Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Renault Captur 1.5 dCi 90hp EDC

  • Θοδωρής Ξύδης, Φωτογραφίες: Αρχείο

Compact διαστάσεις, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οικονομικός turbodiesel και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αν τα βάλετε όλα αυτά μαζί και τα συνδυάσετε με διευρυμένα επίπεδα χρηστικότητας, τότε το χτύπημα στην πόρτα θα είναι από το Renault Captur, να ξέρετε.

 

To Captur κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια στις πωλήσεις των μικρών SUV στην Ευρώπη με την Renault να έχει πιάσει τον παλμό της συγκεκριμένης κατηγορίας από το λανσάρισμα κιόλας του μοντέλου της. Η σχετικά πρόσφατη ανανέωση του Captur ισχυροποίησε ακόμη περισσότερο την θέση του παρά τον δυνατό ανταγωνισμό. Οι εξωτερικές αισθητικές παρεμβάσεις προσθέτουν επιπλέον δυναμισμό στο αμάξωμα (πετυχημένο “φρεσκάρισμα” στο εμπρός και πίσω μέρος) και συνοδεύονται από ακόμη πιο ουσιαστικές αλλαγές στο εσωτερικό του Captur με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της απτής ποιότητας.

Ο ανασχεδιασμένος εμπρός προφυλακτήρας με τα νέα LED φώτα ημέρας τραβά το βλέμμα και δίνει μια πιο περιπετειώδη όψη στο Capture, ενισχύοντας παράλληλα τις γραμμές του “μυώδους” προφίλ με τα φουσκωμένα φτερά και τα πλαστικά προστατευτικά φιλέτα. Ανάλογες αλλαγές έχουμε και στο πίσω μέρος σε προφυλακτήρα και φωτιστικά σώματα με την όλη προσέγγιση της Renault να κρίνεται αρμονική και πετυχημένη.

Η εικόνα στο εσωτερικό του Captur δεν φέρει αλλαγές σε ίδια έκταση, με τους Γάλλους να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα κατασκευής που παρουσιάζεται αναβαθμισμένη. Στα σκληρά πλαστικά του εσωτερικού έχουν προστεθεί και μαλακές επιφάνειες τόσο στο ταμπλό, όσο και στις επενδύσεις στις πόρτες, ενώ ακόμη και αν δεν έχετε μπει στο προηγούμενο μοντέλο, η προσοχή στην συναρμογή και την συναρμολόγηση που έχει δώσει η Renault είναι εμφανής.

 

Εκείνο βέβαια που μάλλον θα σας τραβήξει πρώτα την προσοχή είναι τα αναπαυτικά καθίσματα, ειδικά αν οι διαστάσεις σας ξεπερνούν τον μέσο όρο. Σχεδιαστικά, η διάθεση της Renault παρουσιάζεται συγκρατημένα παιχνιδιάρικη με την design του πίνακα πληροφοριών να είναι και το highlight, με έκδηλη όμως την έμφαση στην χρηστικότητα. Η εργονομία βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και εύκολα θα βρείτε πού είναι τι. Μερικά λεπτά από τον χρόνο σας είναι αρκετά για να συνηθίσετε την διάταξη των χειριστηρίων, πάνω και γύρω από το τιμόνι, ενώ δεν χρειάζεται σχεδόν καθόλου χρόνος για να κατανοήσετε τα δρώμενα στην κεντρική κονσόλα, με την μεγάλη οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και το ελληνικό μενού.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί, στις πόρτες αλλά και το κεντρικό τούνελ, με παροχή ρεύματος και για τους πίσω, ενώ το μεγάλο ντουλάπι “Easy Box” των 11,5 λίτρων ανοιγοκλείνει συρταρωτά και δίνει μια ιδιαίτερα ποιοτική αίσθηση κατά την χρήση του. Δύο ενήλικες σεβαστών διαστάσεων θα κάτσουν με άνεση στο συρόμενο πίσω κάθισμα (160 χλστ. εμπρός-πίσω) έχοντας αρκετό χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατά τους. Για τις αποσκευές φροντίζουν τα 377 λίτρα του πορτμπαγκάζ με το διπλό πάτωμα (455 με το κάθισμα τραβηγμένο μπροστά) που μπορούν να φτάσουν έως και τα 1.294 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Ένα από τα πράγματα που ξεχωρίζει στο Captur και δείχνει την προσοχή που έχουν δώσει οι Γάλλοι στα… οικογενειακά βάρη είναι η πλαστική επένδυση στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων. Οι Γάλλοι σκέφτηκαν πολύ καλά τα παιδικά μικροατυχήματα τύπου… γαλακτοκομικής ρουκέτας ή ζωγραφικής έμπνευσης, Το σκληρό πλαστικό, σε τέτοιου τύπου περιπτώσεις καθαρίζει σαφώς πιο εύκολα και γρήγορα από ό,τι το ύφασμα, δε νομίζετε;

