά εκεί όπου μέχρι πρότινος δεν είχε την δυνατότητα. Ηλεκτροκίνηση, νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και μεγαλύτερες διαστάσεις, κάνουν το καλό ακόμη καλύτερο.

Advertisement
Advertisement

Ο κυριλέ πολυχώρος στην καρδιά της Κοπεγχάγης, φιλοξενεί μια ιδιαίτερη κομψή τετράτροχη παρουσία με έμβλημα τι άλλο, από το αστέρι. Η νέα Mercedes-Benz CLA στέκεται επιβλητικά απέναντί σου και σε κοιτάζει με τα μεγάλα της “μάτια”, σαν να σου λέει πως οι πειραματισμοί μόλις έλαβαν τέλος.

Η αμφίεση της χωρίς να κομπάζει με καινοτόμα μοτίβα, έχει έναν και μόνο σκοπό. Να μην αποθαρρύνει, να μην ξενίσει, να μην τρομάξει με φουτουριστικά σχήματα και σχέδια τον θεατή. Πολύ περισσότερο, εκείνους τους μεγαλύτερους ηλικιακά, που βγάζουν σπυριά στις space εκτελέσεις, κυρίως τώρα που η εξ Ανατολών εισβολή ξεπέρασε το κατώφλι…

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, η νέα CLA κατάφερε να εκσυγχρονίσει το στιλ της χωρίς να αποχωρίζεται την κεντρική ιδέα, την τετράθυρη σχετικά coupe σιλουέτα που αποπνέει τον αέρα από τις μεγαλύτερες limo της φίρμας. Η σχεδίαση της συμβαδίζει με εκείνο του πρωτότυπου CLA Concept, διατηρώντας τις ίδιες αναλογίες, το χαρακτηριστικό ανάγλυφο και τις πόρτες με τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο. Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει με το φωτιζόμενο αστέρι στην εμβληματική μάσκα και τους νέους προβολείς με «αστεράτο» φωτεινό ίχνος.

Advertisement
Advertisement

Πίσω τώρα, η κουπέ γραμμή συνδυάζεται με μία ενιαία φωτεινή υπογραφή που σχηματίζει μία σλιμ «LED-μπαρά», τονίζοντας τη σπορτίφ αισθητική η οποία παραπέμπει λίγο και στη μεγαλύτερη CLE. Το σημαντικότερο από όλα αυτά είναι πως διαθέτει εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: από 0,21) που συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της αυτονομίας και της ησυχίας στο εσωτερικό εν γένει. Σε ότι αφορά τώρα στις διαστάσεις, με μήκος 4,723 m, είναι σχεδόν 3,5 cm μακρύτερη από την απερχόμενη, ενώ το μεταξόνιο (2.790 mm) έχει αυξηθεί κατά 6 cm. Το πλάτος του αμαξώματος (1,855 m) έχει αυξηθεί κατά 2,5 cm και το ύψος (1,468 m) κατά 2,9 cm. Οι εμπρός επιβάτες έχουν πλέον περισσότερο χώρο για τα πόδια τους (11 επιπλέον mm), ενώ και στις δύο σειρές έχουν μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια τους (αύξηση 16 mm εμπρός και 28 mm πίσω). Σημειώστε επίσης, πως η ηλεκτρική CLA είναι το πρώτο σύγχρονο μοντέλο της γερμανικής εταιρίας που διαθέτει εμπρός αποθηκευτικό χώρο χωρητικότητας 101 λίτρων παρακαλώ! Ο χώρος αποσκευών στο πίσω τμήμα υιοθετεί 405 lt.

Εις τα ενδότερα, οι αλλαγές σε σχέση με πριν είναι ακόμη πιο έκδηλες. Δεν αναφέρομαι στα ακριβά υλικά, το χειρουργικό φινίρισμα ή τη σημασία στη λεπτομέρεια, στοιχεία που αναμένεις από μια νέα Merc. Το εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί ριζικά όμως, με οδηγό το νέο προαιρετικό MBUX Superscreen, ένα μεγάλο ενιαίο πάνελ πίσω από το οποίο κρύβονται δύο οθόνες (ο ψηφιακός πίνακας 10,25’’ και η οθόνη αφής 14’’), που καταλαμβάνει όλο το ταμπλό και προσφέρει ακόμη πιο προηγμένες λειτουργίες, μέσω τεχνητής νοημοσύνης.

