Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: SEAT Leon 1.5 TSI 130 ACT

Ελλάδα 2:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: SEAT Leon 1.5 TSI 130 ACT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: SEAT Leon 1.5 TSI 130 ACT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Νέα ζωή, Αναγέννηση, Ελιξίριο νεότητας. Βάλτε όποιον τίτλο θέλετε. Ο νέος κινητήρας 1500 κ.εκ. TSI των 130 ίππων, αναζωογονεί το Leon και μας θυμίζει πόσο καλό αυτοκίνητο είναι ενισχύοντας όλες του τις αρετές (οδική συμπεριφορά, άνεση λειτουργικότητα) ενώ προσθέτει σε αυτές την οικονομία και τους λιγότερους ρύπους.

Advertisement
Advertisement

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ (gs@newsauto.gr)

Χρειάστηκε να γυρίσουμε ως το 2012 για να βρούμε πότε παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του SEAT Leon. Τότε ήταν η πλατφόρμα MQB, που μονοπωλούσε τον ενδιαφέρον μας, γιατί πάνω της στήθηκε το Golf. Έξι χρόνια μετά ίσως έπρεπε να μιλάμε για ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει ξεπεραστεί και περιμένει αντικατάσταση. Όχι όμως. Ένας κινητήρας έφερε την Άνοιξη και ανανέωσε τον ενδιαφέρον μας τονίζοντας τα καλά στοιχεία του Leon.

Advertisement
Advertisement

Συνήθως ξεκινάμε από τα εξωτερικά χαρακτηριστικά, το εσωτερικό και φτάνουμε στην καρδία του οχήματος. Όμως εδώ η περιγραφή ξεκινά από την δύναμη που το κινεί.

Αυτή πηγάζει από τον νέο 1.5 TSI κινητήρα του Group Volkswagen, ο οποίος αντικαθιστά τον 1.400σάρη TSI, και μάλιστα με δύο εκδόσεις: Αυτή των 130 και των 150 ίππων. Πριν σας παρασύρουν τα άλογα σας ενημερώνω πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε την πρώτη, η οποία εστιάζει στην οικονομία καυσίμου, χωρίς όμως να χάνει την overall αίσθηση της ταχύτητας ή αν θέλετε των επιδόσεων.

Οι λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά (στον κινητήρα)…

Advertisement

Ψάχνοντας λίγο περισσότερο στα χαρακτηριστικά (δεν λύσαμε το μοτέρ) του 1500σάρη κινητήρα ανακαλύπτουμε πως: Υπάρχει ειδική επίστρωση στους κυλίνδρους για ελαχιστοποίηση των εσωτερικών τριβών, η πίεση ψεκασμού είναι στα 350 bar και απενεργοποιούνται οι δύο κύλινδροι (όταν ο εγκέφαλος κρίνει πως δεν χρειάζεται να λειτουργούν) για περισσότερη οικονομία καυσίμου. Το Turbo έχει πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και τέλος ο κινητήρας έχει υψηλή σχέση συμπίεσης 12,5:1.

… και τα αποτελέσματά τους

Advertisement

Η δύναμη των 130 ίππων αποδίδεται σταθερά από τις 5.000 έως και τις 6.000 σ.α.λ, ενώ η ροπή των 20,4 kgm είναι ενεργή από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. Αυτά στα χαρτιά γιατί στην πράξη το μοτέρ αποδίδει γραμμικά την δύναμη από τις 1.400 σ.α.λ, δίνοντας άμεση απόκριση στο γκάζι. Μπορεί να “αισθάνεται άνετα” δουλεύοντας στις χαμηλές/ μεσαίες στροφές και δεν δυσανασχετεί στις υψηλές. Όμως δεν υπάρχει λόγος να φτάσετε εκεί αφού ούτε η δύναμη θα αυξηθεί αλλά και ο ήχος θα γίνει θόρυβος και η χροιά του ενοχλητική. Αν ψάχνετε τις αιτίες για αυτό, θα βρείτε την υψηλή συμπίεση, αλλά και την… ελαφριά ηχομόνωση (δεν είναι στα πλεονεκτήματα του Leon).

