Δοκιμάζουμε τη νέα C-Class με τον 1.6 βενζίνης
ΔΟΚΙΜΕΣΔοκιμάζουμε τη νέα C-Class με τον 1.6 βενζίνης
ΔΟΚΙΜΕΣΗ νέα C-Class ξεχωρίζει για την αισθητική, την πολυτέλεια, την άνεση και την ευρυχωρία της. Είχαμε στα χέρια μας για εκτενή δοκιμή τη βασική έκδοση C180 των 1,6 lt/156 PS με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και ελαστικά 205/50 της Michelin, τοποθετημένα σε καλαίσθητες ζάντες 17 ιντσών.
ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ
WHAT CAR
Εξωτερικά το αυτοκίνητο εντυπωσιάζει με την αισθητική του – έχουν δίκιο όσοι μιλούν για μικρή S-Class. Μπαίνοντας στο εσωτερικό η αίσθηση «μικρή S-Class» διατηρείται. Ο ιδιοκτήτης C-Class προηγούμενης γενιάς θα εντυπωσιαστεί από τη σχεδίαση, την ποιότητα των υλικών, την καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων.
Η «μικρή» Mercedes C-Class των 1,6 lt δεν έχει σχεδιαστεί για να βάζει φωτιά στον δρόμο, γι’ αυτό υπάρχει η δίλιτρη C250 με τα 211 PS. Η στόχευσή της είναι στην άνετη, ασφαλή και οικονομική μετακίνηση. Οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας μείωσαν το βάρος κατά 100 kg, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και σε συνδυασμό με το σύστημα Start/Stop η κατανάλωση μπορεί άνετα να μείνει κάτω από τα 9 lt/100 km. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη C-Class της δοκιμής μας δεν υπήρχε η δυνατότητα επιλογής χαρτογραφήσεων, ούτε απενεργοποίησης των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Κοντολογίς, δεν έχει φτιαχτεί για «πάντες» και αλητείες.
Δυνατό της σημείο είναι η ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων που προσφέρει άνεση, ποιότητα κύλισης και ελέγχει τις κλίσεις του αμαξώματος, μη επιτρέποντας θεαματικές γωνίες. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα εξοπλισμού της C Class με αερανάρτηση (Airmatic). Το τιμόνι είναι θετικό σε αίσθηση γύρω από την ευθεία και η κατευθυντικότητα του είναι ανάλογη του χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ούτε βραδύνει, ούτε «ξυρίζει».
Κινούμενος στην πόλη απολαμβάνεις την ποιότητα κύλισης, την ηχομόνωση της καμπίνας, την ευρυχωρία και το ολοκαίνουριο σύστημα Comand με μεγάλη οθόνη LCD που δεν διαφέρει από το tablet σας. Στην κονσόλα υπάρχει αντίστοιχο χειριστήριο με επιφάνεια αφής, καθώς και ο γνωστός κυκλικός πολυδιακόπτης. Ελάχιστοι διακόπτες έχουν μείνει στο ταμπλό, το οποίο ξεχωρίζει για την απέριττη αισθητική του. Η προβολή της κάμερας οπισθοπορείας στην ευμεγέθη οθόνη LCD εντυπωσιάζει.
Κινούμενος σε αυτοκινητόδρομο αντιλαμβάνεσαι την ποιότητα της δουλειάς που έχει γίνει στην αεροδυναμική. Παρότι το ταχύμετρο δείχνει νούμερα κοντά στην τελική, έχεις την αίσθηση πως είσαι στα όρια της νομιμότητας. Η λειτουργία του κινητήρα είναι αθόρυβη και γραμμική, θα χρειαστεί όμως να τον πιέσεις οριακά για να πραγματοποιήσεις ένα ασφαλές προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο με το αυτοκίνητο φορτωμένο.
Ανεβάζοντας ρυθμό ακούς τη C180 να φωνάζει πως δεν φτιάχτηκε γι’ αυτό. Νιώθεις το χειροκίνητο κιβώτιο με τις μακριές σχέσεις να μην ακολουθεί, την ανάρτηση να «φλυαρεί» και όλα όσα αποτελούν πλεονέκτημα στην άνεση δείχνουν παράταιρα. Σε κάθε περίπτωση, τα περιθώρια ασφαλείας του αυτοκινήτου είναι πολύ υψηλά. Η νέα C-Class είναι εντυπωσιακά βελτιωμένη στα σημεία σε σχέση με την προκάτοχό της, σε βαθμό που να μην τίθεται καν θέμα σύγκρισης. Εχει όμως πολύ σκληρούς αντιπάλους σε μια κατηγορία μεσαίων premium μοντέλων, όπου κυριαρχεί η BMW Σειρά 3 και το Volvo S60.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.595 cc
Ισχύς: 156 PS στις 5.300 rpm
Ροπή: 25,5 kgm στις 1.200-4000 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Τελική ταχύτητα: 223 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 8,9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 116 g/km
Βάρος: 1.395 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.686/1.810/1.442 mm
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 105 ευρώ
Τιμή: 32.900 ευρώ
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil