Τest: Subaru XV 2.0i-S | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Subaru XV 2.0i-S

Η 2η γενιά του XV βάζει δυναμικά τη Subaru στο «παιχνίδι» της κατηγορίας των crossover. Με στάνταρ τετρακίνηση και πολλά νέα στοιχεία σε επίπεδο τεχνολογίας, αλλά και στο μηχανικό και τεχνικό κομμάτι, το μοντέλο ανεβάζει ψηλά τον πήχη για τους Ιάπωνες.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ ([email protected]), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Η Subaru έχει χτίσει το ευρωπαϊκό της όνομα στηριζόμενη κυρίως σε μοντέλα όπως το Impreza και το Forester. Ωστόσο από το 2011 η ιαπωνική μάρκα με την πρώτη γενιά του XV, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην κατηγορία των crossover. Πλέον το XV μπαίνει στη δεύτερη γενιά του και η εταιρεία έχει περισσότερες προσδοκίες από το νέο της μοντέλο βασίζοντάς το πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, εφοδιάζοντάς το με τις νέες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού Eyesight και παράλληλα, διατηρώντας τα γνώριμα χαρακτηριστικά της μάρκας όπως τους boxer κινητήρες βενζίνης και τη συμμετρική τετρακίνηση. Ήδη, το νέο XV έχει καταφέρει το 2017 να αναδειχθεί από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP ως το ασφαλέστερο μοντέλο της κατηγορίας του, κατακτώντας μια πολύ σημαντική διάκριση για την ασφάλεια που προσφέρει.

Ιδιαίτερη και «περιπετειώδης» σχεδίαση

Subaru XV Test 640 (7)

Το μήκους 4,465 μέτρων αμάξωμα του νέου Subaru XV υιοθετεί μια μοντέρνα και ιδιαίτερη σχεδίαση, η οποία προβάλει επιπλέον και τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του. Ξεχωριστά της στοιχεία αποτελούν το εκφραστικό εμπρόσθιο τμήμα με τα όμορφα φώτα και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά, η καμπύλη της οροφής στο πλάι με την ράγες ακριβώς από πάνω της και –επίσης– τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών, αλλά και στο πίσω μέρος τα μακρόστενα φώτα, που συνδυάζονται με έναν δυναμικό προφυλακτήρα και μια μαύρη αεροτομή. Το ρόλο της στην εμφάνιση του αυτοκινήτου παίζει και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 220 χλστ., ενώ πολύ όμορφες είναι οι στάνταρ 18 ιντσών ζάντες της έκδοσης με τον 2λιτρο κινητήρα.

Πρακτικό εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Subaru XV Test 640 (6)

Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Subaru XV δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη λειτουργικότητα, την ευχρηστία και την πρακτικότητα, ξεχωρίζοντας παράλληλα και για την ποιότητά του. Η σχεδίασή του δεν εντυπωσιάζει, όμως φροντίζει ώστε τα πάντα να βρίσκονται κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού και να είναι εύκολα στην καθημερινή χρήση. Ξεχωρίζει η παρουσία της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, που προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε διάφορα συστήματα και λειτουργίες, ενώ υπάρχει και μια έξτρα μικρότερη οθόνη ψηλά στο ταμπλό για την απεικόνιση στοιχείων όπως η τετρακίνηση, το Eyesight κ.α. Εξαιρετικό φινίρισμα και συναρμογή έχει όλη η καμπίνα, με τα υλικά που έχουν κατασκευαστεί να είναι ως επί το πλείστον σκληρά στην αφή, εκτός της επένδυσης δέρματος με πορτοκαλί ραφές στο ταμπλο. Πολύ καλά σε άνεση και ξεκούραστα είναι τα νέα καθίσματα (στάνταρ θερμαινόμενα), ενώ στην όλη γενικότερη τονισμένη άνεση κατά το ταξίδι συμβάλει και η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας.

Η πρακτικότητα στο εσωτερικό του νέου XV είναι τονισμένη, αφού οδηγός και επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολλές και εύκολα προσβάσιμες θήκες για μικροαντικείμενα. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τη μεταφορά 4 ενηλίκων, ενώ ένας μεσαίος καθήμενος θα χρειαστεί να κάνει κάποιες παραχωρήσεις για τα πόδια του κυρίως λόγω του υψηλού τούνελ της μετάδοσης. Το πορτ-μπαγκάζ με 385 λτ. χωρητικότητας βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, ενώ για το κάτι παραπάνω η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται (σε ποσοστό 60:40) και αναδιπλώνεται.

