Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Διαφορετική προσέγγιση από τη Lotus (updated)

Ελλάδα 23:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Διαφορετική προσέγγιση από τη Lotus (updated)

FORMULA 1

Διαφορετική προσέγγιση από τη Lotus (updated)

FORMULA 1

Ταυτόχρονα με την επίσημη online παρουσίαση της McLaren, η Lotus διέρρευσε στο διαδίκτυο φωτογραφία και του δικού της νέου μονοθεσίου για την αγωνιστική σεζόν του 2014: της E22. Όπως μπορείτε να δείτε, οι σχεδιαστές της έχουν ακολουθήσει «άλλο δρόμο»…

Advertisement
Advertisement

ΤΩΝ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ/ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι βέβαια το ρύγχος. Η μύτη είναι χωρισμένη σε δυο μέρη σα δικριάνι και αυτό επηρεάζει πολύ αρνητικά την αρμονία στην όψη του μονοθεσίου.

Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε οι φετινοί κανονισμοί προβλέπουν την μείωση της απόστασης της μύτης του μονοθεσίου από το κατώτατο σημείο αναφοράς του μονοθεσίου στα 185mm από τα 550mm που ήταν πέρυσι. Αυτό προφανώς υποχρεώνει τους σχεδιαστές να σχεδιάσουν χαμηλό ρύγχος. Την ίδια στιγμή η βάση της μύτης του μονοθεσίου επίσης μειώνεται στα 525mm από τα 550mm πράγμα που σημαίνει ότι τα πόδια του οδηγού θα πάνε λίγο πιο κάτω ενώ το σώμα του μονοθεσίου παραμένει στα 625mm.

Advertisement
Advertisement

Η λογική πίσω απ’ αυτές τις αλλαγές των κανονισμών είναι η αύξηση της παθητικής ασφάλειας. Οι άνθρωποι της FIA θέλουν να εξασφαλίσουν πως σε μια περίπτωση πλαγιομετωπικής σύγκρουσης υπό γωνία 90 μοιρών δε θα χτυπήσει η μύτη του ενός μονοθεσίου το κεφάλι του οδηγού του άλλου μονοθεσίου.

Οι σχεδιαστές βέβαια συνεχίζουν να επιδιώκουν την διοχέτευση όσο το δυνατόν περισσότερου αέρα με ομαλή ροή στο κάτω μέρος του μονοθεσίου και την επιτάχυνση αυτού έως το πίσω μέρος. Αυτό αποτελεί κομβικό στοιχείο στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου. Για την διοχέτευση μεγαλύτερου όγκου αέρα απαιτείται όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση του ρύγχους από το έδαφος και αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την απαίτηση για χαμηλό ίχνος (185mm) της μύτης. Αυτό οδηγεί σε σχέδια όπως το εικονιζόμενο της Lotus με δυο ακμές αντί για μύτη. Οι σχεδιαστές ουσιαστικά εδώ προσπαθούν να εναρμονιστούν με τον κανονισμό ελαχιστοποιώντας την μετωπική επιφάνεια της μύτης όσο επιτρέπουν οι προδιαγραφές των crash test. Ταυτόχρονα έχουν κρατήσει το ρύγχος όσο πιο ψηλά γίνεται για τους προαναφερθέντες αεροδυναμικούς λόγους.

Advertisement

Η Lotus όπως έχει ανακοινώσει ήδη δε θα βρίσκεται στο πρώτο 4ημερο δοκιμών εξέλιξης στη Χερέθ. Πως λοιπόν προέκυψε αυτή η ξαφνική παρουσίαση; Ήρθε ως απάντηση στη διαφαινόμενη «αρπαγή» του διευθυντή της, Eric Boullier, από τη McLaren. Ο Γάλλος παραιτήθηκε από τη Lotus και όλα δείχνουν πως θα πάρει τη θέση του Martin Whitmarsh στη βρετανική ομάδα.

Ως… κίνηση «αγάπης» λοιπόν, η E22 έτυχε (!) να διαρρεύσει ταυτόχρονα με την MP4-29, κλέβοντας μέρος της… δόξας της. Στο τιμόνι της θα έχει τους Pastor Maldonado και Romain Grsjean.

Advertisement

Διαβάστε για την αποχώρηση του Boullier από τη Lotus πατώντας εδώ. Όσο για τη νέα McLaren, αναλυτικά η παρουσίασή της, εδώ.