Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Seat ibiza με τον 1.0 TSI των 115 ίππων

Ελλάδα 18:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το Seat ibiza με τον 1.0 TSI των 115 ίππων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Seat ibiza με τον 1.0 TSI των 115 ίππων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το τελευταίο Ibiza εξελίχθηκε εξ’ ολοκλήρου στη Βαρκελώνη και αποτελεί αποφασιστικό βήμα προς τα εμπρός για το μέλλον της Seat. Είναι εξοπλισμένο με την τελευταία τεχνολογία του Ομίλου Volkswagen, την πλατφόρμα MQB A0, καθώς η πλατφόρμα αυτή παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε αυτή την κατηγορία. Επίσης δεν αποτελεί νέο πλέον πως χαρακτηρίζεται από εξελιγμένη τεχνολογία και αξιοσημείωτη αύξηση του εσωτερικού χώρου. H επικαιροποιημένη σπορ σχεδίαση, αντικατοπτρίζει αδιαμφισβήτητα το DNA της ισπανικής φίρμας. Αυτή τη φορά με περισσότερες ακμές και κατασταλλαγμένη προσέγγιση. 

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Εκ των έσω

Το νέο Ibiza χαρακτηρίζεται από αξιοσημείωτη αύξηση του εσωτερικού του χώρου. Είναι πιο στιβαρό και πολύ πιο ασφαλές. Οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι 4,059mm μήκος, 1,780mm πλάτος και 1,444 mm ύψος. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι σημαντικά πιο πλατύ κατά 87 mm, 2 mm πιο κοντό σε μήκος και 1mm πιο χαμηλό. Η αλλαγή στις διαστάσεις του αμαξώματος δημιουργεί μια πιο ισχυρή εικόνα του αυτοκινήτου που «αγκαλιάζει» το έδαφος. Και το κλειδί είναι η νέα πλατφόρμα MQB A0.

Advertisement
Advertisement

Το μετατρόχιο είναι 60mm πλατύτερο στον εμπρόσθιο άξονα και 48mm στον πίσω άξονα, ενώ το μεταξόνιο είναι 2.564mm, αυξημένο κατά 95mm. Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο άνετο αυτοκίνητο στο εσωτερικό. Το τελευταίο χαρακτηρίζεται από καλή συναρμογή και καλή ποιότητα, παρά τα κάποια σκληρά πλαστικά συγκριτικά με τα νέας εσοδείας αυτοκίνητα της δεύτερης κατηγορίας.

Στο λίτρο τα λεφτά

Ο turbo 1.0 TSI βενζίνης με 115 ίππους και άμεση έγχυση αποτελεί λίρα 100 για το supermini των Ισπανών. Θα μπορούσε κάλλιστα με την απόδοση, τη ροπή και τη συμπεριφορά του να συγκριθεί με ένα καλό σύνολο στα 1,6 λίτρα. Αυτό από μόνο του λέει πολλά αν όχι τα πάντα. Τραβά αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, δεν λαχανιάζει ψηλότερα, διαθέτει αποθέματα και δεν ξεπερνά εύκολα σε κατανάλωση τα 8 lt/100 km. Τι άλλο να ζητήσεις, α να μην ξεχάσω δεν σου σπάει τα νεύρα ηχητικά η τρικύλινδρη αρχιτεκτονική.

Advertisement

Οδηγώντας…

Στο δρόμο και στην ενδιαφέρουσα επαφή που είχαμε μαζί του, το νέο Ibiza απέδειξε πως τιμά το σπορτίφ παρελθόν του και βαδίζει επάνω στην ίδια εξίσωση, αναβαθμίζοντας φυσικά την ποιότητα των υπηρεσιών του. Με άλλα λόγια, δεν έχει αποχωριστεί το ελαφρύ πάτημα και τις άμεσες αντιδράσεις που χαρακτήριζαν παραδοσιακά τα αυτοκίνητα της Seat, το νέο πλαίσιο όμως, το βοηθά να συμπεριφέρεται ακόμη καλύτερα στην απαιτητική διαδρομή, αλλάζοντας άμεσα κατεύθυνση όταν του ζητηθεί. Η νέα πλατφόρμα MQB ερμηνεύεται σε αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 30%. Πράγμα που κατανοείς αμέσως στην πράξη. Εντελώς απαλλαγμένο από εξωγενείς παράγοντες, το νιώθεις «ένα κομμάτι». Συνδυάζει ενδοτικότητα και άνεση με ήσυχη κύλιση και ακριβές αντιδράσεις. Επειδή όμως το target group δεν περιορίζεται μέχρι τα τριάντα πλέον έτη, η κύλιση απέκτησε περισσότερο πολιτισμό, οι θόρυβοι από αυτή σχεδόν εξαλείφθηκαν και το σύνολο μπορεί τώρα να κλείσει το μάτι και στους 40+ με οικογένεια. Συνολικά μπορεί να μην του φαίνεται εκ πρώτης όψεως, ωστόσο έχει κάνει το μεγάλο βήμα προς τα εμπρός σε μια κατηγορία που πήρε φωτιά από τις εξαιρετικές ελεύσεις.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 999 cc

Ισχύς: 115 PS / 5.000 rpm

Advertisement

Ροπή: 20,5 / 2.000 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,3 sec

Τελική ταχύτητα: 195 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 7,9 l/100 km

Εκπομπές CO2: 108 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 103 ευρώ

Βάρος: 1.060 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.059/1.780/1.444 mm

Χώρος αποσκευών: 355 lt

Τιμή: 13.550 ευρώ

Seat-Ibiza-2017-inter-tsiro-640Seat-Ibiza-2017-back-tsiro-640