Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Ford EcoSport 1.5 EcoBlue ST-Line AWD

  • Panos Seitanidis

Η έλευση του 2018 έφερε και αέρα ανανέωσης για το Ford EcoSport, που αναβαθμίστηκε σε πολλούς τομείς για να παίξει αξιόμαχα μπάλα με τον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας των μικρών SUV. Πλέον, προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση την οποία οδηγούμε και αναφέρουμε!

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (twitter.com/PanosSeitanidis)

Ας δούμε πρώτα τι διαφορετικό έχει πλέον το μοντέλο με το μπλε οβάλ σήμα. Ξεκινώντας από την εμφάνιση. Κοιτώντας το κατά πρόσωπο, θυμίζει ακόμα περισσότερο στον «μεγάλο αδερφό», που δεν είναι άλλος από το Kuga.

Με ανάγλυφο καπό, μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα και χαρακτηριστικούς πολυεστιακούς προβολείς που τώρα προσφέρονται με σύστημα φωτισμού High Intensity Discharge, ενσωματώνοντας φώτα ημέρας LED. Υποδοχές για τους επίσης πολυεστιακούς προβολείς ομίχλης ολοκληρώνουν το εμπρός τμήμα υπό γωνία ¾, εμπνευσμένες από τους ιμάντες ενός σακιδίου και σχεδιασμένες για να υποδηλώνουν έναν περιπετειώδη χαρακτήρα.

ford-ecosport-18-stline-awd-mytest-e640

Ανανεωμένη είναι η σχεδίαση και του πίσω προφυλακτήρα και των φωτιστικών σωμάτων ενώ στο πλάι τραβούν το μάτι οι νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου 17 και 18 ιντσών. Αυτές προσφέρονται  σε αρκετές αποχρώσεις, όπως Magnetic Low Gloss, Shadow Silver, Flash Grey και High Gloss Black. Ακόμα περισσότερες είναι οι χρωματικές επιλογές, αφού η Ford προσφέρει το EcoSport σε 12 αποχρώσεις όπως Lightning Blue, Ruby Red και η ζωηρή μεταλλική πορτοκαλί, Tiger Eye, ενώ ακολουθώντας την τάση του segment, προσφέρεται και σε διχρωμία, με περαιτέρω αντίθετες χρωματικές προτάσεις για την οροφή.

ford-ecosport-18-stline-awd-mytest-c640

Ειδικά στην έκδοση ST Line που είχαμε στη διάθεσή μας, συναντώνται επιπλέον σχεδιαστικές επιλογές, όπως τα χαρακτηριστικά λογότυπα, οι πιο σπορ προφυλακτήρες και οι πλαϊνές ποδιές που είναι εμπνευσμένες από τη Ford Performance. Διαθέτει ακόμα μαύρες ράγες οροφής και ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών Dark Tarnish, το λογότυπο ST-Line σε εμφανές σημείο, καθώς επίσης και εκτενώς βαμμένη οροφή και εξωτερικούς καθρέπτες.

ford-ecosport-18-stline-b640

Στον εσωτερικό κόσμο η αναβάθμιση του νέου EcoSport είναι ξεκάθαρη και αξιοσημείωτη. Με νέα ποιότητα υλικών, ειδικά στο μεγάλο τμήμα πάνω στο ταμπλό που αφορά πλέον μαλακά πλαστικά. Αν σας φαίνεται γνώριμο το περιβάλλον, είναι επειδή υιοθετείται το ταμπλό του νέου Fiesta όπου δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών που ενσωματώνει το σύστημα πολυμέσων. Νέος είναι και ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 4.2’’ όπου η Ford έχει επιλέξει πιο «καθαρό» σχεδιασμό, φιλοσοφία που ισχύει γενικά για τα πιο εργονομικά τοποθετημένα χειριστήρια εντός της καμπίνας.

ford-ecosport-18-stline-d640tall

Το νέο Ecosport έχει επίσης άνετα καθίσματα με μερικώς δερμάτινη ταπετσαρία. Ειδικά στο μοντέλο δοκιμής μας αυτά είχαν ένθετα Miko-Dinamica (ένα οικολογικό σουέντ από ανακυκλωμένο πολυεστέρα) και κόκκινη ραφή. Επιπλέον ξεχωριστά στοιχεία της έκδοσης αυτής στο εσωτερικό ήταν το δερμάτινο τιμόνι ST-Line με επίπεδο κάτω τμήμα, το δερμάτινο χειρόφρενο και η  λαβή επιλογέα, το μαρσπιέ με επιγραφή ST-Line και τα σπορ πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι.

ford-ecosport-18-stline-f640tall

Παρότι compact SUV διαθέτει πολλούς έξυπνους χώρους αποθήκευσης, με τα 334 lt του χώρου αποσκευών χάρη στον νέο πάτωμα με ρυθμιζόμενο ύψος είναι στα λογικά πλαίσια της κατηγορίας. Το στοιχείο που παραμένει και στο νέο EcoSport και δεν βολεύει στην καθημερινότητα εντός πόλης, είναι αυτό της ανοιγόμενης στο πλάι θύρας του πορτ παγκάζ. Φέρνει εύλογους περιορισμούς, παρότι σε πιο… ελεύθερο περιβάλλον φαντάζει ως πιο εύχρηστη επιλογή. Γενικά, τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν με άνεση.

ford-ecosport-18-stline-awd-mytest-b640

Από πλευράς τεχνολογίας, το EcoSport για πρώτη φορά προσφέρει Cruise Control με Adjustable Speed Limiter καθώς και Rear View Camera για αποτελεσματικότερο και ασφαλέστερο παρκάρισμα. Η τεχνολογική φαρέτρα περιλαμβάνει ακόμα συστήματα όπως το Blind Spot Information System που μπορεί να προειδοποιήσει τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν,και το στάνταρ Roll Stability Control που προσαρμόζει τη ροπή του κινητήρα και το φρενάρισμα για διατήρηση του ελέγχου.

