Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Range Rover Evoque TD4 180 PS AWD

Ελλάδα 22:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Test: Range Rover Evoque TD4 180 PS AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Range Rover Evoque TD4 180 PS AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Range Rover Evoque δεν είναι μόνο ένα εντυπωσιακά όμορφο αυτοκίνητο. Αποδεικνύεται και εξίσου πολυτάλαντο.

Advertisement
Advertisement

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Ακολουθώντας τα χνάρια τού ομολογουμένως πανέμορφου Velar, οι υπεύθυνοι σχεδιασμού της JLR κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα εξίσου εντυπωσιακό σε όψη, αλλά και ουσία, δεύτερης γενιάς Range Rover Evoque.

Advertisement
Advertisement

Χωρίς η εξωτερική εμφάνιση να διαφοροποιείται παρασάγγας από το προηγούμενο Evoque, το κόμπακτpremium βρετανικό SUV έχει να επιδείξει νέα στοιχεία που ευθυγραμμίζονται με την υπόλοιπη γκάμα, χωρίς να χάνει τίποτε από τη σαγήνη που άσκησε στο κοινό ο προκάτοχός του. Οι καθαρές γραμμές κυριαρχούν,όπως και η επιβλητική εμπρός μάσκα με τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα Matrix LED, το πιο στρογγυλεμένο πίσω μέρος και οι μεγάλοι θόλοι που μπορούν να φιλοξενήσουν τροχούς με διάμετρο έως και 21”.Και αν εξωτερικά το νέο Evoque ακολουθεί την παράδοση, προκαλώντας το μάτι και το καθολικό ενδιαφέρον περαστικών και λοιπών οδηγών, στο εσωτερικό είναι διάχυτη η φουτουριστική προσέγγιση με πληθώρα ηλεκτρονικών και τεχνολογικών αξεσουάρ.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει το σύστημα Touch ProDuo με την έγχρωμη οθόνη αφής των 10” που λειτουργεί ως πίνακας ελέγχου του οχήματος. Μέσω αυτής μπορείς να χειριστείς το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, τον υπολογιστή ταξιδιού, τη συνδεσιμότητα του κινητού τηλεφώνου μέσω Bluetooth, το σύστημα πλοήγησης, τον χρωματισμό του κρυφού φωτισμού, ενώ εκεί προβάλλεται και η εικόνα από την κάμερα οπισθο πορείας. Το μοναδικό σημείο που ίσως παρεκκλίνει κάπως ποιοτικά είναι η πλαστική επένδυση στην προέκταση του κάτω μέρους της κεντρικής κονσόλας. Επίσης χρειάζεσαι κάποια εξοικείωση μέχρι να μάθεις να χειρίζεσαι απρόσκοπτα τα τοποθετημένα στο τιμόνι χειριστήρια. Ψηφιακός είναι βέβαια και ο πίνακας οργάνων με διάμετρο 12,3” και εξαιρετικά ευκρινή γραφικά.

Advertisement

Το νέο Evoque δεν μπορείς να το αποτιμήσεις παραθέτοντας απλώς τα υπέρ και τα κατά του. Xωρίς αμφιβολία διαθέτει με το παραπάνω το απαραίτητο γόητρο, αλλά, το κυριότερο,ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που εκπορεύονται από την καταγωγή του.

Advertisement

Πέραν των παραπάνω, ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο του νέου Evoque αποτελεί η υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας Premium Transverse Architecture, που έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να είναι έτοιμη για τη φιλοξενία διαφορετικής τεχνολογίας μηχανικών συνόλων(θερμικοί, Plug-in Hybrid και EV), ενώ προσφέρει και κατά 13% αυξημένη ακαμψία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα βελτιωμένα επίπεδα ηχομόνωσης στην καμπίνα, ενώ η αύξηση των διαστάσεων τόσο στο μεταξόνιο, που φτάνει τα 2.681 mm, όσο και σε μήκος, πλάτος και ύψος (4.371, 1.904 και 1.649 mm αντίστοιχα) προσφέρουν σαφώς περισσότερο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών και τις αποσκευές τους, δύο στοιχεία που αποτελούσαν σημεία έντονης κριτικής για το προηγούμενο μοντέλο.

Παρατηρώντας το καινούριο Evoque, δύσκολα πιστεύει κανείς πως αυτό το πανέμορφοSUV κρύβει μία τετρακίνηση εφάμιλλη των μεγαλύτερων Velar και Discovery. Ούτε ότι η απόστασή του από το έδαφος φτάνει τα 21,2 cm, τιμή που τα περισσότερα από τα SUV που θεωρούνται ικανά εκτός δρόμου ούτε καν την προσεγγίζουν. Στα παραπάνω προσθέστε τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (25°και 30,6°αντίστοιχα), αλλά και τη δυνατότητά του να περνάει υδάτινο κόλλημα με μέγιστο βάθος 600 mm. Επίσης, πέρα από τις εξαιρετικές ικανότητες και προδιαγραφές του συστήματος Terrain Response 2, το νέο Evoque ταξιδεύει πιο ήσυχα και πιο πολιτισμένα σε σχέση με ένα κλασικό SUV στην άσφαλτο, καθώς και μικρότερη μετωπική επιφάνεια έχει, άρα χαμηλότερο επίπεδο θορύβου και μικρότερη κατανάλωση, ενώ λόγω χαμηλότερου κέντρου βάρους οι κλίσεις είναι πιο μικρές.

Advertisement

Το Evoque της δοκιμής μας φορά τον 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα Ingenium 2,0 ltμε turbo μεταβλητής γεωμετρίας και απόδοση που φτάνει τους 180 PS, με τη ροπή των 43,8 kgm να αποδίδεται σε αρκετά χαμηλές στροφές (1.750-2.500 rpm). Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Land Rover τοποθετείται ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (48V) που στόχο έχει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, αποθηκεύοντάς τη στην τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού μπαταρία ιόντων λιθίου. Ετσι, σε διαδικασία επιβράδυνσης και όταν η ταχύτητα πέφτει κάτω από τα 17 km/h, απενεργοποιείται η λειτουργία του κινητήρα για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων μέχρι και 8 g/km. Ο συγκεκριμένος κινητήρας καλύπτει περίφημα τις ανάγκες του οδηγού του νέου Evoque.

Αξιοπρόσεκτο γεγονός αποτελεί η ομαλή λειτουργία του σε όλο το φάσμα απόδοσής του με εξαιρετικές ομολογουμένως ενδιάμεσες επιταχύνσεις, χάρη και στη σωστή κλιμάκωση του εξελιγμένου αυτόματου κιβωτίου εννέα σχέσεων που κατασκευάζει η ZF. Πέρα όμως από τις επιταχύνσεις, εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος με τον οποίο ο οδηγός ελέγχει το Evoque, ακόμα και σε απαγορευτικές ταχύτητες. Το βρετανικό SUV έχει δεχθεί τις απαραίτητες μηχανικές βελτιώσεις που κατάφεραν να δημιουργήσουν μια οδηγοκεντρική κατασκευή που δεν απέχει οδηγικά από αντίστοιχες γερμανικές προτάσεις.

 

Στη βελτίωση της συμπεριφοράς σημαντικό ρόλο παίζει η νέα γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης που περιλαμβάνει γόνατα MacPherson, ενώ πίσω έχει μεταφερθεί από το Velar ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων. Για μείωση του βάρους οι σύνδεσμοι και τα υποπλαίσια είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ τον ίδιο σκοπό εξυπηρετούν οι κούφιες αντιστρεπτικές. Παράλληλα,όπως οφείλει ένα σύγχρονο premium SUV, το Evoqueέχει ανατραφεί με αρχές καλής συμπεριφοράς: η ποιότητα κύλισης είναι άριστη και η σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης φροντίζει για αντίστοιχα καλή άνεση. Ένα αυτοκίνητο όπως το νέο Evoque δεν μπορείς να το αποτιμήσεις παραθέτοντας απλώς τα υπέρ και τα κατά του.

Xωρίς αμφιβολία διαθέτει με το παραπάνω το απαραίτητο γόητρο, αλλά, το κυριότερο, ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που εκπορεύονται από την καταγωγή του.Ωστόσο, το τίμημά του έγκειται στην τιμή του. Για την υπερπλούσια σε εξοπλισμό έκδοση λανσαρίσματοςFirst Edition, που είχαμε για δοκιμή, ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να υπολογίζει περί τα €84.000, ένα ποσό αναμφισβήτητα μεγάλο ακόμα και για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Ωστόσο τα €57.600 από τα οποία ξεκινά η βασική ντίζελ έκδοση είναι μια σαφώς πιο λογική τιμή για ένα αυτοκίνητο που σε πρεστίζ μάλλον επισκιάζει τις υπόλοιπες premium προτάσεις και σε εικόνα τις επισκιάζει χωρίς το «μάλλον».

Tech 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.999 cc, i4, TURBODIESEL
180 PS @ 2.400 rpm
43,8 kgm @ 1.750-2.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 9 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/h: 9,3”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 205 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,7 lt/100 kmcO2:150 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.371/1.904/1.649 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.681 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 591 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.891 kg
ΤΙΜΗ: από €57.600

Πηγή: Car