Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1 GP Αυστρίας: Σε άλλη κατηγορία (+video)

Ελλάδα 4:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1 GP Αυστρίας: Σε άλλη κατηγορία (+video)

FORMULA 1

Οι MCL39 ήταν σε δική τους κατηγορία μέσα στην έδρα της Red Bull. Και οι οδηγοί τους μας χάρισαν μία συγκλονιστική μονομαχία, η οποία ίσως προοιωνίζει τα όσα θα δούμε στο υπόλοιπο της σεζόν.

Advertisement
Advertisement

Ήταν μία επίδειξη δύναμης για τα πορτοκαλί (papaya) μονοθέσια από το Γουόκινγκ. Το πακέτο αναβαθμίσεων της Αυστρίας έφερε την McLaren ακόμη πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Τα τελευταία upgrades της βρετανικής ομάδας περιλαμβάνουν αλλαγές τόσο αεροδυναμικής όσο και μηχανικής φύσης. Η ομάδα του Πίτερ Προδρόμου επενέβη στο εμπρός μέρος της MCL39, ενώ το μονοθέσιο είχε και αναθεωρημένη γεωμετρία στην πίσω ανάρτηση. Οι αλλαγές έδωσαν σημαντικό πλεονέκτημα στους Νόρις και Πιάστρι στις εισόδους των στροφών.

Εάν σε αυτά προσθέσουμε και την διαπιστωμένη έφεση των τελευταίων McLaren στις γρήγορες στροφές και σε υψηλές θερμοκρασίες ασφάλτου, καταλαβαίνουμε το γιατί τα υπόλοιπα 18 μονοθέσια ήταν απλοί κομπάρσοι στο χθεσινό σόου των McLaren.

Advertisement
Advertisement

Αλλά η έκπληξη -εάν μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε τέτοια- στην Αυστρία δεν ήταν ίσως η εικόνα της McLaren. Εξάλλου και στο Μαϊάμι οι MCL39 είχαν κυριαρχήσει παρά το ότι καμιά τους δεν είχε ξεκινήσει από την pole.

Εσωτερική υπόθεση

Η έκπληξη είχε να κάνει με την απόδοση του Λάντο Νόρις. Ο Βρετανός είχε το πιο ολοκληρωμένο του τριήμερο φέτος στην Αυστρία. Ίσως καλύτερο ακόμη και από εκείνο του Μονακό.

Το Σάββατο είχε πάρει μία συγκλονιστική pole, όντας σε δική του κλάση. Η εμπρός ανάρτηση του Μόντρεαλ δείχνει να τον έχει βοηθήσει σημαντικά. Ο αγώνας, βέβαια, ήταν μια διαφορετική ιστορία. Αν και ο Λάντο ήταν ο ταχύτερος από τους δύο οδηγούς της McLaren στο Spielberg, ο Πιάστρι τον προβλημάτισε σημαντικά στον αγώνα.

Advertisement

Το πολύ καλό race pace του Αυστραλού σε συνδυασμό με τις τρεις συνεχείς ζώνες DRS της αυστριακής πίστας έθεσαν μία μεγάλη πρόκληση στον Λάντο. Ιδίως από την στιγμή που ο Όσκαρ ξεμπέρδεψε γρήγορα από τον Λεκλέρ στην εκκίνηση, το πρώτο stint του αγώνα αυτομάτως απέκτησε τεράστια σημασία. Όποιος ήταν μπροστά στο τέλος του θα είχε εξασφαλίσει και το 80% της νίκης. Ο Λάντο και ο Όσκαρ το γνώριζαν αυτό.

Η προσέγγιση του Πιάστρι ήταν πολύ σωστή στρατηγικά. Προετοίμαζε τις επιθέσεις του στον Νόρις (ανά 5 γύρους περίπου) και πάντα επέλεγε κάτι διαφορετικό. Αλλά ο Λάντο είχε πάντα την απάντηση. Με το που πέρασαν οι McLaren στην σκληρή γόμα, ο Νόρις ήταν ασφαλής.

Advertisement

Ο Όσκαρ προσπάθησε πολύ να επανέλθει στη μάχη. Αλλά ο Νόρις έλεγξε την διαφορά τους και δεν άφησε ποτέ τον teammate του να μπει ξανά στο DRS του. Έτσι πήρε την τρίτη φετινή του νίκη, δίνοντας νέο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα οδηγών. Για το κατασκευαστών ας συγχαρούμε από τώρα την McLaren.

Το υπόλοιπο… καστ

Ferrari: Η Scuderia έφερε κι εκείνη αναβαθμίσεις στην Αυστρία. Αν και αυτές έδωσαν θετικά αποτελέσματα δεν ήταν αρκετές για να κλείσουν την ψαλίδα από την McLaren. Πάντως η SF-25 ήταν το δεύτερο καλύτερο μονοθέσιο στο Spielberg και ο Λεκλέρ την οδήγησε για 4η φορά φέτος στο podium.

Mercedes: Το νικητήριο μονοθέσιο του Μόντρεαλ ήταν έξω από τα νερά του στο Red Bull Ring. Τόσο λόγω χάραξης όσο -κυρίως- λόγω πολύ υψηλών θερμοκρασιών. Ο Ράσελ είχε έναν μοναχικό αγώνα από την 5η θέση ενώ ο Αντονέλι έκανε λάθος στον πρώτο γύρο καταστρέφοντας τον αγώνα τον δικό του αλλά και του Φερστάπεν.

Advertisement

Φερστάπεν: Μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι η υπόθεση πρωτάθλημα φέτος μάλλον έλαβε τέλος για τον Μαξ. Δεν μπορούμε να δούμε με ποιον τρόπο ο Ολλανδός μπορεί να επανέλθει στο κυνήγι των McLaren. Όσο για την Red Bull η εικόνα του Τσουνόντα χθες ήταν αποκαλυπτική του σοβαρού ελλείματος επιδόσεων της RB21.

Λώσον: Είχε μακράν τον καλύτερο φετινό του αγώνα. Κέρδισε στα ίσια τον Χατζάρ και πήρε μία εξαιρετική 6η θέση, το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα του.

Sauber: Χάρη στις πολύ επιτυχημένες αναβαθμίσεις της Ισπανίας η Sauber έχει ξεκολλήσει από την ουρά της κατάταξης και πλέον είναι μία πολύ ανταγωνιστική ομάδα του midfield. Εξαιρετικός διπλός τερματισμός στους βαθμούς με τον Μπορτολέτο να κλέβει τις εντυπώσεις.

Williams: Το χειρότερο τριήμερό της φέτος. Το μονοθέσιο ήταν εκτός ρυθμού, ενώ οι Σάινθ και Άλμπον εγκατέλειψαν από νωρίς. Η συνέχεια δεν μπορεί παρά να είναι καλύτερη.