Leon2

Στον δρόμο (που αλλού)

Advertisement

Οι επιδόσεις όμως είναι. Με 0-100 km/h σε 9,4 δευτερόλεπτα, το προσπέρασμα γίνεται εύκολα και με ασφάλεια. Πάντως ο κινητήρας αυτός δεν έχει φτιαχτεί τόσο για επιδόσεις, όσο για οικονομία. Ή καλύτερα για τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό και των δύο. Αυτό αποδεικνύεται και στην δοκιμή μας, με μέσο όρο κατανάλωσης στα 7,9 lt/100 km (8 όταν πιέσαμε πολύ). Είναι μια τιμή που πετυχαίνουν συνήθως μοντέλα, που υπολείπονται σε επιδόσεις.

Πολύ καλά είναι και τα φρένα (με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω). Κατάφεραν να επιβραδύνουν το Leon χωρίς να κουραστούν ακόμη και όταν το παρακάναμε σε κατηφορικό δρόμο με στροφές. Εκεί (στο δρόμο με τις στροφές) θυμηθήκαμε πόσο ευχάριστο είναι στην οδήγηση. Το πλαίσιο MQB αποτελεί την βάση και πάνω του στηρίζονται γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας (πίσω) στη συγκεκριμένη έκδοση. Αυτό αξίζει ένα έξτρα μπράβο στην Seat που κατάφερε με καλές ρυθμίσεις να εξαφανίσει τα μειονεκτήματα του ημιάκαμπτου άξονα. Από την άλλη πλευρά η ρύθμιση είναι σφιχτή και το καταλαβαίνετε στα βαθιά εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου.

Leon1

Η πρόσφυση είναι σε υψηλά επίπεδα και αν ξεπεράσετε τα όρια οι αντιδράσεις δεν έρχονται απότομα. Αντιθέτως το Leon παραμένει ασφαλέστατο και εύκολο στον έλεγχο (το ESP δεν απενεργοποιείται).

Εσωτερικός κόσμος

Αφού ξεκινήσαμε διαφορετικά συνεχίζουμε έτσι. Μετά την ευχαρίστηση της οδήγησης χαλαρώνουμε λίγο για να δούμε το εσωτερικό. Η καμπίνα του Leon ήταν και παραμένει… λιτή. Φυσικά και θα θέλαμε κάτι παραπάνω (όπως μαλακά πλαστικά πάνω και κάτω στο ταμπλό ή επενδύσεις με λίγο χρώμα ή και καλύτερα υλικά). Όμως η εικόνα είναι διαφορετική και εδώ το Leon δείχνει και τη ηλικία του. Αν δεν σας απασχολούν τα παραπάνω και μείνετε στην ουσία θα εκτιμήσετε την πολύ καλή θέση οδήγησης και την εργονομία. Η οθόνη αφής των 5” υπάρχει (και ας μην ενθουσίασε τους νεότερους επιβάτες με την εμφάνισή της) είναι απλή και εύχρηστη στην λειτουργία της.

Leon3

Πολύ καλοί για την κατηγορία είναι και οι χώροι. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει μεγάλος «αέρας» για το κεφάλι και τα πόδια και 380 λίτρα για τις αποσκευές. Αν ρίξετε της πλάτες των καθισμάτων ο χώρος δεν είναι επίπεδος και ο κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό.

Στην έκδοση των 130 ίππων, το Leon είναι διαθέσιμο μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού Style, με τιμή 17.150 ευρώ. Ο εξοπλισμός άνεσης δεν έχει σημαντικές ελλείψεις, όμως λείπουν τα σύγχρονα βοηθήματα του οδηγού όπως το αυτόματο φρενάρισμα, η διατήρηση στη λωρίδα κλπ., τα οποία μπορείτε να προσθέσετε.

Leon4

Λιτό συμπέρασμα

Με τον νέο 1.5 TSI των 130 ίππων, το Leon παραμένει ένα overall καλό αυτοκίνητο έχει τις επιδόσεις που του ταιριάζουν, είναι διασκεδαστικό, παραμένει άνετο και έχει πολύ λογική κατανάλωση και δελεαστική τιμή.

SEAT Leon 1.5 TSI 130 ACT Style
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 130 PS/6.000 rpm
Ροπή: 20,4 kgm/1.400 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7,8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 111 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 108,78 ευρώ
Βάρος:  1.210 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.282/1.816/1.459 mm
Μεταξόνιο: 2.636 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: από 17.150 ευρώ

Leon5

 

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1