ford-ecosport-18-stline-ecoblue7=640

Και πάμε και στην ουσία αυτής της δοκιμής, το κινητήριο σύνολο. Η Ford γενικά προσφέρει το EcoSport με νέα γκάμα κινητήρων, συγκεκριμένα δύο εκδόσεις ισχύος του γνωστού μας, βραβευμένου 1.000άρη 3κύλινδρου EcoBoost κινητήρα βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 125 και 140 ίππους. Στο μέτωπο των diesel προσφέρεται ο 1.5 TDCi των 100 ίππων και φυσικά ο κινητήρας που δοκιμάζουμε, ο νέος 1.500άρης EcoBlue diesel των 125 ίππων, που προσφέρεται στη συγκεκριμένη περίπτωση με τετρακίνηση – πράγμα που συμβαίνει για πρώτη φορά στην τετραετή πορεία του EcoSport στην Ευρώπη.

ford-ecosport-18-stline-awd-mytest-d640

Στον ανανεωμένο τετρακύλινδρο κινητήρα η Ford έχει υιοθετήσει λύσεις όπως η ανακυκλοφορία καυσαερίων υπό χαμηλή πίεση και ο εναλλάκτης νερού-αέρα για την εισαγωγή για πιο αποδοτική καύση και μειωμένους ρύπους, ηνσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής για βελτιστοποιημένη αναπνοή κινητήρα , η υπερσυμπίεση χαμηλής αδράνειας για ταχύτερη, καλύτερη ελεγχόμενη απόκριση υπερπλήρωσης, υλικά και εξαρτήματα κινητήρα σχεδιασμένα για υψηλές θερμοκρασίες , καθώς και ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης, πιο άμεσης απόκρισης, πιο αθόρυβο, και μεγαλύτερης ακρίβειας. Αποτέλεσμα είναι ένα σβέλτο σύνολο που χαρίζει ζωντάνια, ταιριάζοντας γάντι στο EcoSport.

ford-ecosport-18-stline-awd-mytest-g640all

Που συνδυάζει ταχύτητα και οικονομία (4.5lt η εργοστασιακή τιμή), ικανοποιητική επιτάχυνση και ομαλή λειτουργία, περισσότερο από ποτέ, είναι πια έτοιμο για να ζει εντός αλλά και εκτός πόλης. Σε αυτό φυσικά καθοριστικό ρόλο παίζει το σύστημα τετρακίνησης που πλέον επιτρέπει και περισσότερες… ανησυχίες. Το σύστημα Intelligent All Wheel Drive αξιολογεί το επίπεδο πρόσφυσης των τροχών στο δρόμο και μπορεί να προσαρμόσει την κατανομή ροπής έως 50:50 εμπρός / πίσω σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου – είκοσι φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού. Το σύστημα κατανέμει ομαλά τη ροπή μεταξύ και των τεσσάρων τροχών και προσφέρει πιο σίγουρο «πάτημα» στο δρόμο κυρίως σε ολισθηρές συνθήκες. Η απόσταση από το έδαφος παραμένει σταθερή, στα 160 χλστ. στις diesel εκδόσεις, στα 190 στις βενζινοκίνητες.

ford-ecosport-18-stline-g640

Όπως αντιλαμβάνεστε, το EcoSport απέκτησε επιπλέον δυνατότητες χάρη στην τετρακίνηση, μπορεί να τολμήσει να κατέβει σε μία παραλία ή να κινηθεί εκτός δρόμου σε λογικά πλαίσια, δεν έχει όμως γίνει ξαφνικά 4×4 για extreme καταστάσεις. Άλλωστε δεν ήταν αυτός ο στόχος της Ford καθώς έπρεπε να βρει την ιδανική ισορροπία με την κίνηση τόσο σε εθνικό δίκτυο όσο και σε αστικό τοπίο. Και αν το δούμε ως έναν all around παίκτη, μας έρεσε πολύ. Με καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την ανάρτηση της έκδοσης ST-Line να είναι προφανώς πιο σφικτή αλλά επιτυγχάνοντας περισσότερη οδηγική απόλαυση χωρίς να… ταλαιπωρεί.

ford-ecosport-18-stline-c640tall

Συμπερασματικά, έχουμε να κάνουμε ένα μοντέρνο σε εμφάνιση μοντέλο που στα δεδομένα όπλα του που είναι η ποιότητα του εσωτερικού και ο πλούσιος εξοπλισμός, προστίθεται ένας ακόμα αποδοτικός/οικονομικός κινητήρας που ταιριάζει γάντι με τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, συνεργάζεται αρμονικά με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο με το οποίο εφοδιάζεται πια το EcoSport και χάρη στο AWD κλείνει πονηρά στο μάτι σε όσους θέλουν τα Σαββατοκύριακα τους να… διευρύνουν τα όρια της καθημερινότητας στην πόλη. Κι αυτό στο ελκυστικό αισθητικά πακέτο ST-Line.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA FORD ECOSPORT 1.5 D ECOBLUE AWD ST LINE
Κινητήρας (cc): 1.499 cc
Ισχύς (PS/rpm): 125/3.600
Ροπή (nm/rpm): 300/1.750-2000
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.0 sec
Τελική ταχύτητα: 181 km/h
Μεικτή κατανάλωση:  4.5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 125 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 150 ευρώ
Βάρος: 1418 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.096/1.765/1.653 mm
Χώρος αποσκευών: 356 lt
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 25.672€ (έκδοση ST Line AWD)

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Δημοφιλή στο Protothema.gr