Boxer βενζινοκινητήρας με πολύ καλά χαρακτηριστικά

Subaru XV Test 640 (5)

Η Subaru προσφέρει το XV με ατμοσφαιρικά boxer μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.6 και 2.0 lt. με απόδοση 114 και 156 ίππων αντίστοιχα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον ισχυρότερο εκ των δύο κινητήρων, ο οποίος επιπλέον προσφέρει 20.0 kgm ροπής διαθέσιμα από τις 4.000 σ.α.λ. Η Subaru τον συνδυάζει αποκλειστικά με αυτόματο, CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) κιβώτιο Lineartronic, το οποίο διαθέτει και paddles στο τιμόνι. Η λειτουργία του κινητήρα σε συνδυασμό με αυτή του κιβωτίου αλλά και τη γενικότερη πολύ καλή ηχομόνωση, έχει ως αποτέλεσμα το μοτέρ να βγάζει έναν ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα με σχεδόν ανεπαίσθητο θόρυβο στην καμπίνα. Στη γρήγορη οδήγηση, o boxer ικανοποιεί με τα χαρακτηριστικά του και το κιβώτιο βάζει τα… δυνατά του για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του οδηγού, χωρίς πάντως να εντυπωσιάζει. Το 0-100 km/h των 10.4 sec είναι μια ικανοποιητική τιμή. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, το XV παρά την ύπαρξη της τετρακίνησης τα καταφέρνει καλά. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας καταγράψαμε μέση τιμή 8.4 lt./100 km κινούμενοι σε πόλη και εθνική.

Κορυφαίο σε άνεση και ποιότητα κύλισης

Subaru XV Test 640 (4)

Η υιοθέτηση και από το XV της νέας παγκόσμιας πλατφόρμας της Subaru, που συμβάλει μεταξύ άλλων στη μείωση του κέντρου βάρους του αυτοκινήτου και στην αύξηση της στρεπτικής του ακαμψίας, έχουν αρκετά οφέλη στα οδικά χαρακτηριστικά του ιαπωνικού crossover. Ίσως αυτό που περισσότερο εντυπωσιάζει είναι η κορυφαία άνεση που προσφέρει το XV κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ένα στοιχείο που οφείλεται στη καλορυθμισμένη ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα. Από κοντά έρχεται και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ώστε μαζί και με την άκρως αποτελεσματική ηχομόνωση της καμπίνας να εξασφαλίζεται ένα ιδιαίτερα ξεκούραστο και άνετο ταξίδι στους επιβάτες του αυτοκινήτου. Σε μια πιο απαιτητική διαδρομή, το XV θα εμφανίσει κάποιες λογικές κλίσεις, όμως είναι δεδομένο ότι η πρόσφυση δύσκολα θα χαθεί. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε το τιμόνι, το οποίο παρέχει την αμεσότητα και αίσθηση που απαιτεί ο οδηγός του. Τα φρένα από την άλλη θέλουν λίγο συνήθεια κατά το πάτημα του πεντάλ, όμως η αποτελεσματικότητά τους είναι δεδομένη.

Πολύ ικανό εκτός δρόμου

Subaru XV Test 640 (3)

Η Subaru επιμένει κόντρα στην τάση της εποχής και εφοδιάζει το XV αποκλειστικά με τετρακίνηση. Πρόκειται για τη νεότερη εκδοχή του συστήματος Symmetrical AWD της εταιρείας, η οποία κατανέμει συνεχώς τη ροπή σε όλους τους τροχούς (σε ποσοστό 60:40 εμπρός-πίσω και έως και 50:50) για να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση. Εκτός δρόμου το XV είναι ένα από τα πιο ικανά crossover της αγοράς, αφού λόγω της λειτουργίας της τετρακίνησης, της αρκετής απόστασης από το έδαφος (220 χλστ.) και της άνετης ανάρτησης, θα κινηθεί χωρίς πρόβλημα σε χωμάτινες διαδρομές με τα όρια να τίθενται πλέον μόνο από τον οδηγό. Σύμμαχος του τελευταίου εκτός δρόμου είναι και το πρόγραμμα οδήγησης X-Mode, που προσαρμόζει για off road χρήση τη λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου και της τετρακίνησης, ενώ παράλληλα ενεργοποιεί και το σύστημα Hill Descent Control (κρατά σταθερή την ταχύτητα στην κατηφορα).

Συνολικά, το νέο Subaru XV είναι ένα πραγματικά «περιπετειώδες» crossover, που προσφέρει έναν ιδιαίτερα ραφιναρισμένο και συνάμα ασφαλή χαρακτήρα στην άσφαλτο, χωρίς να «φοβάται» να λερωθεί εκτός αυτής. Απευθύνεται σε ένα κοινό που αναζητά τα πλεονεκτήματα της πραγματικά ικανής τετρακίνησης και δεν θα διστάσει απέναντι στο επιβαρυμένο φορολογικά 2λιτρο μοτέρ του ή στα 32.675 ευρώ (συνοδεύεται από πλήρη εξοπλισμό) της τιμής του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1995 cc
Ισχύς: 156 PS/6.000 rpm
Ροπή: 20.0 kgm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.4 sec
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 155 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 286,8 €
Βάρος: 1.439 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.465/1.800/1.615 mm
Μεταξόνιο: 2.665 mm
Χώρος αποσκευών: 385 lt
Τιμή: 32.675€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Log In or Create an account