Menu
Live Κίνηση | Τεχνικά Χαρακτηριστικά Choice | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 AllGrip

  • Panos Seitanidis

Γράψαμε χιλιόμετρα σε αστικό και όχι μόνο τοπίο με το Suzuki SX4 S-Cross, στην έκδοση με τον 1400άρη τουρμπάτο BoosterJet κινητήρα που συνδυάζεται με τετρακίνηση. Με πρόσημο στο φινάλε του τεστ, άκρως θετικό!

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Μπορεί να μην είναι ένα μοντέλο με «ιδιαίτερο» σχεδιαστικό χαρακτήρα που να ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες το γάλα, ωστόσο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του έχει αποκτήσει περισσότερη προσωπικότητα – αλλά και ουσία.

Αντικρίζοντας το SUV της ιαπωνικής μάρκας ξεχωρίζεις τη μεγάλη μάσκα με το χρωμιωμένο πλαίσιο και τις κάθετες μπάρες, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, το μυώδες καπό και τους πιο δυναμικούς σε εμφάνιση προφυλακτήρες.

Στο πίσω μέρος έχουμε πάλι ανασχεδιασμένα LED φώτα αλλά όχι νέο look, με τα πλαστικά περιμετρικά στο κάτω μέρος του σασί, σε συνδυασμό με το γεγονός πως η ανάρτηση έχει ψηλώσει κατά 15mm, δείχνουν πως το S-Cross έχει διάθεση να βγει και εκτός πόλης. Άλλωστε γι’ αυτό είναι το σύστημα τετρακίνησης AllGrip.

Suzuki-SX4-S-Cross-2016-e640

Ανοίγοντας τις πόρτες, αντικρύζεις το χαρακτηριστικό περιβάλλον ενός Suzuki. Με οθόνη αφής, 7 ιντσών, να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα και να είναι υπεύθυνη για το χειρισμό των συστημάτων infotainment, έχοντας τις απαιτούμενες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Γενικά βλέπουμε παρόμοιο μοτίβο με το εξωτερικό, δηλαδή σύγχρονη εικόνα αλλά χωρίς ακρότητες. Οι όποιοι διακόπτες είναι εργονομικά τοποθετημένοι και εύχρηστοι, όπως κι αυτοί που βρίσκονται στο τιμόνι, ενώ ο αναλογικός πίνακας οργάνων διαθέτει και μικρή ψηφιακή οθόνη στο κέντρο, όπου απεικονίζονται διάφορες πληροφορίες.

Κι αν αυτά είναι λίγο πολύ προαπαιτούμενα, ευχάριστη έκπληξη αποτελούν τα νέα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, το piano black πλαίσιο γύρω από την οθόνη πολυμέσων και οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες που συναντώνται σε αφθονία. Γενικά η συναρμογή είναι καλή και δεν εμφανίζονται τριγμοί.

Suzuki-SX4-S-Cross-2016-q640

Περνάς στη θέση οδηγού και κάθεσαι αρκετά ψηλά, έχοντας καλή ορατότητα εμπρός αλλά περιορισμένη πίσω. Όσο για τους χώρους, τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν με περίσσια άνεση, αν υπάρξει και πέμπτος ίσως υπάρχουν συμβιβασμοί κυρίως στα κεφάλια. Υπάρχουν χώροι για μικροαντικείμενα (θα θέλαμε περισσότερους) αλλά κυρίως, ένα ευρύχωρο πορτ-παγκάζ. Τα 430 λίτρα του είναι στις ψηλότερες θέσεις της κατηγορίας ενώ αν πέσουν τα πίσω καθίσματα, αυξάνονται σε 1.269.

