Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic 130PS

Ελλάδα 6:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic 130PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic 130PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το ανανεωμένο Jazz φέρνει κοντά μας και τη νέα κορυφαία έκδοση Dynamic, η οποία, πέρα από τις αλλαγές σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο, προσθέτει στην γκάμα και τον 1.500άρη κινητήρα της Honda με τους 130 ίππους, συνδυάζοντας έτσι την ευρυχωρία με τις δυναμικές επιδόσεις. ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΞΥΔΗ

Advertisement
Advertisement

Με πωλήσεις που ξεπερνούν τα επτά εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως από το 2001 που παρουσιάστηκε, το Honda Jazz έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα από το κοινό, για την ευρυχωρία και την πρακτικότητα που προσφέρει. Η ώρα της ανανέωσης για την τελευταία γενιά του μικρού μοντέλου έφτασε και τώρα μας παρουσιάζεται φρεσκαρισμένο αλλά και ενισχυμένο στον τομέα των επιδόσεων. “Αιτία” η προσθήκη του κινητήρα των 1,5 λίτρων και 130 ίππων, ο οποίος έρχεται ουσιαστικά να διπλασιάσει τα διαθέσιμα μηχανικά σύνολα, με τον 1.300άρη i-VTEC να αποτελεί το έτερο μοτέρ με το οποίο είναι διαθέσιμο το Jazz.

honda-jazz-ivtec-2018-test-newsauto-640-5

Στα του εξωτερικού οι διαφορές σε σχέση με το απερχόμενο Jazz εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος που υιοθετεί τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ‘Solid Wing Face’ σε γρίλια και φώτα πλησιάζοντας έτσι περισσότερο στο οικογενειακό look των υπόλοιπων μοντέλων της ιαπωνικής εταιρίας. Ο προφυλακτήρας έχει επίσης αλλάξει φέροντας περισσότερα δυναμικά στοιχεία στην σχεδίασή του ειδικά στα άκρα. Μικρές αλλαγές έχουμε και στο πίσω μέρος, ενώ η έκδοση Dynamic ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες χάρη στο πιο λεπτό splitter μπροστά αλλά και στον διαχύτη του πίσω προφυλακτήρα. Οι αλλαγές δίνουν μια γενικά πιο σπορ όψη στο μοντέρνο σχήμα του Jazz που τονίζεται στην συγκεκριμένη έκδοση από τα LED φώτα (“συνοδεύονται” και από προβολείς ομίχλης), τις πλαϊνές ποδιές και την μικρή αεροτομή στην κορυφή της πίσω πόρτας, ενώ οι ζάντες είναι βαμμένες σε μαύρο χρώμα έχουν διάσταση 16 ίντσες και φέρουν ελαστικά 185/55.

Advertisement
Advertisement

honda-jazz-ivtec-2018-test-newsauto-640-4

Αντίστοιχες αλλαγές με εκείνες του εξωτερικού, δεν βλέπουμε στο εσωτερικό του ανανεωμένου Jazz αν και η έκδοση Dynamic έχει τις δικές της λεπτομέρειες που την ξεχωρίζουν από τις άλλες εκδόσεις.

honda-jazz-ivtec-2018-test-newsauto-640

Advertisement

Το τιμόνι εδώ έχει καλυφθεί από δέρμα, όπως και ο επιλογέας των ταχυτήτων, οι επενδύσεις είναι διαφορετικές, ενώ οι ραφές είναι πορτοκαλί.

honda-jazz-ivtec-2018-test-newsauto-640-8

Advertisement

Τα μάτια του οδηγού πέφτουν απευθείας στα χειριστήρια τα οποία εκ των οποίων έχουν συγκεντρωθεί γύρω από και πάνω στο τιμόνι αφήνοντας λίγα πράγματα για την κεντρική κονσόλα. Εκεί δεσπόζει η οθόνη των επτά ιντσών του συστήματος πολυμέσων Honda Connect της ιαπωνικής εταιρίας που προσφέρει μεγάλο εύρος συνδεσιμότητας με έξυπνες συσκευές αλλά και εκμετάλλευσης των δυνατοτήτων τους.

honda-jazz-ivtec-2018-test-newsauto-640-7

Οι χώροι δεν λείπουν φυσικά από το εσωτερικό του Jazz. Μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις επιβαίνοντες, με άνετο χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους διαθέσιμους χώρους για μικροαντικείμενα. Πολύ δύσκολα δεν θα βολέψετε κάτι μέσα στο Jazz, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη και τις μαζεμένες του διαστάσεις, κάτι που ισχύει και για το πορτμπαγκάζ. Τα 354 λίτρα χωρητικότητας του κανονικού σε σχήμα χώρου αποσκευών είναι μόνο… η αρχή. Το Jazz αξιοποιεί στο έπακρο το σύστημα Magic Seats της Honda που προσφέρει μια μεγάλη γκάμα επιλογών όσον αφορά στην διαμόρφωσή του και την άνετη μεταφορά των επιβαινόντων ή μεγάλων σε μήκος αντικειμένων. Σε γενικές γραμμές, τέλος, η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και στο εσωτερικό του “Made in Japan” Jazz, κάτι που θα γινόταν ωστόσο πιο εύκολα αντιληπτό αν είχαν προτιμηθεί πιο μαλακά πλαστικά για το ταμπλό.

