Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Νέο Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT

Ελλάδα 9:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τest: Νέο Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Νέο Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το ανανεωμένο Honda Civic τονίζει ακόμη περισσότερο τη ξεχωριστή του εμφάνιση, βελτιώνει περαιτέρω εργονομία και ποιότητα, ενώ διατηρεί ατόφιο τον ξεχωριστό σπορτίφ χαρακτήρα του ιδίως στην έκδοση 1.5 VTEC turbo.

Advertisement
Advertisement

Το Honda Civic είναι ένα από τα πιο δυνατά «χαρτιά» της μικρομεσαίας κατηγορίας. Βρίσκεται ήδη στη 10η γενιά του και έχει καταφέρει να αποκτήσει φανατικούς οπαδούς. Σε αυτή την τελευταία του γενιά το Civic ήρθε ως πιο ώριμο, πιο ολοκληρωμένο και σίγουρα πιο «premium» από οποιοδήποτε άλλο. Πλέον, η Honda προχωρά σε μια επιμέρους ανανέωσή του, στοχεύοντας στον τονισμό του έτσι κι αλλιώς ξεχωριστού του design, αλλά και στην περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας και λειτουργικότητας στο εσωτερικό.

Ακόμη πιο δυναμικό

Advertisement
Advertisement

Το Civic, ιδίως στις 3 τελευταίες γενιές του, μας έχει ξεχωρίσει σε καινοτόμα, ιδιαίτερα και σίγουρα ξεχωριστά σχήματα για το 5θυρο χάτσμπακ αμάξωμά του. Στην τελευταία του γενιά αυτό το εκφράζει όντας μακρύτερο από ποτέ και παράλληλα, πιο δυναμικό. Το δυναμισμό αυτό η Honda τον τονίζει ακόμη περισσότερο στην ανανεωμένη του εκδοχή έχοντας προχωρήσει σε συγκεκριμένες επεμβάσεις στο αμάξωμά του. Αυτές αφορούν στα νέα ενθέματα-«λεπίδες» στο χρώμα του αμαξώματος που βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο του προφυλακτήρα που φιλοξενεί τους προβολείς ομίχλης, στη διαφοροποιημένη γρίλια με τη νέα εισαγωγή, αλλά και στα καινούργια LED φώτα και επανασχεδιασμένα LED φώτα ημέρας. Αλλαγμένες είναι και τα σχέδια των ζαντών, τόσο στις «βασικές» 16 ίντσες, όσο και στις σκουρόχρωμες 17άρες ζάντες του μοντέλου της δοκιμής.

Πιο ποιοτική και λειτουργική καμπίνα

Advertisement

Το εσωτερικό του Civic ήταν δίχως αμφιβολία ένα από τα καλύτερα σε ποιότητα και πρακτικότητα στην κατηγορία του. Ειδικά στον πρώτο τομέα, η ανανέωση της Honda έρχεται να τονίσει περαιτέρω την απτή ποιότητα της καμπίνας προσθέτοντας νέες επενδύσεις-φιλέτα πάνω στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών. Από εκεί και πέρα, παραμένουν τα άφθονα μαλακά στην αφή πλαστικά, αλλά και η εξαιρετικά προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Στον τομέα της λειτουργικότητας-εργονομίας, η Honda έχει προσθέσει ένα νέο πάνελ κουμπιών και περιστροφικού χειριστηρίου στην αριστερή άκρη της κεντρικής οθόνης αφής του συστήματος πολυμέσων, που βοηθά στη χρήση του. Επίσης, στο πάνω τμήμα του πάνελ για το χειρισμό του κλιματισμού, έχουν προστεθεί νέοι διακόπτες για την «ένταση» του αέρα.

Περαιτέρω αλλαγές στο εσωτερικό δεν υπάρχουν και έτσι, το Civic συνεχίζει να προσφέρει κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες του, αφού είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση έως και 5 ενήλικες. Το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει αρκετά μεγάλη χωρητικότητα 420 λίτρων και μεγάλο άνοιγμα που βολεύει στη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Advertisement

Ισχυρό και παράλληλα, άκρως πολιτισμένο μοτέρ

O 1.500άρης turbo VTEC των 182 ίππων του Honda Civic της δοκιμής μας είναι από τους ισχυρότερους σε αυτά τα κυβικά. Η απόδοση της ροπής του βρίσκεται στα 220 Nm (240 Nm στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο), τα οποία είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.700 στροφές. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το Civic, παρέχοντας πολύ γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα). Η λειτουργία του παράλληλα είναι πολύ γραμμική και συχνά, «κρύβει» την εκρηκτικότητα του μοτέρ, ενώ χαρακτηριστική είναι η απουσία κομπιασμάτων ή turbo lag. Το αυτόματο κιβώτιο, CVT (Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) έχει καλύτερη απόκριση από το παρελθόν, προάγοντας βέβαια πάντα την ευκολία στην οδήγηση. Διαθέτει και στάνταρ paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι. Στο πεδίο της κατανάλωσης, το Civic με το αυτόματο κιβώτιο καίει κοντά στα 7,8 λτ./100 χλμ.. Όσο περισσότερο ο οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα «ECON» του μοτέρ, που τον θέτει σε ένα πιο «οικονομικό» mode, τόσο περισσότερο μπορεί να δει το νούμερο αυτό να μειώνεται.

Advertisement

Με σπορτίφ προσανατολισμό στο δρόμο

Το Civic στο δρόμο συνεχίζει να ξεχωρίζει στη μικρομεσαία κατηγορία προσφέροντας ομοιογένεια, ασφάλεια και παράλληλα, στιβαρότητα σε κάθε διαδρομή. Ιδίως στην έκδοση της δοκιμής μας με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, το μοντέλο της Honda αποκτά και μια τονισμένη σπορτίφ διάσταση στα οδικά του χαρακτηριστικά, αφού το πάτημα του σχετικού μπουτόν δεξιά του επιλογέα μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και «σφίγγει» την ανάρτηση χωρίς να επιβαρύνει την παρεχόμενη άνεση. Η τελευταία βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, όπως και η ποιότητα κύλισης, παρότι σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει ένας θόρυβος από την κύλιση των ελαστικών. Άκρως αποτελεσματικά είναι τα φρένα, ενώ το τιμόνι παρότι δεν έχει την τέλεια αίσθηση, είναι όσο ακριβές και γρήγορο απαιτείται.

Συμπέρασμα

Σε μια από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας η Honda δεν άλλαξε ορθώς πολλά κατά την ανανέωσή της. Έτσι, πέρα από τη βελτίωση της λειτουργικότητας και το «φρεσκάρισμα» της εμφάνισης, το Civic παραμένει ένα όμορφο, πρακτικό και σπορτίφ μικρομεσαίο μοντέλο, ικανό να καλύψει στο ακέραιο οικογενειακές ανάγκες. Η έκδοση των 182 ίππων βάζει στο παιχνίδι και το «κερασάκι» των σβέλτων επιδόσεων, επιτρέποντας στον οδηγό του να χαρεί ακόμη περισσότερο τη συμβίωσή του με το αυτοκίνητο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 182 PS/6.000 rpm
Ροπή: 22.4 kgm/1.700-5.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.5 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.7 l/100 km (WLTP)
Εκπομπές CO2: 152 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 281,2 €
Βάρος: 1.341 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.518/1.799/1.434 mm
Μεταξόνιο: 2.697 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt.
Τιμή: από 31.350 € (28.070 € με μηχανικό κιβώτιο)