Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC

Ελλάδα 5:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Mercedes-Benz GLE, ειδικά στη συγκεκριμένη έκδοση 350 de 4MATIC, μπορεί να χαρακτηριστεί εύκολα ως το απόλυτο «όλα σε ένα» όχημα.

Advertisement
Advertisement

Οταν παρουσιάστηκε η M-Class, πίσω στο μακρινό 1997, αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τη σύσταση μιας νέας κατηγορίας, αυτής των πολυτελών SUV. Από το 2015 η κωδική ονομασία άλλαξε σε GLE, όχι όμως και η luxury φιλοσοφία της κατασκευής.

Σήμερα, πέρα από ένα εκτενέστατο facelift, έρχεται να προστεθεί και η οικολογική προσέγγιση, με την plug-in υβριδική τεχνολογία να ενισχύει τον χαρακτήρα του μοντέλου, συνδυάζοντας μάλιστα τα προτερήματα του εξηλεκτρισμού με τα πλεονεκτήματα του ντίζελ κινητήρα.

Στην εμφάνιση της ανανεωμένης GLE, οι μικρές αλλά αισθητές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, επικαιροποίησαν την εικόνα της, επιτρέποντάς της να συμβαδίζει με την υπόλοιπη γκάμα των SUV της γερμανικής εταιρείας. H εμπρός χαρακτηριστική μάσκα έχει αποκτήσει μεγαλύτερες διαστάσεις και νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας MULTIBEAM LED.

Advertisement
Advertisement

Ανασχεδιασμένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας. Για να γίνει ακόμα πιο ψαρωτική, η μάσκα διαθέτει χρωμιωμένα ένθετα, ενώ μια σειρά από προστατευτικά ενισχύει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μεγάλου SUV.

Καινούρια είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα που ελκύουν τα βλέμματα με την ιδιαίτερη σχεδίαση και την αναθεωρημένη φωτεινή υπογραφή τους. Το αισθητικό πακέτο AMG Line περιλαμβάνει και τους θηριώδεις τροχούς των 21”.

Advertisement

Η ποιότητα και η πολυτέλεια επιπέδου Mercedes-Benz κυριαρχεί φυσικά και στα εντός της καμπίνας. Μπορεί εξωτερικά η ανανεωμένη GLE να μην φέρνει την επανάσταση, στη σχεδίαση του εσωτερικού όμως φέρνει το αύριο σήμερα, υιοθετώντας ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον, όπου πρωταγωνιστεί η high-tech διπλή οθόνη στο ταμπλό, με διαγώνιο 12,3”.

Αριστερά  βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με πληθώρα ενδείξεων και ρυθμίσεων προβολής, ενώ δεξιά το πρωτοποριακό σύστημα τηλεματικής MBUX με Τεχνητή Νοημοσύνη και φωνητικές λειτουργίες προσφέρει απαράμιλλη εμπειρία συνδεσιμότητας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Advertisement

Άσε που με τον καιρό μαθαίνει τις συνήθειές σου και συνομιλεί μαζί σου. Αρκεί να πεις «Hey Mercedes» για να ανταποκριθεί στην ερώτηση, π.χ. για τον καιρό ή στο αίτημά σου για να ανεβάσει τη θερμοκρασία στον κλιματισμό ή να αλλάξει σταθμό στο υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Burmester.

Όλα τέλεια λοιπόν; Θα ήταν αν δεν υπήρχαν οι ακατανόητα δύσχρηστοι ψηφιακοί διακόπτες με απτική ανάδραση στο τιμόνι, καθώς εύκολα μπορεί να πατήσεις κάποιον άθελά σου. Οι χώροι της plug-in υβριδικής GLE είναι αντάξιοι των προσδοκιών και της παράδοσης του μοντέλου, με τους πίσω επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους άπλετο χώρο για τα γόνατα.

Advertisement

H ύπαρξη της προαιρετικής γυάλινης ηλιοροφής δεν επιβαρύνει τον αντίστοιχο χώρο για το κεφάλι, ενώ σε αντιδιαστολή, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 490 lt, νούμερο αντικειμενικά μικρό για τέτοιου μεγέθους αυτοκίνητο. Ο λόγος είναι η παρουσία της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος που τον περιορίζει κατά 140 lt συγκριτικά με τις mild hybrid εκδόσεις.

Κάτω από το επιβλητικό καπό της GLE 350 de 4MATIC βρίσκεται ένας 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 2,0 lt με ισχύ 197 PS, ο οποίος συνεργάζεται με έναν τοποθετημένο πάνω στο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic ηλεκτροκινητήρα 136 PS, προσφέροντας στον οδηγό συνδυαστική 333 PS και 750 Nm ροπής που καταλήγουν και στους τέσσερις τροχούς.

Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί την ενέργειά του από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 31,2 kWh, που τοποθετείται και στην GLC 400 e και η οποία προσφέρει στο γερμανικό SUV ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 km. Και παρά τις θεωρητικές και αρκετά αισιόδοξες τιμές που ανακοινώνουν οι εκάστοτε κατασκευαστές, εδώ δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές στην πράξη.

Όντως κινούμενοι για κάποια διαστήματα με σχετικά χαλαρούς ρυθμούς και για κάποια άλλα πιο πιεσμένα, διαπιστώσαμε ότι η μπαταρία μπορεί να διανύσει 98 πραγματικά km. Οι επιδόσεις της GLE είναι εντυπωσιακές παρά το μεγάλο βάρος, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε μόλις 6,9” και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 km/h.

Η κατανάλωση καυσίμου κατρακυλάει κοντά στα 2,0 lt/10o km όταν ο χρήστης φροντίζει να είναι συνεπής με τη φόρτιση της μπαταρίας. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να σκαρφαλώσει κοντά στα 8,o lt/100 km. Ο στάνταρ onboard φορτιστής της GLE 350 de είναι 11 kW, ενώ μπορεί να φορτίσει και σε DC ταχυφορτιστή έως 60 kW, κάτι που σημαίνει ότι μια στάση 20 λεπτών αρκεί για να φτάσει στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας.

Το πρώτο που σου κάνει εντύπωση οδηγώντας την ανανεωμένη GLE είναι το πόσο καλά κρύβει απίστευτα τον όγκο και το βάρος της σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις. Στη συγκεκριμένη έκδοση, μάλιστα, πρωταγωνιστικό ρόλο είχε η προαιρετική αερανάρτηση (AIRMATIC), όπου ο οδηγός μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού μπορεί να προσαρμόσει την απόσβεση στις επιθυμίες του.

Στη «Sport» λειτουργία η ανάρτηση σκληραίνει αρκετά, σχεδόν εξαλείφοντας τις κλίσεις στις στροφές και κάνοντας το αυτοκίνητο εξαιρετικά άμεσο στις εντολές του οδηγού (πάντα σε σχέση με τους 2,7 τόνους του βάρους του), ενώ στην προεπιλεγμένη λειτουργία «Hybrid» νιώθεις σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις ότι η GLE περνάει σαν μαγικό χαλί πάνω από οποιαδήποτε ανωμαλία του οδοστρώματος.

Προφανώς, λοιπόν η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαίες, ενώ πολύ καλά σε αίσθηση και λειτουργία είναι τα φρένα. Με το προαιρετικό πακέτο Off-Road, που περιλαμβάνει κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων και ηλεκτρονικό κλείδωμα του κεντρικού και του πίσω διαφορικού, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου είναι παραπάνω από επαρκείς.

Με το συγκεκριμένο πακέτο και την ενεργή ανάρτηση, που σου επιτρέπει με το πάτημα ενός κουμπιού να αυξήσεις την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (+30 cm) και τη βοήθεια των δεκάδων ηλεκτρονικών συστημάτων, η GLE θα μπορούσε πολύ εύκολα να χαρακτηριστεί και ως καθαρόαιμο «off road», ειδικά αν διαθέτει και τα κατάλληλα ελαστικά.

Η plug-in υβριδική Mercedes-Benz GLE αποτελεί λοιπόν ένα SUV που ξεδιπλώνει τις αρετές του όχι μόνο όταν βρίσκεται στον ανοιχτό δρόμο, με τον θόρυβο από την κύλιση και τον αέρα να είναι σχεδόν ανύπαρκτος, αλλά -τηρουμένων των αναλογιών- και μέσα σε αστικό περιβάλλον, με το υβριδικό σύστημά της να λειτουργεί υποδειγματικά, επιτρέποντας χαμηλή κατανάλωση και αντίστοιχα χαμηλό κόστος χρήσης.

KEY TECH

Μέσω του DYNAMIC SELECT, ο οδηγός της GLE 350 de 4MATIC μπορεί να επιλέξει την κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για όσο το απόθεμα ενέργειας το επιτρέπει (Electric), ενώ υπάρχει και η δυνατότητα το σύστημα να διατηρεί τη φόρτιση σε ένα ελάχιστο επίπεδο (Battery Hold). Παράλληλα, υπάρχει και η επιλογή της χρήσης και των δύο κινητήρων, όπως και η επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης Sport, Individual και Off-Road.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.993 cc, I4, TURBO, 197 PS/3.600 rpm, 440 Nm/1.800-2.800 rpm
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 136 PS, 309 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ/ΡΟΠΗ: 333 PS/750 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 31,2 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 9 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
0-100 KM/H: 6,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 5,5 lt/100 km
ON BOARD ΦΟΡΤΙΣΤHΣ: 11 kW
ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ: 2,5 h (AC 11 kW), 20 min (10%-80% σε φορτιστή 60 kW DC)
CO2: 17 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.924/2.010/1.795 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.995 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 585 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.695 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 103.900 ευρώ