Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Subaru XV 1.6lt

Ελλάδα 23:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Subaru XV 1.6lt

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Subaru XV 1.6lt

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε εντός και εκτός δρόμου το νέο μικρομεσαίο SUV της Subaru, το άρτι αφιχθέν XV…

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Το πιο σημαντικό ίσως νέο για όλους τους κατόχους της Subaru στη χώρα μας είναι ότι η εταιρεία εκπροσωπείται και πάλι. Παραλάβαμε το XV από την έκθεση στην Πειραιώς 165 και συμπληρώσαμε πάνω από 1.000 km δοκιμής σε κάθε είδους δρόμο. Το XV φορά τον ολοκαίνουριο ατμοσφαιρικό μπόξερ κινητήρα της εταιρείας 1.6 lt. Η Subaru έχει μακρά παράδοση και γνώση στους επίπεδους (boxer) κινητήρες με αντικριστούς κυλίνδρους. Στα πλεονεκτήματά τους, το χαμηλό κέντρο βάρους, η άμεση απόκριση και ευστροφία, αλλά και ο μικρός χώρος που καταλαμβάνουν.

Στα… χαρτιά μπορεί η απόδοση και κυρίως η ροπή του κινητήρα να προβληματίζουν, στην πράξη όμως αυτή αποδεικνύεται επαρκής για το XV. Το μοντέλο δοκιμής μας διέθετε το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT) που σε συνδυασμό με το σύστημα Start/Stop (με εντυπωσιακά διακριτική λειτουργία) βοηθούν στην εξοικονόμηση καυσίμου. Αν επιλέξετε XV με το συγκεκριμένο κιβώτιο (CVT), να γνωρίζετε πως ρόλο κεντρικού διαφορικού παίζει ένας πολύδισκος συμπλέκτης, με την αρχική κατανομή να είναι 60%-40%, ενώ στην περίπτωση που επιλέξετε το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο υπάρχει ένας συνεκτικός συμπλέκτης με κατανομή 50%-50%.[nggallery id=3075]

Advertisement
Advertisement

Τα 22 εκ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος επιτρέπουν στο XV να περνά αγέρωχο από λακκούβες, νεροφαγώματα και κοτρόνες σε κακό χωματόδρομο, ενώ την ίδια στιγμή η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω αποσβένει το μεγαλύτερο μέρος των αναπηδήσεων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε 17άρες ζάντες εντυπωσιακής σχεδίασης με ελαστικά διαστάσεων 225/55 που προσδίδουν στον χαρακτήρα και στην εμφάνιση του αυτοκινήτου. Προτείνουμε σε όσους έχουν εκτός δρόμου ανησυχίες να επιλέξουν διάσταση με πιο χωμάτινο προσανατολισμό.

Στον δρόμο ο ατμοσφαιρικός κινητήρας του XV έχει άμεση απόκριση στο γκάζι και τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας για ένα προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο. Η δυνατότητα επιλογής «L» στο κιβώτιο κολακεύει τις ρεπρίζ. Με το πεντάλ του γκαζιού πατημένο τέρμα το CVT είναι λίγο θορυβώδες, θυμίζοντάς μας βέβαια πως αυτό το αυτοκίνητο δεν φτιάχτηκε για επιδόσεις αλλά για άνεση, πράγμα που πετυχαίνει. Για όσους ζητούν κάτι παραπάνω σε δύναμη, υπάρχει και πετρελαιοκίνητη έκδοση 2.0 lt απόδοσης 147 PS.

Πιέζοντας το αυτοκίνητο σε δρόμο με στροφές με σύμμαχο το άριστο σε αίσθηση τιμόνι, εισπράττεις αρχικά ουδέτερη συμπεριφορά που εξελίσσεται σε υποστροφική όταν υπερβάλλεις. Εκεί η διακριτική παρέμβαση των ηλεκτρονικών ενισχύει την αυτοπεποίθηση του οδηγού για την επόμενη στροφή. Οι διακόπτες απενεργοποίησής τους σε βοηθούν σε μικτές συνθήκες (λάσπη, χιόνι) όταν θες να φτιάξεις πρόσφυση, σπινάροντας. Το εσωτερικό του XV ξεχωρίζει για την ποιότητα των υλικών και την εργονομία. Οι χώροι του είναι ικανοποιητικοί για μια 4μελή οικογένεια, ενώ και δύο φιλικά ζευγάρια θα ταξιδέψουν άνετα με τα πράγματα ενός Σαββατοκύριακου. Τα γραφικά εντυπωσιάζουν αλλά το σύστημα πρόσβασης στην οθόνη δεδομένων απαιτεί εξοικείωση από τον χρήστη. Ιδιαίτερα χρηστική είναι και η κάμερα οπισθοπορείας.

Advertisement

Συνολικά το Subaru XV είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover, που διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν τη φίρμα να ξεχωρίζει…
[nggallery id=3011]

 

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.599 cc
Ισχύς: 114 PS/5.600 rpm
Ροπή:15.3 kgm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 13,8 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,2 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 146 gr/km
Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT)
Βάρος: 1.370 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.450/1.780/1.525 mm
Χώρος αποσκευών: 310 lt (380 με κιτ αντί ρεζέρβας)
Τέλη κυκλοφορίας: 248 ευρώ
Τιμή: 27.100 ευρώ (24.500 ευρώ η βασική έκδοση)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil