Μετρό προς Γλυφάδα: Αλλαγή σχεδίου με σταθμό στο Ελληνικό
ΝΕΑ
Αλλάζει η προτεινόμενη χάραξη για την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς Γλυφάδα, εν όψει των αναπτυξιακών πιέσεων στην περιοχή.
Σε νέα τροχιά μπαίνει η σχεδιαζόμενη επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό από το Ελληνικό προς τη Γλυφάδα, καθώς εξετάζεται σοβαρά η αλλαγή της χάραξης ώστε να εξυπηρετεί και το εμβληματικό έργο ανάπλασης του Ελληνικού. Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, το υπουργείο βρίσκεται σε συζητήσεις με τη Lamda Development για τη χωροθέτηση σταθμού κοντά στο ολοκληρωμένο συγκρότημα με καζίνο (IRC).
WHAT CAR
Η επέκταση, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί, περιλάμβανε σήραγγα 4,5 χλμ. και τρεις σταθμούς: στην Άνω Γλυφάδα (Πλατεία Μακεδονίας), στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (Γρ. Λαμπράκη) και στην Πλατεία Αγ. Κωνσταντίνου. Το κόστος υπολογιζόταν στα 400-500 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, με τα νέα δεδομένα, εξετάζεται αν η γραμμή θα διασχίσει το παραλιακό μέτωπο του Ελληνικού, πριν κινηθεί προς το εμπορικό κέντρο της Γλυφάδας.
Η οριστικοποίηση της νέας χάραξης θα εξαρτηθεί από τις κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής και την επανεκτίμηση του κόστους. Πάντως, όπως προειδοποίησε η Lamda Development, χωρίς σταθμό Μετρό εντός του έργου θα προκύψουν σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
Προτεραιότητα, πάντως, για το υπουργείο Υποδομών παραμένει η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον. Το έργο, μήκους περίπου 4 χλμ. με τρεις σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος), αναμένει χρηματοδότηση και πιθανότατα θα ενταχθεί σε ανακατανομή πόρων του ΕΣΠΑ 2021-2027. Μαζί περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση του αμαξοστασίου Ελαιώνα, με συνολικό κόστος περί τα 680 εκατ. ευρώ.