Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο RAV4

Ελλάδα 7:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο RAV4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο RAV4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Toyota δεν ξεκινά από την αρχή. Έχει διανύσει το μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής προς το τέλειο SUV. Το RAV4 συνεχίζει λοιπόν πάνω στα κεκτημένα των τριών προηγούμενων γενιών. Στις τρεις προηγούμενες, από το 1994 έως σήμερα, πρόλαβε να καταγράψει 4,5 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, με το 1,2 εκατ. να αφορά την Ευρώπη. Οι αριθμοί λένε πολλά για το RAV4, το όνομα Toyota εξασφαλίζει το μέλλον του.

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στη Βαρκελώνη: Κώστας Μπιτσικώκος

Στην Toyota επέλεξαν να μεγαλώσουν σημαντικά τις διαστάσεις του SUV. Με μήκος στα 4,57 m (έναντι 4,41 m του απερχόμενου μοντέλου) και εσωτερικούς χώρους για… όσκαρ χάρη στο μεταξόνιο των 2,66 m, δύσκολα θεωρείται ένα μικρομεσαίο off-road μοντέλο. Ταυτόχρονα είναι πιο φαρδύ αλλά και πιο χαμηλό, συνδυασμός που χαρίζει στο ιαπωνικό όχημα μία πιο επιθετική στάση στο δρόμο, θυμίζοντας ένα Auris με αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Από την… παραπάνω κατηγορία είναι και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, με όγκο 547 lt. και επιπλέον 100 lt. αποθηκευτικό χώρο. Η πίσω πόρτα ανοίγει προς τα πάνω και όχι προς το πλάι, δίνοντας… πόντους στον τομέα της πρακτικότητας.

Αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι το νέο RAV4 είναι αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα των επιβατών, στην ηχομόνωση, στην ποιότητα κύλισης. Ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητας, απουσιάζουν οι θόρυβοι από την αεροδυναμική αντίσταση αλλά και τον κινητήρα. Το SUV της Toyota ταξιδεύει με εξαιρετικό τρόπο και η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά κάθε ανωμαλία. Είναι μία αίσθηση που συνοδεύει συνήθως τα premium αυτοκίνητα. Και οι Ιάπωνες φαίνεται ότι προς τα εκεί κατευθύνονται με την τέταρτη γενιά του RAV4.

Advertisement
Advertisement

Για τη δυτική Ευρώπη, η Toyota διαθέτει το RAV4 με τρεις κινητήρες. Ο νέος 2λιτρος diesel με ισχύ 124 PS προορίζεται για την προσθιοκίνητη έκδοση. Συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start/stop και καταναλώνει σε μεικτό κύκλο 4,9 lt/100 km (127 g. CO2 ανά km). Οι τετρακίνητες εκδόσεις είναι διαθέσιμες με δύο κινητήρες, χωρητικότητας 2 lt. με καύσιμο βενζίνη και 2,2 lt. με πετρέλαιο. Ο πρώτος αποδίδει 151 PS και μπορεί να παραγγελθεί είτε με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο είτε με το αυτόματο Multidrive συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Ο δεύτερος έχει ισχύ 150 PS και συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι αυτόματο κιβώτιο.[nggallery id=2098]

Σε αυτόν ακριβώς τον τομέα θα αντιμετωπίσει το σκληρότερο ανταγωνισμό η Toyota. Τα 2λιτρα σύνολα μπορεί να είναι ιδανικά για ένα αυτοκίνητο των διαστάσεων, του βάρους και του προσανατολισμού του RAV4, όμως είναι και πιο «λαίμαργοι». Με το 2λιτρο βενζίνης καταγράψαμε κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο 8,5 lt/100 km. Σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων γιατί δεν επελέγη ένας μικρότερος (με χωρητικότητα 1,6 lt) κινητήρας, τα στελέχη της Toyota απάντησαν ότι οι 2.0 και 2.2 είναι ιδανικοί για το χαρακτήρα του RAV4, προσθέτοντας ότι «το downsizing δεν είναι πάντα ο σωστός δρόμος». Στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας της με την Toyota, η BMW θα προμηθεύσει τους Ιάπωνες από το 2014 με νέους diesel 1.6 και 2.0. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι ο πρώτος κινητήρας θα κάνει την εμφάνισή του και στο νέο RAV4, προφανώς για την έκδοση 4×2.

Το νέο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει σωστή πληροφόρηση στον οδηγό, θυμίζοντας ένα κλασικό μεσαίο οικογενειακό μοντέλο. Παράλληλα, παρά τη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, το νέο RAV4 δείχνει ακόμη πιο ασφαλές σε κάθε ρυθμό. Αυτό το οφείλει εν μέρει και στο σύστημα Dynamic Torque Control AWD. Ενώ υπό φυσιολογικές συνθήκες το 100% της ροπής περνά στους εμπρόσθιους τροχούς, μόλις διαπιστωθεί απώλειας πρόσφυσης ή εμφανιστεί το φαινόμενο της υποστροφής στέλνεται ποσοστό της ροπής και στον πίσω άξονα.

Advertisement

Όταν επιλεγεί η λειτουργία Sport (ο σχετικός διακόπτης είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα), η ροπή κατανέμεται από τη στιγμή που ο οδηγός θα στρίψει το τιμόνι, για καλύτερη πρόσφυση στις στροφές. Στην είσοδο της στροφής η αναλογία είναι 90/10 σε εμπρός και πίσω άξονα, στη μέση της στροφής 50/50 και στην έξοδο 100/0. Στο Sport υποχωρεί επίσης η υποβοήθηση στο τιμόνι κατά 20%, ενώ ανάλογα με την έκδοση αυξάνεται και η απόκριση του γκαζιού. Δίνεται βέβαια και η δυνατότητα κλειδώματος στο 50:50, για ταχύτητες έως 40 km/h.

Οι Ιάπωνες κατάφεραν λοιπόν να κάνουν το καλό καλύτερο. Το νέο RAV4 είναι πραγματικά ένα ολοκληρωμένο SUV, καθώς τα καταφέρνει περίφημα σε κάθε τομέα. Συμπεριφέρεται με τον πολιτισμό και τις ανέσεις ενός σύγχρονου sedan, χωρίς να ξεχνά τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Στην Ελλάδα αναμένεται τον Απρίλιο, σίγουρα ως τετρακίνητο (με το 2.0 βενζίνης και το 2.2 diesel), ενώ πιθανό είναι να εισαχθεί και η προσθιοκίνητη έκδοση. Οι τιμές θα βρίσκονται πολύ κοντά στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (2.0/2.2 D)

Κινητήρας: 1.987 cc / 2.231 cc
Ισχύς: 151 PS στις 6.200 rpm / 150 PS στις 3.600 rpm
Ροπή: 19,9 kgm στις 4.000 rpm / 34,7 kgm στις 2.000-2.800 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων ή αυτόματο / Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,9-10,7 sec / 10 sec
Μικτή κατανάλωση: 7,2-7,3 lt/100 km / 6,6 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 166-167 gr/km / 173 g/km
Βάρος: 1.490 kg / 1.640 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.570/1.845/1.660 mm
Χώρος αποσκευών: 547 + 100 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 373,5 ευρώ / 389,25 ευρώ
Τιμή:

 

Advertisement