Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Tesla σε ελεύθερη πτώση: Η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της

Ελλάδα 11:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Tesla σε ελεύθερη πτώση: Η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της

ΝΕΑ

Η άλλοτε ασταμάτητη Tesla βιώνει το μεγαλύτερο στραπάτσο πωλήσεων στην ιστορία της. Και τα χειρότερα είναι μάλλον μπροστά.

Advertisement
Advertisement

Κάποτε η Tesla υπαγόρευε τους κανόνες της ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως. Σήμερα, το άστρο της δείχνει να ξεθωριάζει με ανησυχητικά ταχείς ρυθμούς, καθώς το δεύτερο τρίμηνο του 2025 σηματοδοτεί τη χειρότερη εμπορική επίδοσή της στα χρονικά.

Οι παραδόσεις οχημάτων υποχώρησαν κατά 13,5% σε σύγκριση με πέρσι, αγγίζοντας τις 384.122 μονάδες, έναντι 444.000 το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Πρόκειται για την πιο απότομη πτώση πωλήσεων στην ιστορία της, μετά και τη μείωση του 13% που κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο.

Advertisement
Advertisement

Αν και η Tesla δεν δημοσιοποιεί πλήρη ανάλυση πωλήσεων ανά μοντέλο, είναι σαφές πως η ραχοκοκαλιά της παραμένουν τα Model 3 και Model Y, με 373.728 μονάδες.

Τα υπόλοιπα μοντέλα –Model S, Model X και Cybertruck– κατέγραψαν μόλις 10.394 παραδόσεις συνολικά, αποτυπώνοντας τη δυσκολία του Musk να επαναλανσάρει επιτυχώς τα “premium” οχήματά του.

Το Cybertruck, μάλιστα, φαίνεται να εξελίσσεται σε εμπορικό φιάσκο, παρά τον θόρυβο που προηγήθηκε της κυκλοφορίας του.

Advertisement

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η παραγωγή ξεπέρασε κατά περίπου 25.000 μονάδες τις πωλήσεις, διογκώνοντας περαιτέρω το απόθεμα αδιάθετων Tesla, το οποίο ξεπερνά πλέον τις 50.000 μονάδες για το 2025.

Ο Musk προσπαθεί να κρατηθεί στον αφρό, ποντάροντας σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις, ιδιαίτερα για την κινεζική αγορά.

Advertisement

Εκεί, οι facelift εκδόσεις των Model 3 και Model Y κερδίζουν αυτονομία χωρίς αύξηση μπαταρίας, με το Model 3 Long Range AWD να φτάνει πλέον τα 753 χιλιόμετρα (CLTC) και να επιταχύνει στα 100 km/h σε 3,8 δευτερόλεπτα, επιδόσεις που κάποτε θεωρούνταν αδιανόητες για ένα “λαϊκό” EV.

Ωστόσο, ακόμα και αυτές οι βελτιώσεις δεν στάθηκαν ικανές να συγκρατήσουν την αιμορραγία στις πωλήσεις, ειδικά στην Ευρώπη, όπου οι ταξινομήσεις της Model Y κατρακύλησαν κατά 45% στο πρώτο πεντάμηνο του έτους.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η εικόνα είναι εξίσου ζοφερή. Ο CEO της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, εξέφρασε ανοιχτά τον φόβο του για την καταιγιστική προέλαση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, χαρακτηρίζοντας τη σύγκρουση ως “μάχη επιβίωσης” για τη Δύση.

Advertisement

Το οξύμωρο; Ο ίδιος οδηγεί ένα Xiaomi SU7, ένα από τα πιο καυτά κινεζικά EVs, το οποίο, όπως παραδέχτηκε, «δεν θέλει να το αποχωριστεί».

Οι Κινέζοι κατασκευαστές –όπως οι BYD, Xiaomi, Li Auto και Nio– προσφέρουν τεχνολογίες αιχμής με τιμές που «σκοτώνουν».

Το γεγονός ότι το 70% των EV παγκοσμίως πλέον κατασκευάζονται στην Κίνα δείχνει πως η πλάστιγγα γέρνει αποφασιστικά προς την Ανατολή.

Η Tesla, άλλοτε αδιαμφισβήτητος ηγέτης της πράσινης επανάστασης, βλέπει πλέον τον θρόνο της να τρίζει. Και το χειρότερο; Ίσως αυτό να είναι μόνο η αρχή.