Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Opel Mokka

Ελλάδα 17:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το νέο Opel Mokka

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Opel Mokka

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η επιστροφή της Opel σε καθεστώς κερδοφορίας περνά μέσα από την παρουσία της σε όσο το δυνατόν περισσότερες κατηγορίες. Στη SUV B-segment εκπροσωπείται πλέον από το νέο Mokka, ένα όχημα ελεύθερου χρόνου με μήκος 4,28 m. Οι πωλήσεις στη χώρα μας έχουν ήδη αρχίσει, με τιμές από 20.990 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης. Οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν μέσα στο Νοέμβριο.

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στο Αμβούργο: Κώστας Μπιτσικώκος

Από το αεροδρόμιο του Αμβούργου και κινούμενοι βορειοανατολικά προς τη Βόρεια Θάλασσα, οδηγήσαμε το Mokka κυρίως σε δρόμους υψηλής ταχύτητας. Άλλωστε, τα SUV αυτού του μεγέθους έχουν σχεδιαστεί για να ζουν κυρίως μέσα και γύρω από τις πόλεις. Το ενδιαφέρον για το νέο μοντέλο της Opel είναι ήδη μεγάλο, όπως μαρτυρούν και οι άνω των 40.000 παραγγελίες. Στην Opel εκτιμούν ότι οι ιδιοκτήτες του Mokka θα είναι σε ποσοστό 70% νέοι πελάτες στην εταιρεία, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό.

Το μυώδες παρουσιαστικό του Mokka σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, στο εσωτερικό όμως θα περιμέναμε κάτι πιο… εμπνευσμένο, καθώς θυμίζει έντονα Meriva. Ακόμη και έτσι, η εικόνα είναι ικανοποιητική, με μαλακά υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και σωστή για τα επίπεδα της κατηγορίας συναρμογή. Οι άνθρωποι της Opel επιμένουν ότι δεν μοιράζεται το ίδιο «πάτωμα» με το Corsa, αλλά πατά σε μία νέα πλατφόρμα.

Advertisement
Advertisement

Τρεις είναι οι διαθέσιμοι κινητήρες, εκ των οποίων οι δύο θα έλθουν στην Ελλάδα, καθώς ο ατμοσφαιρικός 1.6 δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Με τον 1.4 turbo των 140 PS, το Mokka κυκλοφορεί αποκλειστικά ως 4×4. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας προσφέρει στο μικρό SUV επιτάχυνση 0-100 σε 9,9 sec και τελική ταχύτητα 190 km/h. Το σύστημα τετρακίνησης ζυγίζει μόλις 45 kg και κατανέμει τη ροπή σε αναλογία από 100:0 έως 50:50, ανάλογα με τις συνθήκες, αυξάνοντας τα όρια πρόσφυσης.

Ο γνωστός μας από τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, 1.7 CDTi με ισχύ 130 PS, διατίθεται τόσο με κίνηση στον εμπρός άξονα όσο και σε όλους τους τροχούς. Η τελική ταχύτητα είναι σχεδόν παρόμοια (187 km/h), ενώ υπάρχει μία μικρή καθυστέρηση στη διαδικασία 0-100 km/h (10,5 sec). Ο diesel εμφανίζεται όμως τραχύς και θορυβώδης, περιορίζοντας την άνεση κατά την οδήγηση. Στις μεγάλες ταχύτητες γίνεται αισθητός ο θόρυβος κύλισης στην καμπίνα των επιβατών.[nggallery id=885]

Το ηλεκτρικό τιμόνι προσφέρει μεταβλητή αίσθηση, δεν σε προδιαθέτει όμως για να οδηγήσεις πιο γρήγορα. Η ανάρτηση κάνει σωστά τη δουλειά της και οι φυσιολογικές κλίσεις στις στροφές θα φανούν μόνο όταν το παρακάνεις. Το 6άρι κιβώτιο συνεργάζεται σωστά με τον κινητήρα και νιώθεις το ίδιο άνετα είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε μέσα στην  πόλη. Ο 1.4 Turbo ταιριάζει ιδανικά στο χαρακτήρα του Mokka, προσφέροντάς του ένα πιο σπιρτόζικο και ταυτόχρονα πολιτισμένο χαρακτήρα.