Ο εικονικός βοηθός MBUX Virtual Assistant, βασισμένος σε AI από τη Microsoft και τη Google, μπορεί να απαντά σε φυσικές φωνητικές εντολές, να προσαρμόζει διάφορες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου στις προτιμήσεις του οδηγού και να παρέχει πληροφορίες πλοήγησης μέσω Google Maps. Η συνδεσιμότητα αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο με over-the-air αναβαθμίσεις, cloud gaming και σύστημα ήχου Dolby Atmos, για όσους αρέσκονται να… παρτάρουν στο αυτοκίνητο.

Advertisement

Στα πιο ουσιαστικά τώρα, και συγκεκριμένα στα σπλάχνα της νέας CLA αποκαλύπτεται η νέα προηγμένη πλατφόρμα MMA (Mercedes Modular Architecture) εξαιτίας της οποίας έρχονται στη ζωή τόσο ηλεκτρικές όσο και υβριδικές εκδόσεις. Η νέα CLA 250+ υιοθετεί έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, αποδίδει 272 PS/ 335 Nm και απαιτεί 6,7” για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση. Παράλληλα, σταματά να επιταχύνει στα 210 km/h, έχει αυτονομία έως 792 χιλιόμετρα (WLTP) και καταναλώνει 14,1 με 12,2 kWh/100 km.

Από την άλλη, η ισχυρότερη CLA 350 4MATIC παράγει 354 PS/ 515 Nm, και χρειάζεται μόλις 4,9” χάρη στην τετρακίνηση (ύπαρξη ηλεκτροκινητήρα εμπρός 109 PS), ίδια τελική ταχύτητα και αυτονομία έως 770 χλμ.

Advertisement

Η ήπια υβριδική CLA θα ακολουθήσει χρονικά την ηλεκτρική έκδοση και θα φορά τον νέο τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με μικρό ηλεκτροκινητήρα 20 kW, ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (8F-eDCT). Η τεχνολογία 48V υποστηρίζεται από μπαταρία 1,3 kWh. Να προσθέσουμε εδώ, πως η CLA Hybrid διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς, με δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης 4MATIC και θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος οι οποίες δεν ανακοινώθηκαν επίσημα.

Στη Δανία και συγκεκριμένα στους δρόμους γύρω από την Κοπεγχάγη με τα χαμηλά και αυστηρά όρια ταχύτητας, είχαμε την δυνατότητα να δοκιμάσουμε μόνο την ηλεκτρική δικίνητη έκδοση με την μπαταρία των 85,5 kWh και ισχύ 272 PS. Πέρα από την άμεση επιτάχυνση, όπως επίσης και την γαλήνη που επικρατεί στην (μονωμένη) καμπίνα της ελέω ηλεκτροκίνησης, από τα πρώτα κιόλας μέτρα πίσω από το τιμόνι διαπιστώνεις την απόσταση που την χωρίζει πια από την απερχόμενη γενιά, στους καταλυτικούς τομείς της άνεσης, της ποιοτικής κύλισης, της σφριγηλής αίσθησης από το πλαίσιο και κατά συνέπεια, της ακόμη πιο ουδέτερης και ασφαλούς συμπεριφοράς σε κάθε περίπτωση.

Μάλιστα, το κάνει με τέτοιο τρόπο, που κλείνει το μάτι στις μεγαλύτερες αδελφές της, τραβώντας εμφατικά διαχωριστική γραμμή με το παρελθόν και τις “ταπεινές ρίζες” της (θυμίζω πως η προηγούμενη CLA βασιζόταν στην επιμηκυμένη εκδοχή της A-Class). Πλέον, η νέα CLA συγκαταλέγεται στο club των “γαλαζοαίματων” Merc που υποστηρίζουν το λεγόμενο upper class χωρίς ναι μεν αλλά, ή καλύτερα, σε εκείνων που δεν κατασκευάστηκαν προκειμένου να συμπληρώσουν απλώς την γκάμα προς τα κάτω. Αυτό το γεγονός από μόνο του λέει πολλά.

Advertisement

Συμπερασματικά, η νέα CLA εκτός του ότι είναι σαφώς καλύτερο αυτοκίνητο από τον προκάτοχό της, αποτάσσει από πάνω της τη σχέση με τις μικρότερες και βασικές Mercedes που κοσμούν την σειρά στη χαμηλότερη βαθμίδα. Περισσότερα βέβαια, θα σας πούμε στις αρχές της νέας χρονιάς, όταν η νέα ποθητή Mercedes κυλήσει τους τροχούς της επί ελληνικού εδάφους.