Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Στη Σύρο με Suzuki Vitara!

Ελλάδα 1:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Test: Στη Σύρο με Suzuki Vitara!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Στη Σύρο με Suzuki Vitara!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Εν μέσω καύσωνα οργανώσαμε ολιγοήμερη απόδραση στη μαγευτική Σύρο, με συνοδοιπόρο μας τον ανανεωμένο Suzuki Vitara, με τον 1400άρη κινητήρα βενζίνης απόδοσης 140 ίππων.

Advertisement
Advertisement

Άλλωστε όταν ετοιμάζεσαι να πάρεις τα… νησιά, όπως και στα βουνά, υπάρχουν κάποιες σταθερές. Θέλεις ένα αυτοκίνητο με απόσταση από το έδαφος (185mm, να το αφήσω;), με χώρους για επιβάτες και μπαγκάζια (οικογένεια είμαστε, να μη πάρουμε το μισό νοικοκυριό;), όλες τις σύγχρονες τεχνολογικές ανέσεις και φυσικά τετρακίνηση για να μη φοβάσαι να εξερευνήσεις τις ομορφιές του τόπου. Τσεκ σε όλα και φύγαμε για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Μετά από κάτι ταξίδια με ντουζίνα μποφόρ Ανκόνα προς Πειραιά με λίγη τύχη, το ταξίδι με καράβι είχε μπει σε black list. Ευτυχώς, η μεγάλη επιστροφή μετά από χρόνια στα πέλαγα, συνδυάστηκε με καλοκαιρία και νηνεμία – ιδανική εκκίνηση για την απόδρασή μας.

Advertisement
Advertisement

Περάσαμε τέσσερις μέρες στο όμορφο νησί του Αιγαίου. Γράψαμε χιλιόμετρα, το γυρίσαμε όλες, πατήσαμε χωματόδρομο, πατήσαμε και άμμο. Τι το έχεις το Vitara με AllGrip αν είναι να το έχεις παρκαρισμένο; Άλλωστε ανέκαθεν ήταν ένα μοντέλο συνδεδεμένο με εξορμήσεις και δεν θα μπορούσε να ισχύει κάτι διαφορετικό σήμερα.

Έτσι βάλαμε το ιαπωνικό crossover να μας «ποζάρει» μπροστά από διάφορες ομορφιές της Σύρου. Να μας δείξει τις πινελιές ανανέωσης που φέρει εδώ και μερικούς μήνες. Με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τη νέα μάσκα, τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες, τις νέου σχεδιασμού ζάντες αλλά και τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED.

Advertisement

Καλαίσθητο αλλά στιβαρό σε όψη, ένα μοντέλο με χαρακτήρα και ιστορία που μαζί με το Jimny είναι εδώ και δεκαετίες ολόκληρες τα γερά χαρτιά της Suzuki (και) στα μέρη μας. Διαχρονική αξία, εκμοντερνισμένη, όπως και το νησί των αντιθέσεων που συνδυάζει παράδοση με νεανική ζωντάνια, νεοκλασική αρχιτεκτονική με αρχοντιά.

Advertisement

Τα βλέπαμε όλα με αρωγό την υψηλή θέση οδήγησης και την εξαιρετική ορατότητα για όλους τους επιβάτες, με αρωγό τα μεγάλα παράθυρα. Δεν χρειαζόταν να στριμώξουμε πέντε ενήλικες αλλά ως οικογένεια με παιδί, κυνηγήσαμε τα όρια σε ότι αφορούσε στην πρακτικότητα του Vitara. Τα 375 λίτρα του χώρου αποσκευών χωρούν άνετα μία μεγάλη και μία μικρή βαλίτσα, συν αρκετά ακόμα «μικρά», ενώ το δεύτερο πάτωμα βολεύει ιδιαιτέρως στην τοποθέτηση επιπλέον αξεσουάρ διακοπών όπως τα καρεκλάκια για την παραλία. Είναι όμως πολύ εύκολη και η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, εκτοξεύοντας το χώρο αποθήκευσης στα 1.120 λίτρα.

Advertisement

Αφού χωρέσαμε, να τονίσουμε το ευχάριστο των μετακινήσεων. Το ανανεωμένο Vitara έχει όμορφο σχεδιασμό στον εσωτερικό του κόσμο, περισσότερα μαλακά υλικά και γενικότερα βελτιωμένη εικόνα. Όλα είναι εργονομικά τοποθετημένα ενώ δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα η οθόνη αφής 7 ιντσών από την οποία χειρίζεσαι τα συστήματα infotainment. Εκεί βλέπετε και τη θέα από την κάμερα οπισθοπορείας, βοήθημα σημαντικό όταν ψάχνεις να παρκάρεις σε αχαρτογράφητα εδάφη.