Οικονομία και άνεση

Η έκδοση των 90 ίππων του dCi κινητήρα πετρελαίου των 1,5 λίτρων είναι ο λόγος που βρεθήκαμε πίσω από τιμόνι του Captur, με το μοτέρ να συνεργάζεται πλέον με το εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Renault. Με αυτόν το συνδυασμό τα χέρια του οδηγού λύνονται κυριολεκτικά στο δύσκολο αστικό περιβάλλον με την αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου να χαρακτηρίζεται εξαιρετική για τον χαρακτήρα του Captur. Οι ραφιναρισμένες αλλαγές πραγματοποιούνται γρήγορα, στον σωστό χρόνο και είναι πραγματικά ανεπαίσθητες υπό κανονικές συνθήκες, στα ανεβάσματα αλλά και στα κατεβάσματα.

Έχοντας επιλέξει πάντα την σωστή σχέση το κιβώτιο εκμεταλλεύεται στο έπακρο την πλούσια ροπή των 220 Nm με την μέγιστη τιμή να κάνει την εμφάνισή της στις 1.750 σ.α.λ. Στους δρόμους της πόλης το Capture κινείται σβέλτα χωρίς προσπάθεια και μάλιστα οικονομικά με την μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ. Το μοτέρ παρουσιάζεται παράλληλα ιδιαίτερα πολιτισμένο και κάνει την παρουσία του αισθητή μόνο ηχητικά, ενώ γίνεται περισσότερο αντιληπτό όταν βυθίσετε το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα.

Το αγαπημένο σου μπλου τζιν

Όλοι έχουμε στην γκαρνταρόμπα μας αυτό το αγαπημένο “κομμάτι” ρουχισμού που επιλέγουμε συχνότερα από όλα τα άλλα για να το φορέσουμε στην καθημερινότητά μας, γιατί μας αρέσει, μας κάνει και νιώθουμε όμορφα και γιατί σαφώς και μας εξυπηρετεί στις καθημερινές μας ανάγκες. Αυτή είναι και η γενικότερη αίσθηση που δίνει το Captur στον οδηγό του, στην καθημερινή συμβίωση, μια αίσθηση που καταφέρνει να διατηρεί και εκτός των τειχών της πόλης. Οι 16άρες ζάντες του μοντέλου της δοκιμής ταιριάζουν καλά με τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και βοηθούν σημαντικά την ανάρτηση με το ελαφρώς σφιχτό set up να σιδερώσει τις περισσότερες από αυτές. Το ελαφρύ τιμόνι έχει μέτρια αίσθηση αλλά είναι σχετικά ακριβές, όπως και το πεντάλ του φρένου το οποίο ωστόσο προσφέρει γραμμικότητα στο πάτημα του και συνηθίζεται γρήγορα.

Η οθόνη των 7 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων της Renault λειτουργεί καλά, έχει προσεγμένα γραφικά και καλή απόκριση στις εντολές του οδηγού. Αυτό το σύστημα θα σας κρατήσει συντροφιά εντός και εκτός των τειχών δίνοντάς σας πληροφορίες και για τις επιδόσεις σας στην οικονομική οδήγηση με την καλή ποιότητα ήχου από τα ηχεία να προσθέτει ένα ακόμη μικρό μπόνους.

