Μηδενική προστασία για τα αυτοκίνητα στην Ινδία
ΝΕΑΜηδενική προστασία για τα αυτοκίνητα στην Ινδία
ΝΕΑΤα απογοητευτικά αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην αγορά της Ινδίας, ανακοίνωσε ο οργανισμός Global NCAP. Δοκιμάστηκαν πέντε μοντέλα, κατηγορίας Α και Β, τα οποία πήραν «κουλούρα» στην προστασία των ενήλικων επιβατών: κανένα αστέρι δηλαδή!
Πρόκειται για το best seller της ινδικής αγοράς, το Suzuki Maruti Alto 800, το Tata Nano, το Ford Figo (η τοπική εκδοχή του Fiesta), το Hyundai i10 και το Volkswagen Polo. Όλα υποβλήθηκαν σε μετωπική σύγκρουση με σταθερό αντικείμενο και ταχύτητα 64 km/h. Τα πέντε αυτά μοντέλα κατέγραψαν το 2013 περίπου το 20% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ινδία.
WHAT CAR
Ο Global NCAP επέλεξε τις βασικές εκδόσεις, καμία εκ των οποίων δεν έφερε στάνταρ αερόσακους. «Τα επίπεδα ασφαλείας στην Ινδία είναι 20 χρόνια πίσω από τα αντίστοιχα στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική», σημείωσε ο Max Mosley, Πρόεδρος του οργανισμού. Τα Suzuki Maruti Alto 800, Tata Nano και Hyundai i10 εμφάνισαν σοβαρά προβλήματα στη δομική στιβαρότητά τους, ώστε ακόμη και η παρουσία αερόσακων δεν θα περιόριζε τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού Αντίθετα, τα Ford Figo και VW Polo τα πήγαν καλύτερα και με αερόσακους θα προσέφεραν βετριωμένη προστασία σε οδηγό-συνοδηγό.
Η Volkswagen αποφάσισε να αποσύρει την έκδοση του Polo χωρίς αερόσακους από την αγορά της Ινδίας και έτσι ο Global NCAP δοκίμασε το μοντέλο και πάλι, αυτή τη φορά με δύο αερόσακους. Ως αποτέλεσμα, απέσπασε 4 αστέρια.