Δοκιμάζουμε το Golf 1.0 TSI BlueMotion
ΔΟΚΙΜΕΣΔοκιμάζουμε το Golf 1.0 TSI BlueMotion
ΔΟΚΙΜΕΣΗ Volkswagen έκανε downsize στην κινητήρια δύναμη του Golf, χωρίς εκπτώσεις σε επιδόσεις και οικονομία, σε ένα μοντέλο που διατηρεί τις γνωστές αρετές του.
ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (facebook.com/SeitanAuto)
WHAT CAR
Με τη Ford να έχει ως ισχυρό της χαρτί τον χιλιάρη EcoBoost, η Volkswagen δεν μπορούσε παρά να απαντήσει προσαρμόζοντας σε αυτά τα δεδομένα το Golf. Ετσι, λοιπόν, τον 4κύλινδρο κινητήρα 1.2 lt, απόδοσης 110 PS, αντικαθιστά η 3κύλινδρη μονάδα 1.0 lt, που μέχρι πρότινος χρησιμοποιούνταν στο μικρότερο Polo. Μόνο που σε αντίθεση με το παραπάνω μοντέλο που αποδίδει 85 PS, στην περίπτωση του Golf έχει δεχτεί τονωτική ένεση ανεβάζοντας την ισχύ στα 115 PS.
Με αρωγούς τα ελαφριά υλικά κατασκευής αλλά και τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο αμάξωμα (όπως η μάσκα κλειστού τύπου και οι πλευρικές αεροτομές), η νέα έκδοση του Golf συνδυάζει επιδόσεις με οικονομία που συναντάμε σε TDI μονάδες. Το ίδιο και με τις εκπομπές ρύπων που ορίζονται στα 99 gr/km, αν και με τα νέα μέτρα της κυβέρνησης δεν κατάφερε να ξεφύγει από τη δαγκάνα των τελών κυκλοφορίας – υποχρέωση που ισχύει πλέον από τα 90 gr CO2 ανά χιλιόμετρο.
Το μοντέλο δοκιμής μας συνοδευόταν από το DSG κιβώτιο 7 σχέσεων που αναμφίβολα είναι από τα κορυφαία στην αγορά και δικαιολογεί τα δύο επιπλέον χιλιάρικα σε σχέση με την έκδοση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Με ιδανικές αλλαγές, απρόσκοπτη λειτουργία και άριστη συνεργασία με τον 1.0 lt κινητήρα που βγάζει αρετές, έχει επιτάχυνση όταν το δεξί σου πόδι βαραίνει, δεν ζορίζεται όταν έχεις απαιτήσεις και δεν προβληματίζει καθόλου όταν κάνεις απλώς την καθημερινή σου dolce vita στους δρόμους της πόλης. Ούτε φωνάζει, ούτε καίει – αν και την εργοστασιακή τιμή δεν την πιάσαμε.
Κι όλα αυτά με τη γνώριμη ποιότητα κύλισης της VW. Μόνο που η ανάρτηση ήταν πιο σφιχτή απ’ ό,τι περιμέναμε δίνοντας έναν πιο σπορ χαρακτήρα στην οδηγική του συμπεριφορά. Η ποιότητα υλικών και προσαρμογής είναι στα γνώριμα υψηλά επίπεδα, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει start-stop, συστήματα Multicollision Brake/Pre Crash/XDS, ηλεκτρικό χειρόφρενο με Hill Assist, υπολογιστή ταξιδίου με έγχρωμη οθόνη, cruise control, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, σύστημα infotainment με οθόνη 6,5 ιντσών κ.ά. Γνωστή ποιότητα, πλούσια τεχνολογία, υψηλότερες επιδόσεις παρά το downsizing, σε πακέτο που δεν κοστίζει λίγα, αλλά δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την επένδυση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 115 PS/5.000-5.500 rpm
Ροπή: 20,4 kgm /2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: DSG 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 204 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,6 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100km): 4,2 lt
Εκπομπές CO2 (/km): 99 gr
Βάρος: 1.230 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.255/1.799/1.452 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 89,1 €
Τιμή: Από 17.540 € με απόσυρση