Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Toyota RAV4 2.0 4×4

Ελλάδα 22:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Toyota RAV4 2.0 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Toyota RAV4 2.0 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Από το 1994, όταν η Toyota λάνσαρε το πρώτο RAV4, δημιουργώντας μία νέα κατηγορία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξόδεψαν μεγάλα χρηματικά ποσά και χιλιάδες ώρες σκέψης για να παρουσιάσουν ό,τι πιο κοντά στο ιδανικό όχημα ελεύθερου χρόνου. Οι κόποι τους απέδωσαν, καθώς στις μέρες μας υπάρχουν SUV με ασφαλή οδική συμπεριφορά, καλή ποιότητα κατασκευής και με πραγματικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ Κ. ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Η Toyota βρίσκεται αναμφίβολα στο άνω άκρο της κατηγορίας, «πατώντας» γερά σε ό,τι έχει δημιουργήσει τα προηγούμενα χρόνια με τις προηγούμενες γενιές του RAV4. Η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της ιαπωνικής μάρκας χαρίζει στο compact SUV πιο δυναμική εμφάνιση. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι είναι πιο φαρδύ και πιο χαμηλό από το μοντέλο που αντικαθιστά. Η σημαντική αλλαγή βέβαια έχει να κάνει με το μήκος, το οποίο αυξήθηκε στα 4,57 m (από 4,41 m) και μεταφράζεται σε κορυφαίους χώρους.

Πράγματι, το νέο RAV4 χάρη στο μεταξόνιο των 2,66 m προσφέρει ένα άνετο σαλόνι για πέντε επιβάτες, με τους πίσω να βολεύονται ανεξαρτήτως ύψους και… κυβικών. Το πορτμπαγκάζ φιλοξενεί τις αποσκευές μίας οικογένειας, διαθέτοντας 547 lt. και επιπλέον 100 lt. σε αποθηκευτικό χώρο. Η πίσω πόρτα ανοίγει πλέον προς τα πάνω και όχι προς το πλάι, δίνοντας… πόντους στον τομέα της πρακτικότητας. Εικόνα αναβάθμισης αποπνέουν επίσης τα υλικά στην καμπίνα των επιβατών και η συναρμογή τους.

Advertisement
Advertisement

Οι μηχανικοί της Toyota κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο SUV, ικανό τόσο στο ταξίδι όσο και στις εκτός δρόμου περιπέτειες. Η ποιότητα κύλισης του νέου RAV4 είναι εξαιρετική. Η πληροφόρηση από το τιμόνι, η απόδοση της ανάρτησης και η ηχομόνωση σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα μεγάλο οικογενειακό μοντέλο και όχι σε ένα off road. Το RAV4 σε ακολουθεί και στις χωμάτινες επιφάνειες, όντας γρήγορο στα πατημένα κομμάτια.

Στη διάθεσή μας είχαμε την τετρακίνητη έκδοση, με το 2λιτρο κινητήρα βενζίνης των 151 PS και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Το 4κύλινδρο σύνολο με τη μέγιστη ροπή των 19,9 kgm αποδεικνύεται επαρκές για τις ανάγκες του SUV, χωρίς κενά ισχύος. Μπορείς να επιταχύνεις γρήγορα, να ταξιδέψεις με μεγάλη ταχύτητα και όλα αυτά απροβλημάτιστα. Η μοναδική ένσταση έχει να κάνει με την κατανάλωση. Όσον κι αν προσπαθήσεις, δύσκολα θα δεις τον υπολογιστή ταξιδίου να έχει ένδειξη κάτω από τα 8,5 lt/100 km στον αυτοκινητόδρομο.[nggallery id=2839]

Η Toyota εξέλιξε το σύστημα Dynamic Torque Control AWD προκειμένου να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά του νέου RAV4. Υπό φυσιολογικές συνθήκες το 100% της ροπής περνά στους μπροστινούς τροχούς και μόλις διαπιστωθεί απώλειας πρόσφυσης ή εμφανιστεί το φαινόμενο της υποστροφής στέλνει μέρος της ροπής στον πίσω άξονα. Μέσω της λειτουργίας Sport η ροπή κατανέμεται ακόμη πιο γρήγορα, μόλις ο οδηγός στρίψει το τιμόνι. Στόχος είναι να εξασφαλιστεί υψηλότερη πρόσφυση στις στροφές. Στην είσοδο η αναλογία είναι 90/10 σε εμπρός και πίσω άξονα, στη μέση της στροφής 50/50 και στην έξοδο 100/0. Στο Sport υποχωρεί επίσης η υποβοήθηση στο τιμόνι κατά 20%, ενώ ανάλογα με την έκδοση αυξάνεται και η απόκριση του γκαζιού. Δίνεται βέβαια και η δυνατότητα κλειδώματος στο 50:50, για ταχύτητες έως 40 km/h.

Advertisement

Οι τιμές του βενζινοκίνητου RAV4 αρχίζουν από τα 27.450 ευρώ για την έκδοση 4×4 και με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Live (περιλαμβάνει ESP, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι και τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες). Η τιμή υποχωρεί στα 24.810 ευρώ με το όφελος απόσυρσης. Καταβάλλοντας επιπλέον 2.300 ευρώ, η Toyota προσφέρει ένα πλήρες πακέτο άνεσης και ασφάλειας, με διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινη επένδυση σε ταμπλό, τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων και εσωτερικό θυρών, cruise control, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Touch με οθόνης αφής 6,1 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα ελεγχόμενης καθόδου.

Χωρίς δεύτερη σκέψη, το νέο RAV4 είναι μία από τις πιο αξιόπιστες και ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία. Διαθέτει χώρους και ποιότητα κύλισης που παραπέμπουν σε μεσαίο οικογενειακό μοντέλο, τη γνωστή αξιοπιστία της Toyota, συν την ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε τερέν. Ο κινητήρας μεγάλου κυβισμού ίσως αποθαρρύνει αρκετούς, ειδικά όσους αναζητούν ένα SUV χωρίς τετρακίνηση.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (2.0)

Κινητήρας: 1.987 cc
Ισχύς: 151 PS στις 6.200 rpm
Ροπή: 19,9 kgm στις 4.000 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,9 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7,2 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 167 g/km
Βάρος: 1.490 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.570/1.845/1.660 mm
Χώρος αποσκευών: 547 + 100 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 373,5 ευρώ
Τιμή: Από 27.450 ευρώ

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

zp8497586rq