Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Porsche έχει πουλήσει 1 εκατομμύριο Cayenne

Ελλάδα 9:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Porsche έχει πουλήσει 1 εκατομμύριο Cayenne

ΝΕΑ

Η Porsche έχει πουλήσει 1 εκατομμύριο Cayenne

ΝΕΑ

Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά, η Porsche Cayenne αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία της. Είναι αναμφισβήτητα το πιο καλοπουλημένο πολυτελές SUV όλων των εποχών.

Advertisement
Advertisement

Το 1.000.000ό μοντέλο, ένα Carmine Red GTS, θα παραδοθεί σύντομα σε έναν Γερμανό ιδιοκτήτη. Η ιστορία της Cayenne ξεκινά με την 955 πρώτης γενιάς, ένα αυτοκίνητο που έσωσε κυριολεκτικά την Porsche από μια οικονομική κρίση, ενώ δημιουργεί μια εντελώς νέα άγνωστη μέχρι τότε κατηγορία.

Δεν θα υπήρχε Lamborghini Urus σήμερα χωρίς την Cayenne Turbo. Αν και αυτό είναι αυτονόητο, φαίνεται πως η Urus είναι χτισμένη σε μια κοινή πλατφόρμα του VW Group.

«Ήταν μια τολμηρή απόφαση να κατασκευαστεί ένα SUV πολυτελείας στα τέλη της δεκαετίας του 1990, αλλά αυτή η απόφαση σήμαινε ότι η Porsche μπόρεσε να ξεπεράσει όλες τις προσδοκίες λίγο αργότερα», θυμάται ο Hans-Jurgen Wohler, πρώην επικεφαλής προϊόντων της Porsche. «Ο Ferry Porsche είπε κάποτε ότι αν κατασκευάζαμε ένα όχημα εκτός δρόμου σύμφωνα με τα ποιοτικά μας πρότυπα, σίγουρα θα πουλούσε σαν ζεστό ψωμί», εξηγεί ο 61χρονος.

Advertisement
Advertisement

Η Cayenne έκανε το ντεμπούτο της το Σεπτέμβριο του 2002 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού και η Porsche δεν κοίταξε ποτέ πίσω από τότε, με το δημοφιλές SUV να βρίσκεται τώρα στην τρίτη γενιά του.

Υπήρχαν πολλές αναλαμπές στην πορεία, μεταξύ των οποίων οι υψηλής απόδοσης εκδόσεις Turbo και Turbo S, η σπορ GTS και φυσικά η Cayenne Diesel, που αποδείχθηκε πολύ επιτυχημένη στην Ευρώπη χάρη στην κινητήρια μονάδα V6 TDI 3.0 λίτρων με ισχύ 240 ίππους και ροπή 550 Nm. Η έκδοση ντίζελ παρουσιάστηκε το 2009 στο facelift της Cayenne.

Η δεύτερη γενιά Cayenne (κυκλοφόρησε το 2010) μεγάλωσε σε μέγεθος, απέκτησε προβολείς τύπου Carrera GT, μακρύτερα πίσω φώτα, πιο κομψό εξωτερικό, πλήρως επανασχεδιασμένο εσωτερικό και ζύγιζε περίπου 250 κιλά λιγότερα από τον προκάτοχό της. Προσέφερε ακόμη περισσότερη άνεση στο δρόμο, είχε καλύτερη εργονομία και ήταν πιο εύκολη στην οδήγηση.

Advertisement

Σημείωσε επίσης την άφιξη της έκδοσης S Diesel, που τροφοδοτείται από μια μονάδα V8 TDI, καθώς και την Cayenne Hybrid, ακολουθούμενη από την S E-Hybrid PHEV το 2014.

Advertisement

«Ο υβριδισμός έχει μεγάλη σημασία για εμάς, καθώς διαθέσαμε οκτακύλινδρους και εξακύλινδρους κινητήρες στην αγορά», εξηγεί ο Wohler. “Η ιδέα Ourhybrid ήταν ένα σημαντικό ορόσημο για την Cayenne plug-in-hybrid το 2014 με ηλεκτρική αυτονομία άνω των 30 χιλιομέτρων”.

Φτάνοντας στο σήμερα, μερικοί λένε ότι η Cayenne Coupe είναι αυτό που θα έπρεπε να ήταν η Cayenne από την αρχή. Στη σημερινή διψασμένη αγορά για SUV, υπάρχει σίγουρα χώρος και για τις δύο.

Όταν ρωτήθηκε για το μέλλον, ο Wohler έδωσε την ακόλουθη δήλωση: «Τα αυτοκίνητα θα αλλάξουν τα επόμενα 10 χρόνια. Η Cayenne θα συνεχίσει το ταξίδι και βέβαια θα εξακολουθεί να είναι το καλύτερο SUV στην κατηγορία. Μπορώ ευτυχώς να παραδώσω ήσυχος τα ηνία στον διάδοχό μου”.

Advertisement

Διαβάστε ακόμη:

Μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες για τις υβριδικές Porsche Cayenne

Η Porsche Cayenne Coupe των φτωχών

Τα highlights της Porsche Cayenne GTS (video)