Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Στα αζήτητα το δίκτυο της ΔΕΠΑ

Ελλάδα 8:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στα αζήτητα το δίκτυο της ΔΕΠΑ

ΝΕΑ

Στα αζήτητα το δίκτυο της ΔΕΠΑ

ΝΕΑ

Πληθαίνουν οι επιλογές μοντέλων φυσικού αερίου που είναι διαθέσιμα στη χώρα μας. Δυστυχώς δεν συμβαίνει το ίδιο και με το δίκτυο ανεφοδιασμού που μοιάζει να έχει αφεθεί στην τύχη του.

Advertisement
Advertisement

ΚΩΣΤΑΣ ΦΟΥΖΑΣ (kf@newsauto.gr)

Τις προηγούμενες μέρες δοκιμάσαμε την ανανεωμένη Skoda Octavia με το φυσικό αέριο. Από την επαφή που είχαμε το μοντέλο καταγράψαμε μια εξαιρετική κατανάλωση που ανταγωνίζεται & ξεπερνά σε όφελος τα ντίζελ μοντέλα.

Παράλληλα, στη μικρή κατηγορία έκανε τη εμφάνισή του το SEAT Ibiza 1.0 TGI με τιμή στα 15.300 ευρώ. Είναι εξοπλισμένο με τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1.000 κ.εκ., ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Η μέγιστη απόδοση του κινητήρα αυτού είναι 90 ίπποι μεταξύ 4.500 και 5.800 σ.α.λ., ενώ η ροπή αγγίζει τα 160 Nm μεταξύ 1.900 και 3.500 σ.α.λ. Στις επιδόσεις, το νέο SEAT Ibiza TGI έχει τελική ταχύτητα 180 km/h και 0 έως 100 km/h σε 12,1 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση CNG είναι μόνο 3,3 κιλά/100 χλμ., κάτι που ισοδυναμεί με κόστος 2,94 ευρώ/100 χλμ. με βάση την τωρινή τιμή του φυσικού αερίου κίνησης (0,889 ευρώ/κιλό). Oι εκπομπές CO2 είναι μόνο 88 γρ./km. Η συνολική απόσταση που μπορεί να καλύψει το νέο Ibiza TGI είναι 1.194 χλμ., με τη χρήση των 13 κιλών CNG και των 40 λίτρων βενζίνης στις δύο δεξαμενές καυσίμων.

Advertisement
Advertisement

Πώς, όμως, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτά τα αυτοκίνητα στην πράξη; Η απάντηση μάλλον είναι αρνητική. Δυσκολεύομαι να θυμηθώ πόσες φορές έχω ακούσει από την ΔΕΠΑ να λέει για τα μεγαλεπήβολα σχέδιά της, όσον αφορά την ανάπτυξη του δικτύου πρατηρίων.

Αμέτρητες οι δηλώσεις και οι ασκήσεις επί χάρτου χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Αυτή τη στιγμή το δίκτυο πρατηρίων που προσφέρουν φυσικό αέριο είναι εξαιρετικά περιορισμένο και έτσι ο ανεφοδιασμός του συγκεκριμένου τύπου οχημάτων αποτελεί και σήμερα πραγματικό βραχνά.

Με φόντο την πτώση του πετρελαίου, που έρχεται με γοργούς ρυθμούς, ελπίζουμε πως μέσα στο επόμενο διάστημα η ανάπτυξη του δικτύου από τη ΔΕΠΑ να είναι ουσιαστική και τα οχήματα φυσικού αερίου να αποτελέσουν πραγματική εναλλακτική για όσους αναζητούν οικονομία καυσίμου.