GP Ισπανίας: Οι Mercedes, στην 1η σειρά εκκίνησης!
FORMULA 1GP Ισπανίας: Οι Mercedes, στην 1η σειρά εκκίνησης!
FORMULA 1Ο Lewis Hamilton πήρε την pole με το Nico Rosberg να ακολουθεί. Στη 2η σειρά της εκκίνησης οι Red Bull, στην 3η σειρά οι Ferrari. Μεγάλη απογοήτευση καθώς η διαφορά ανάμεσα στα ασημί βέλη και τους διώκτες τους μεγάλωσε αισθητά!
του Τάκη Πουρναράκη
WHAT CAR
Παραδοσιακά στο Μοντμελό οι ομάδες φέρνουν σημαντικές αναβαθμίσεις στα μονοθέσια τους καθώς αρχίζει το Ευρωπαϊκό σκέλος του πρωταθλήματος. Δεδομένου ότι οι ομάδες και οι οδηγοί έχουν άριστη γνώση της συγκεκριμένης πίστας μπορεί κανείς να βγάλει κάποια συμπεράσματα για το πως θα εξελιχθεί από δω και πέρα το πρωτάθλημα. Προσωπικά πιστεύουμε πως δε χωρά συζήτηση για την διατήρηση των τίτλων από τη Mercedes. Rosberg ή Hamilton είναι το μόνο ερώτημα. Από κει και πέρα είναι σαφής η πρόοδος σε Red Bull και McLaren αλλά και η υστέρηση της Ferrari. Προφανώς οι φήμες που θέλουν τον αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας Maurizio Arrivabene υπ’ ατμόν, θα ενταθούν τώρα. Πάντως ο ίδιος μετά τη λήξη των δοκιμών έκανε λόγο για κάτι “που πήγε λάθος” και στα δυο κόκκινα μονοθέσια.
Ας δούμε τι έγινε σήμερα από το πρωί στην πίστα της Καταλωνίας.
Η πίστα του Μοντμελό υποδέχτηκε σήμερα οδηγούς και ομάδες με ολόλαμπρο ήλιο θερμοκρασία αέρα στους 22 βαθμούς Κελσίου, οδοστρώματος στους 42 βαθμούς Κελσίου και άπνοια. Στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι δυο Mercedes σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους με το Vettel ν’ ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής και τους αναλυτές να επισημαίνουν ότι για πρώτη φορά φέτος οι Ferrari δείχνουν κοντά στις Mercedes.
Από το Q1 κιόλας όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν την μαλακή γόμα της Pirelli για τον ταχύτερο τους χρόνο. Οι Mercedes ήταν στην κορυφή φλερτάροντας με το 1:23 ενώ η αρνητική έκπληξη ήρθε από το Felipe Massa. O Βραζιλιάνος οδηγός αποκλείστηκε από τη συνέχεια μαζί με τις Sauber των Ericsson, Nasr, τη Renault του Palmer και τις Manor των Wehrlein, Haryanto. Η μόνη αλλαγή σε σχέση με τη συνήθη κατάσταση του Q1 ήταν η πρόκριση του Μάγκνουσεν με τη Renault στο Q2.
O Alonso με τη McLaren Honda σήμερα στην πίστα της Καταλωνίας.
Στο Q2 οι Mercedes πιθανόν χρησιμοποιώντας μια πιο επιθετική χαρτογράφηση πέτυχαν χρόνους κοντά στο 1:22. Ειδικά ο γύρος του Hamilton ήταν πολύ πιο γρήγορος απ’ όλους τους υπόλοιπους. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Haas των Grosjean και Gutierrez, η Force India του Hulkenberg η McLaren του Button, η Toro Rosso του Kvyat, και η Renault του Magnussen. Αξίζει να σημειωθεί πως από τους τέσσερις οδηγούς της Red Bull μόνο ο Kvyat έμεινε εκτός 10αδας τη στιγμή που ο διάδοχός του στη Red Bull, Max Verstappen κινούνταν σε εντυπωσιακό ρυθμό. Για τους Ισπανούς ήταν εξαιρετικά σημαντική η παρουσία των δυο συμπατριωτών τους, Alonso και Sainz στη δεκάδα. Ειδικά για τη McLaren ήταν η πρώτη φορά που μπήκε στη 10αδα εδώ και δυο σεζόν που χρησιμοποιεί υβριδική μηχανή Honda.
Μπλοκάρισμα πανικού από το Hamilton στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3 στη στροφή 10.
Στην πρώτη προσπάθεια στο Q3 ο Rosberg έγραψε 1:22.475 επίδοση που λογικά κανείς άλλος δεν μπορούσε να πλησιάσει εκτός από το Hamilton. O Βρετανός μπλόκαρε τους τροχούς στην είσοδο της στροφής 10 και έχασε σημαντικό χρόνο. Από την πλευρά του ο Verstappen συνέχισε να εντυπωσιάζει όντας κοντά στις Mercedes. Απογοήτευση από τις Ferrari που υστερούσαν σημαντικά έναντι των Mercedes. Στη δεύτερη προσπάθεια ο Hamilton πέρασε το Rosberg με χρόνο ακριβώς 1:22!
Οι τρεις πρώτοι στις σημερινές κατατακτήριες δοκιμές. Διακρίνονται από αριστερά: Rosberg, Hamilton, Ricciardo.
Η επίδοση του Hamilton σήμερα είναι 7 δέκατα ταχύτερη από το χρόνο του Raikkonen στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Ο Φινλανδός με τη Ferrari ήταν ο ταχύτερος το Μάρτιο στη Βαρκελώνη.
Συνολικά η σειρά κατάταξης διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος |
Διαφορά |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m22.000s | – |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m22.280s | 0.280s |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m22.680s | 0.680s |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m23.087s | 1.087s |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m23.113s | 1.113s |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m23.334s | 1.334s |
7 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m23.522s | 1.522s |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m23.643s | 1.643s |
9 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m23.782s | 1.782s |
10 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m23.981s | 1.981s |
11 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m24.203s | – |
12 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m24.348s | – |
13 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1m24.445s | – |
14 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m24.480s | – |
15 | Kevin Magnussen | Renault | 1m24.625s | – |
16 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m24.778s | – |
17 | Jolyon Palmer | Renault | 1m24.903s | – |
18 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m24.941s | – |
19 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m25.202s | – |
20 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m25.579s | – |
21 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m25.745s | – |
22 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1m25.939s | – |