Advertisement

honda-jazz-ivtec-2018-test-newsauto-640-6

Ο εύστροφος 1.500άρης i-VTEC τετρακύλινδρος κινητήρας των 1,5 λίτρων και 130 ίππων “φοριέται” στο Jazz για πρώτη φορά, για τις ευρωπαϊκές αγορές. Τα 1.104 κιλά που ζυγίζει το αυτοκίνητο στην έκδοση με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο δεν είναι αρκετά για να προβληματίσουν το μοτέρ που προσφέρει ένα σβέλτο και ευχάριστο ρυθμό μετακίνησης. Η ροπή και η ελαστικότητα κάνουν την εμφάνισή τους από πολύ χαμηλές στροφές με την ισχύ να ανεβαίνει προοδευτικά μέχρι και το όριο περιστροφής. Προοδευτικά ανεβαίνει και ο παραγόμενος ήχος που περνά εύκολα στην καμπίνα ακόμη και αν δε έχετε το γκάζι στο πάτωμα. Η χροιά του ωστόσο δεν ενοχλεί προσθέτοντας έναν επιπλέον πόντο στις σπορ διαθέσεις της συγκεκριμένης έκδοσης, η οποία απευθύνεται και σε πιο “ανήσυχους” οικογενειάρχες αλλά και σε νεότερους σε ηλικία οδηγούς. Η μέση κατανάλωση βρίσκεται παράλληλα σε λογικά για την χωρητικότητα του μοτέρ επίπεδα και δεν ξεπερνά τα 6,6 λίτρα στα 100 χλμ.

honda-jazz-ivtec-2018-test-newsauto-640-3

Στην πράξη το Jazz αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από ικανό στο να σε εξυπηρετήσει στην μάχη με την καθημερινότητα. Οι μαζεμένες διαστάσεις φροντίζουν για εύκολο παρκάρισμα, σε συνδυασμό με τα ραντάρ προσέγγισης, ενώ το ζωντανό σε απόδοση μοτέρ καταναλώνει λογικές ποσότητες βενζίνης χάρη και στο σωστό σε λειτουργία Start Stop. Παράλληλα το σύστημα City-Brake Active φροντίζει για την αποφυγή επαφών… τρίτου τύπου με ταχύτητες έως και 32 χλμ./ώρα.

honda-jazz-ivtec-2018-test-newsauto-640-2

Στον αυτοκινητόδρομο, το ιαπωνικό supermini, παρουσιάζεται άνετο και ευθύβολο, παρά την ανάρτηση που έχει ρυθμιστεί για τα ευρωπαϊκά γούστα. Υπό την ηχητική συνοδεία του μοτέρ και κάποιων ελαφρών αεροδυναμικών θορύβων, το Jazz θα διατηρήσει με μεγάλη ευκολία υψηλές ταχύτητες και παρουσιάζεται ευθύβολο ακόμη και με δυνατούς πλάγιους ανέμους, ενώ τα καθίσματα είναι άνετα και στις μεγαλύτερες αποστάσεις. Το Jazz διατηρεί τον γρήγορο ρυθμό κίνησης και στο επαρχιακό. Τα άμεσα σε αίσθηση φρένα, έχουν την απαιτούμενη δύναμη, ο επιλογέας του κιβωτίου είναι γρήγορος και έχει θετικό κούμπωμα, παρά τις σχετικά μεγάλες διαδρομές ενώ το τιμόνι είναι ακριβές. Το supermini της Honda εμπνέει σιγουριά με την ελαφρώς υποστροφική συμπεριφορά του, ενώ η λειτουργία του συστήματος Agile Handling Assist (AHA), που φρενάρει ελαφρώς τους εσωτερικούς προς την στροφή τροχούς σε απότομη αλλαγή κατεύθυνσης είναι ουσιαστική και αντιληπτή.

honda-jazz-ivtec-2018-test-newsauto-640-9

Ευχάριστο στο δρόμο και σούπερ ευρύχωρο και πρακτικό, για την κατηγορία στην οποία ανήκει, το ανανεωμένο Jazz ευελπιστεί να συνεχίσει στα βήματα του προ ανανέωση μοντέλου. Η έκδοση Dynamic που είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το 1.500άρι μοτέρ των 130 ίππων βάζει στο παιχνίδι και τις πολύ καλές επιδόσεις, αλλά και περισσότερα στοιχεία δυναμισμού στην εμφάνιση του Jazz. Με τα καλά επίπεδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας να συμπληρώνουν την εικόνα, το Jazz έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στην δική σας καθημερινότητα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.498cc
Ισχύς: 130 ps/6.600 rpm
Ροπή: 15,8 kgm/4.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό, έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,7 sec
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Τέλη κυκλοφορίας: 159,6 ευρώ
Εκπομπές CO2: 133 gr/km
Βάρος: 1.104 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.051/1.694/1.525 mm
Μεταξόνιο: 2.530 mm
Χώρος αποσκευών: 354 lt
Τιμή: Από 20.250€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1