Η ποιότητα κύλισης του Captur βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και η ηρεμία στην καμπίνα διατηρείται και σε περιβάλλον αυτοκινητόδρομου. Τηρώντας τα νόμιμα όρια το μικρό SUV της Renault μπορεί να σας ταξιδέψει ξεκούραστα μέχρι να αδειάσει το ρεζερβουάρ του, με τον θόρυβο από τον αέρα και τον δρόμο να περιορίζεται ουσιαστικά. Η ισχύς των 90 ίππων σίγουρα δεν είναι αρκετή για να μετατρέψει το Captur σε υπερταχεία, αλλά κρίνεται επαρκής για λογικές ταχύτητες ταξιδιού ακόμη και υπό πλήρες φορτίο. Αυτό άλλωστε ψάχνει και ο υποψήφιος αγοραστής της συγκεκριμένης έκδοσης.

Στον επαρχιακό το Captur εξακολουθεί να διατηρεί τα υψηλά επίπεδα συνοχής που παρουσιάζει στις άλλες συνθήκες και μπορεί να κινηθεί με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς, χωρίς να προσποιείται ότι είναι σπορτίφ. Η ανάρτηση περιορίζει τις κλίσεις, κρατά τους τροχούς σε επαφή με το έδαφος και ελέγχει αποτελεσματικά το αμάξωμα, ενώ το ESP επεμβαίνει διακριτικά αλλά αποφασιστικά μόνο όταν χρειαστεί. Κάπου εδώ θα επιλέξετε λογικά και την χειροκίνητη λειτουργία στο EDC κιβώτιο. Σε αυτό το πρόγραμμα, οι αλλαγές στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Renault εξακολουθούν να γίνονται με γρήγορο ρυθμό, αν και όχι τόσο γρήγορα όσο σε άλλα αντίστοιχα κιβώτια. Είπαμε όμως, η Renault έχει προσαρμόσει την λειτουργία του κιβωτίου στον χαρακτήρα του Captur που κρίνεται ικανοποιητική και στην χειροκίνητη επιλογή. Η εικόνα συμπληρώνεται από τα καλά σε απόδοση φρένα, που παρά την ύπαρξη ταμπούρων στους πίσω τροχούς, θα ικανοποιήσουν και σε υψηλότερους ρυθμούς κίνησης. Με 170 χλστ. απόσταση από το έδαφος το Captur θα εξυπηρετήσει άριστα και στην γρήγορη διάσχιση χωματόδρομων πηγαίνοντας σας πιο μακριά και με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια σε σχέση με οποιοδήποτε “συμβατικό” αυτοκίνητο πόλης.

Ευχάριστο και ουσιαστικό

Σε γενικές γραμμές το Captur είναι ένα πολύ ευχάριστο μικρό SUV στην καθημερινή επαφή που δεν θα προβληματίσει τον συνειδητοποιημένο αγοραστή ούτε στον αυτοκινητόδρομο, ενώ θα πατήσει με αυτοπεποίθηση τους τροχούς του και σε στρωμένους χωματόδρομους. Οι μαζεμένες διαστάσεις εξασφαλίζουν άνεση στην πόλη και τα αυξημένα επίπεδα χρηστικότητας θα εκτιμηθούν από οικογενειάρχες και μη. Ο πολιτισμένος και οικονομικός κινητήρας πετρελαίου των 90 ίππων προσφέρει αγόγγυστα τις υπηρεσίες του και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι το… δώρο που πάντα θέλατε να κάνετε στον εαυτό σας για την αστική σας καθημερινότητα. Η έκδοση Expression της δοκιμής μάς έρχεται με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο λίγοι θα μπορέσουν να αντισταθούν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.461 cc
Ισχύς: 90hp/4.000 rpm
Ροπή: 22.4 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,8 sec
Τελική ταχύτητα: 172 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,3-4,4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 113-117 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 110 ευρώ
Βάρος: 1.294 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.122/1.778/1.556 mm
Μεταξόνιο: 2.606 mm
Χώρος αποσκευών: 377-455 lt
Τιμή: 19.870 ευρώ (έκδοση Expression)
Τιμή βασικής έκδοσης: 16.000 ευρώ

Δημοφιλή στο Protothema.gr