Νέα είναι και η έγχρωμη οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων 4.2’’ που καταλαμβάνει το κέντρο του πίνακα οργάνων και προσφέρει ευρύ φάσμα πληροφοριών στον οδηγό. Από την επιτάχυνση της βαρύτητας G, μέχρι τη ροπή του κινητήρα. «Γεμάτη» ήταν και η τεχνολογική φαρέτρα του οχήματος που είχαμε στη διάθεσή μας σε ότι αφορούσε σε συστήματα ασφαλείας, ευτυχώς δεν υπήρξε κάποια στιγμή που να χρειαστεί να επέμβει ένας από τους φύλακες αγγέλους όπως τα συστήματα υποβοήθησης πέδησης ή προειδοποίησης εκτροπής.

Σε αυτό βοήθησε το γεγονός πως η Σύρος έχει ένα από τα καλύτερα οδικά δίκτυα στα νησιά του Αιγαίου. Καλής ποιότητας δρόμοι, με πρόσφατα στρωμένη άσφαλτο, χωρίς μεγάλες λακκούβες κι άλλες παγίδες. Κι επίσης, όντας ένας… αρχοντικό νησί, δεν έχει «κακό τουρισμό». Δεν συναντήσαμε αχαλίνωτες γουρούνες και γενικά δεν είναι ένας προορισμός που συναντάς κόσμο που πάει για να γίνει «λιώμα» – με ότι αυτό συνεπάγεται για την κίνηση στους δρόμους.

Θα έλεγα πως είναι ένα νησί που ακόμα ανήκει στους ντόπιους, πράγμα σπάνιο. Και οι «εισβολείς», συνήθως είναι οικογένειες. Στην «Αρχόντισσα του Αιγαίου», την Ερμούπολη, μπορείς να περάσεις ώρες οργώνοντας τα σοκάκια, να αναζητήσεις μικρές κρυμμένες ομορφιές, να κάνεις ατελείωτες βόλτες δοκιμάζοντας γεύσεις στην παραλία.

Στη λίγο πιο… νεανική Βάρη αλλά και στο Γαλησσά, στο Μέγα Γιαλό, στον Φοίνικα, θα βρεις καθαρές, οργανωμένες παραλίες, με ρηχά νερά – ιδανικά για παιδιά. Και κάτι ακόμα που μου έκανε εντύπωση, πως σε κάθε παραλία υπήρχε ναυαγοσώστης.

Μιας και πρόκειται για μικρό σχετικά νησί, με έκταση οριακά πάνω από τα 84 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, προσπαθήσαμε να δούμε όλες τις ομορφιές του. Με βάση μας κοντά στον Μέγα Γιαλό, ανηφορίσαμε προς το Κίνι, το γραφικό παραθαλάσσιο ψαροχώρι, μετά προς το Δελφίνι προτού γυρίσουμε προς τα πίσω για να βάλουμε πλώρη προς τη βόρεια μεριά του νησιού.

Με τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων προσανατολισμένες προς την άνεση των επιβατών αλλά και τη γενικότερη χαλαρή διάθεσή μας πίσω από το τιμόνι, απολαύσαμε τις διαδρομές. Χωρίς κλίσεις στις στροφές, με ακριβές τιμόνι που υπάκουε άμεσα στις εντολές.

Κάπου εδώ πρέπει να σταθούμε στον αναβαθμισμένο BoosterJet 1400άρη κινητήρα που δίνει ζωντάνια στο Vitara, με γραμμική λειτουργία και καλά ρεπρίζ. Τα 140 άλογα αποτελούν λουκούμι Συριανό καθώς είναι υπέρ-αρκετά για το crossover της Suzuki, τόσο που ενίοτε σε ωθούν να φλερτάρεις λίγο περισσότερο με το πεντάλ του γκαζιού, πράγμα που έχει το τίμημά του σε ότι αφορά στην κατανάλωση. Ειδικά στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Για φινάλε αφήνουμε τις εκτός ασφάλτου εξορμήσεις. Μη φανταστείτε extreme sports αλλά πατώντας χώμα τα 185mm απόστασης από το έδαφος ήταν ευεργετικά ενώ παρότι επιλέξαμε να μη του βάλουμε πολύ δύσκολα, η αυτόματη τετρακίνηση All Grip έδειχνε πως θα μπορούσε όχι μόνο να ανταπεξέλθει αλλά να ανεβάσει ακόμα ψηλότερα τον πήχη. Την επόμενη φορά, χωρίς παιδιά.

Χρόνια είχαμε να πάμε στη Σύρο, χρόνια είχαμε να οδηγήσουμε Vitara. Και το πάντρεμα αυτών των δύο εμπειριών αποδείχθηκε εξαιρετική επιλογή την οποία προτείνουμε δίχως δεύτερη σκέψη. Είτε για τον επόμενο προορισμό διακοπών σας, είτε για το επόμενο αυτοκίνητό σας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.373 cc
Ισχύς: 140 PS/5.500 rpm
Ροπή: 220 Nm/1-500-4.000 rpm
Μετάδοση: 4WD
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,2 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 6.3 lt
Εκπομπές CO2: 143 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.175/1.775/1.610 mm
Βάρος: 1220 kg
Χώρος αποσκευών: 375 lt
Τιμή: από 15.900€
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 24.070€ (έκδοση 1.4 GL+ 4WD 6AT)