Advertisement

Όταν όμως η «κόντρα» έρθει στο πεδίο της κατανάλωσης, ο 1.7 CDTi δεν μπορεί ούτε καν να απειληθεί από το βενζινοκινητήρα. Κινηθήκαμε γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο και ο υπολογιστής ταξιδίου αρνιόταν πεισματικά να δείξει πάνω από 5,5 lt/100 km! Εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση για ένα SUV. Ακολουθώντας τον ίδιο ρυθμό με το 1.4 turbo βενζίνης, η ένδειξη πλησίασε τα 8 lt/100 km.

Συγκριτικά π.χ. με το Juke, το Mokka δεν είναι το ίδιο διασκεδαστικό οδηγικά, όμως επικρατεί με άνεση στον τομέα της πρακτικότητας, προσφέροντας πλούσιους χώρους για τέσσερις επιβάτες και πορτμπαγκάζ με ικανοποιητικό όγκο (362 lt). Εντελώς επίπεδος ο χώρος των αποσκευών, διευκολύνει τη φόρτωση βαρέων αντικειμένων. Το Mokka εξοπλίζεται με το FlexFix, το προαιρετικό σύστημα μεταφοράς έως τριών ποδηλάτων, το οποίο δεν εμποδίζει την πρόσβαση στο χώρο των αποσκευών. Ο εξοπλισμός ασφαλείας προσφέρει στάνταρ 8 αερόσακους, ESP και Hill Start Assist, Hill Descent Control, ενώ η δεύτερης γενιάς Eye Front Camera αναγνωρίζει την οδική σήμανση (π.χ.  πινακίδες ταχύτητας και απαγόρευσης προσπέρασης) και προειδοποιεί σε περίπτωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας.

Advertisement

Ποιο Mokka είναι το ιδανικό; Η απάντηση δεν είναι εύκολη, καθώς – όπως συμβαίνει συνήθως – κάπου κερδίζεις, κάπου αλλού χάνεις. Αν ο ιδιοκτήτης του θα το χρησιμοποιεί για να διανύσει μεγάλες αποστάσεις , τότε το σημαντικό όφελος στην κατανάλωση (αλλά και στα τέλη κυκλοφορίας) που προσφέρει το 1.7 CDTi θα καλύψει σε λίγα χρόνια τη μεγάλη διαφορά στην τιμή αγοράς. Από την άλλη, επιλέγοντας το 1.4 Τ έχεις καλύτερες επιδόσεις και οδική συμπεριφορά, πιο πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα. Το σίγουρο είναι ότι με την άφιξη του Mokka εισέρχεται ένας ακόμη σημαντικός «παίκτης» στην κατηγορία των μικρών SUV, απέναντι στα πετυχημένα Skoda Yeti, Nissan Juke και Mitsubishi ASX. Και η «μάχη» αποκτά νέο ενδιαφέρον.[nggallery id=886]

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.4 T/1.7 CDTI)
Κινητήρας: 1.364/1.686 cc
Ισχύς: 140 PS στις 6.000 rpm/130 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 20,4 kgm στις 1.850-4.900 rpm/30,6 kgm στις 4.000 rpm
Μετάδοση: 4×4/Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 190 km/h/187 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,9 sec/10,5 sec
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 6,4/4,5 (εργ.).
Εκπομπές CO2: 149 gr/km/120 gr/km
Βάρος: 1.350 kg/1.415 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.278/1.777/1.646 mm
Χώρος αποσκευών: 362 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 253,3 ευρώ/108 ευρώ
Τιμή: 21.950 ευρώ/24.250 ευρώ