Suzuki-SX4-S-Cross-2016-f640

Αυτά σε γενικό πλαίσιο, πάμε στα… εξειδικευμένα του οχήματος δοκιμής μας και αναφερόμαστε φυσικά στον BoosterJet κινητήρα χωρητικότητα 1.4 λίτρων. Προσφέρει 140 ορεξάτα άλογα, που από τις 2000 στροφές/λεπτό δείχνουν ξεκάθαρα τις προθέσεις τους. Χωρίς να «φωνάζει» προσπαθώντας, ο εν λόγω κινητήρας έχει επιδόσεις και καλές ρεπρίζ, ενώ δεν θα σας προβληματίσει όταν θελήσετε να προσπεράσετε. Αρωγός σε αυτή τη ζωντάνια είναι και το βάρος του Suzuki SX4 S-Cross, που παρά την τετρακίνηση ορίζεται στα 1260 κιλά. Η συνεργασία με το καλής κλιμάκωσης 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι αρμονική και επιτρέπει να μένει χαμηλά και η κατανάλωση. Η εργοστασιακή τιμή σε μεικτό κύκλο είναι στα 6.2 lt/100 km και κινηθήκαμε ανεβάζοντας τη μετά βίας κατά 1 λίτρο.

Suzuki-SX4-S-Cross-2016-c640

 

Οι Ιάπωνες δεν επενέβησαν στις αναρτήσεις, διατηρώντας τη διάταξη με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σίγουρα όμως επενέβησαν θετικά στις ρυθμίσεις της, εξασφαλίζοντας καλή ποιότητα κύλισης. Γενικά το S-Cross έχει σίγουρο πάτημα στο δρόμο, με περιορισμένη κλίση στις στροφές και διάθεση να σας καλύψει ακόμα κι αν το πιέσετε λίγο περισσότερο. Στο μέτρο του λογικού βέβαια, μη ξεχνάμε πως μιλάμε για crossover. Δεν θα σας τρομάξει όμως ενώ κινούμενοι σε εθνικό δίκτυο ή σε αστικό τοπίο, θα σας προσφέρει ξεκούραστες και ευχάριστες μετακινήσεις.

Suzuki-SX4-S-Cross-2016-m640

Όσο για το ανήσυχο πνεύμα του, υποστηρίζεται από το γνωστό σύστημα τετρακίνησης AllGrip. Αυτό έχει κάποιο τίμημα στις επιδόσεις αλλά προσφέρει δυνατότητες και μακριά από την άσφαλτο. Είναι ένα σύστημα αυτόματης τετρακίνησης, με κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη. Ελέγχεται μέσω περιστροφικού διακόπτη που είναι τοποθετημένος πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων.

Στο Auto ο πίσω άξονας μπαίνει στο παιχνίδι μόνο όταν χρειάζεται. Στο Sport μεταφέρεται αυξημένη ροπή στους πίσω τροχούς ενώ παράλληλα γίνεται και πιο άμεση η απόκριση του γκαζιού. Στο Snow, όπως καταλαβαίνεται είναι η ρύθμιση για τα δύσκολα, όχι όμως μόνο για χιόνι, βολεύει και στο μαλακό χώμα και στη λάσπη καθώς εξασφαλίζει τετρακίνηση που συνδυάζεται από επαναπρογραμματισμό του ESP ώστε να μπορέσει το ιαπωνικό SUV να σας βγάλει ασπροπρόσωπους στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του εδάφους. Τέλος, υπάρχει και η ρύθμιση Lock, που κλειδώνει τη ροπή στο 50/50 ανάμεσα στους δύο άξονες, αναγκαία λύση για όταν τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ και το έδαφος γίνεται ανώμαλο.

Suzuki-SX4-S-Cross-2016-d640

Δεδομένου πως ακόμα και η έκδοση GL+ που αποτελεί την πρώτη για το εν λόγω μοντέλο είναι «γεμάτη» από τεχνολογία, καθιστά το Suzuki SX4 S-Cross ως μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή. Πόσο μάλλον στην έκδοση GLX που τα έχει… όλα (κοστίζοντας τρεις χιλιάδες ευρώ παραπάνω). Σε ένα «πακέτο» που μπορεί να καλύψει πολύπλευρες ανάγκες, οικογενειακές μετακινήσεις αλλά και ενδιαφέρουσες εξορμήσεις, με ουσία και οικονομία στη χρήση.

Suzuki-SX4-S-Cross-2016-l640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 4WD
Κινητήρας: 1.373 cc
Ισχύς:140 PS/5.500 rpm
Ροπή: 220 Nm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Και στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.2 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.2 l/100 km
Εκπομπές CO2: 141 gr/km
Βάρος: 1.260 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/1.785/1.580 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 260.85 €
Τιμή από: 22.250€ (έκδοση GL+)

Suzuki-SX4-S-Cross-2016-p640

 

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1