Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την προπαραγωγής BMW X5 Plug-in Hybrid

Ελλάδα 11:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την προπαραγωγής BMW X5 Plug-in Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την προπαραγωγής BMW X5 Plug-in Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

«Βοηθήσαμε» τους δοκιμαστές της BMW στις προπαραγωγής δοκιμές της Plug-in υβριδικής νέας Χ5!

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΙΡΑΜΑΣ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Είναι σπάνιο να μπορείς να κοιτάξεις στο μέλλον: η BMW μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε όσα εξελίσσουν οι μηχανικοί της στο Μιραμάς. Θαυμάσαμε λοιπόν τα φώτα laser, τον τρόπο που περνάει η τεχνολογία του BMW i8 στα αυτοκίνητα παραγωγής, την εξέλιξη του Efficient Dynamics ώστε να εξοικονομείται ολοένα και περισσότερο καύσιμο, την προσπάθεια για μείωση βάρους και αεροδυναμικών αντιστάσεων, την τυποποίηση των κινητήρων (κάθε κύλινδρος θα έχει 500 cc). Αρα οι τρικύλινδροι κινητήρες στο άμεσο μέλλον θα είναι 1.5 lt, οι τετρακύλινδροι 2.0 lt και οι εξακύλινδροι 3.0 lt και άλλα…

Πέρα από αυτά, όμως, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για αρκετά χιλιόμετρα και σε διαφορετικής χάραξης διαδρομές την πρωτότυπη υβριδική plug-in έκδοση της BMW Χ5 η οποία ακόμη δεν έχει μπει σε παραγωγή. Κεντρική φιλοσοφία του συγκεκριμένου οχήματος είναι να δώσει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του να κινείται εντός πόλης χωρίς να χρησιμοποιεί καθόλου τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα. Γι’ αυτό φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας σε συνεργασία με μια ισχυρή συστοιχία μπαταριών, που, πέραν της ανακτώμενης ενέργειας, μπορεί να φορτιστεί και αυτόνομα. Η X5 e Drive έχει τη δυνατότητα φόρτισης από οικιακό ρεύμα. Τη βάζεις στην πρίζα αποβραδίς όπως το κινητό σου και το πρωί οι μπαταρίες έχουν αρκετή ενέργεια για να διανύσεις μια απόσταση 30 km και με ταχύτητες έως και 120 km/h.

Advertisement
Advertisement

Στην πράξη οδηγώντας την X5 e Drive στο Μιραμάς διαπιστώσαμε του λόγου το αληθές, συμπληρώνοντας μάλιστα 21 km, με τη σχετική ένδειξη της μπαταρίας να έχει πέσει στο μισό. Αυτό έγινε ενώ κινούμασταν σε δρόμο με ανηφόρα, κατηφόρα, στροφές, φρεναρίσματα και επιταχύνσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια η ήπια πίεση στο πεντάλ ισχύος. Αν πιέσεις απότομα το γκάζι, τότε η κεντρική μονάδα ελέγχου το μεταφράζει ως κατάσταση ανάγκης και ενεργοποιεί άμεσα τον βενζινοκινητήρα για να επιταχύνει εν πλήρει ισχύ το βαρύ αμάξωμα.

Η X5 e Drive χρειάζεται κάτι λιγότερο από 7 sec για να φτάσει τα 100 km/h από στάση, ενώ κατά τη διάρκεια της κίνησης στον αυτοκινητόδρομο το σύστημα ανάκτησης ενέργειας σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα είναι τόσο αποτελεσματικά που η κατανάλωση μένει κάτω από τα 4 lt/100 km. Αυτό συμβαίνει γιατί ο θερμικός κινητήρας σβήνει όταν δεν χρειάζεται. Δηλαδή σε φάσεις ρολαρίσματος και φρεναρίσματος. Επιπλέον το σύστημα διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε ευθεία, υπερνικώντας τις αντιστάσεις, χωρίς να θέσει σε λειτουργία τον βενζινοκινητήρα για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Advertisement

Όσον αφορά στην τετρακίνηση, αυτή δεν διαφέρει σε φιλοσοφία και μηχανισμό (hardware) από τη δική σας Χ5. Υπάρχει όμως στο λογισμικό της η παραμετροποίηση στη διαχείριση της ροπής που παράγουν οι δύο κινητήρες (ηλεκτρικός και θερμικός) ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή ανάλογα με τις συνθήκες και την πρόσφυση του οδοστρώματος.

Advertisement

Αυτό που επίσης διαπιστώσαμε στην πράξη είναι ότι ο μελλοντικός ιδιοκτήτης της X5 e Drive δεν καλείται να συμβιβαστεί έστω και κατ’ ελάχιστον σε κάποιον τομέα σε σχέση με μια Χ5 που φέρει κινητήρα πετρελαίου ή βενζίνης. Αν θέλει κάποιος οπωσδήποτε να βρει μια σημαντική διαφορά, ο χώρος αποσκευών παραμένει αχανής, απλώς είναι ελάχιστα πιο ρηχός.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση e Drive μέσω ενός κουμπιού. Στην πρωτότυπη X5 e Drive της δοκιμής μας αυτό βρισκόταν πίσω από τον περιστροφικό κεντρικό διακόπτη του iDrive.

Οι υπεύθυνοι της BMW μας ξεκαθάρισαν πως πιθανόν δεν θα είναι αυτή η τελική του θέση. Επιπλέον, δεν έχουν γίνει γνωστά λεπτομερή στοιχεία για τους δύο κινητήρες της X5 e Drive – ίσως αυτό να γίνει όταν οριστικοποιηθεί η διαμόρφωσή τους.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMW X5 e Drive
Κινητήρες:
4κύλινδρος βενζίνης Twin Power Turbo, ηλεκτροκινητήρας
Κυβισμός βενζινοκινητήρα:
Πιθανόν 2.000 c.c. 
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: Κάτω από 7 sec
Τελική ταχύτητα:
 250 km/h
Μικτή κατανάλωση: 3,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 90 gr/km
Κιβώτιο:
8άρι αυτόματο Steptronic
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.886/1.938/1.762 mm
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