Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε στη Βιέννη τους νέους κινητήρες της Opel

Ελλάδα 11:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε στη Βιέννη τους νέους κινητήρες της Opel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε στη Βιέννη τους νέους κινητήρες της Opel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Εν μέσω του καυτού ελληνικού καλοκαιριού, ταξιδέψαμε στη βροχερή Αυστρία για μία πρώτη γεύση από τους νέους κινητήρες 1.6 lt της Opel: SIDI Turbo και CDTI. ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΒΙΕΝΝΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ

Advertisement
Advertisement

Έχοντας περάσει δύο μήνες συμβίωσης με το Zafira Tourer που παίρνει ώθηση από τον 2λιτρο CDTI των 165 PS, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το πολυχρηστικό μοντέλο της Opel με τα δύο νέα καμάρια της σε ότι αφορά στις κινητήρες μονάδες.

Δύο από τα συνολικά 13 που μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα αντικαταστήσουν το 80% της υπάρχουσας γκάμας κινητήρων. Ωδή στο επιβεβλημένο από την εποχή downsizing, με οφέλη για τα οποία οι Γερμανοί καμαρώνουν. Ας τα δούμε αναλυτικά, ξεκινώντας από τον 1.6 lt SIDI Turbo.

Το όνομα του προκύπτει από τα αρχικά του “Spark Ignition Direct Injection” και είναι φτιαγμένος από λευκή κόλλα χαρτί. Όπως μαρτυρά το όνομα του, είναι άμεσου ψεκασμού, διαθέτει εξελιγμένη τουρμπίνα ενώ είναι εκτεταμένη η χρήση αλουμινίου.

Advertisement
Advertisement

Μιλώντας με αριθμούς και πρόσημα… η ιπποδύναμη ορίζεται στα 172 PS και η ροπή στα 28.5 kgm στις 1650-4250 rpm, σε λειτουργία overboost – αριθμός που αποτελεί αύξηση της τάξης του 30% σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά (1.6 Turbo). Μειωμένη είναι η κατανάλωση (κατά 13%) αλλά και η εκπομπή ρύπων (κατά 10%). Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στον τομέα του θορύβου, όπου επιτεύχθηκε μείωση κατά 2 dB ενώ είναι Euro6 Ready – με μικρές δηλαδή μετατροπές εναρμονίζεται με τις μελλοντικές απαιτήσεις σε ότι αφορά στις εκπομπές ρύπων.
[nggallery id=2942]

Παρά το βάρος του οχήματος, ο υπέρ-τροφοδοτούμενος SIDI δεν ιδρώνει, κάνοντας τη δουλειά καθώς το Zafira Tourer κινείται σε αυτοκινητόδρομο ή σε επαρχιακό δίκτυο και με ατού την ελαστικότητα. Άλλωστε αυτός είναι ένας ακόμα τομέας όπου η Opel έδωσε προσοχή, καμαρώνοντας (σύμφωνα με τα λεγόμενα των τεχνικών της που μας παρουσίασαν τον νέο κινητήρα πριν περάσουμε πίσω από το τιμόνι) για την ελαστικότητά του: συγκεκριμένα, αυτή βελτιώθηκε κατά 20%, παρατηρώντας το χρόνο που απαιτείται να αναπτύξεις από τα 80 km/h, 120 km/h, έχοντας πέμπτη σχέση στο κιβώτιο.

Κι αν ως εδώ η Opel μιλούσε με ικανοποίηση, όταν περάσαμε στον νέο diesel 1.6 CDTI αυτή έγινε περηφάνια αφού σύμφωνα με τα λεγόμενα των τεχνικών της, είναι ο καλύτερος και καθαρότερος πετρελαιοκινητήρας που έχουν κατασκευαστεί ποτέ! Είναι φτιαγμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο κρατώντας χαμηλά το βάρος, επίσης με έμφαση στο μειωμένο θόρυβο λειτουργίας – κάνοντας το χαρακτηριστικό κροτάλισμα να αποτελεί παρελθόν. Αν δεν είχες στη διάθεση σου 32.6 kgm ροπής από τις 2000 rpm, σχεδόν δεν θα καταλάβαινες πως είναι diesel!

Advertisement

Αποτελεί ξεκάθαρη βελτίωση έναντι του 1.7 CDTi τον οποίο αντικαθιστά, διορθώνοντας τα όποια κακώς κείμενα. Η κατανάλωση δύσκολα θα πέσει στα 4.1 lt/100 km που είναι το εργοστασιακό νούμερο (με τους ρύπους στα 109 gr/km CO2) αλλά σε συνδυασμό με το επίσης βελτιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων, εξασφαλίζει ευχάριστα και σχεδόν αθόρυβα χιλιόμετρα στο δρόμο με το Zafira Tourer.

Ότι οι παραπάνω κινητήρες θα αποτελούσαν βελτίωση έναντι εκείνων που αντικαθιστούν, ήταν εύλογο. Το κατά πόσο όμως, ειδικά στη περίπτωση του πετρελαιοκινητήρα, αποτελεί ευχάριστη έκπληξη.
[nggallery id=2941]
Όπως αναφέραμε στην αρχή, οι 1.6 lt SIDI και CDTI είναι δύο από τις 13 νέες μονάδες της Opel, η τρίτη αφορά τον 1000άρη κινητήρα που θα χρησιμοποιηθεί στο Adam. Θα παρουσιαστεί στην 65η Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (10-22 Σεπτεμβρίου) και το NewsAuto θα είναι εκεί για να σας μεταφέρει όλα όσα πρέπει να ξέρετε σχετικά.

Advertisement

Αυτό που μπορούμε να πούμε ήδη, είναι πως ενώ οι κινητήρες που αναλύσαμε πιο πάνω είναι ήδη διαθέσιμοι για παραγγελία, τον 1.0 lt θα μπορείτε να τον παραγγείλετε την Άνοιξη του 2014 και θα χρησιμοποιηθεί σε οχήματα που θα πατήσουν δρόμο το επόμενο καλοκαίρι.