Menu
Live Κίνηση | Mazda CX-30 Renault Clio | Τιμές αυτοκινήτων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Fiat 500L City Cross 1.6 MJTD

  • Panos Seitanidis

Η γκάμα του Fiat 500 έχει διευρυνθεί όσο ποτέ και έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το ευρύχωρο 500L στην έκδοση City Cross με τον πετρελαιοκινητήρας MJTD χωρητικότητας 1.6lt και απόδοσης 120 αλόγων.

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Λίγοι περίμεναν πριν μερικά χρόνια πως από το διόλου ταπεινό αλλά περιορισμένου όγκου 500αράκι, θα ξεκινούσε μία «οικογένεια» οχημάτων με κοινό όνομα, λιγοστά κοινά στοιχεία αλλά με ξεκάθαρο στόχο: να καλύψουν τις ανάγκες όλων των αγοραστών. Έτσι γεννήθηκε και το 500L, ο «μεγάλος αδερφός», το μοντέλο που προσφέρει χώρους… περίσσευμα, συνδυασμένους με πρακτικότητα.

Ένα καθαρόαιμο ιταλικό πολυμορφικό, που να προσπαθεί να ισορροπήσει στο άκρος τεντωμένο σκοινί που χωρίζει δύο κόσμους τόσο διαφορετικούς: τις ιταλικής φινέτσας και των οικογενειακών αναγκών.

Παρά το αναπόφευκτο τετραγωνιζέ σχήμα του, θεωρώ πως το 500L έχει καταφέρει να ισορροπήσει σε εκείνο το σκοινί. Προσφέρει απαράμιλλη άνεση, διαθέτοντας όμως μέρη του γνήσιου DNA του 500. Μικρές ή μεγάλες λεπτομέρειες που το κάνουν ξεχωριστό.

fiat-500l-city-cross-mytest-i640

Κι επειδή όσο περνάει ο καιρός η Fiat επεκτείνει ακόμα περισσότερο το εύρος των αναγκών που καλύπτουν τα μοντέλα της, δημιούργησε το 500L City Cross. Κοινώς, είδε πως «πουλούσε» το 500X και προσπάθησε να προσθέσει λίγο από τον ανήσυχο χαρακτήρα του στο πλέον οικογενειακό παιδί πόλης που διέθετε.

Έτσι του έβαλε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, με προστατευτικά στη βάση τους. Μαύρα προστατευτικά χαμηλά στο ίδιο ύψος περιμετρικά του οχήματος, ανεβάζοντας την απόστασή του από το έδαφος κατά 25 χιλιοστά. Του φόρεσε ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ενώ το εμπλούτισε με ασημί ματ διακοσμητικά, με νέου σχεδιασμού γρίλια εμπρός αλλά και μαύρους ματ καθρέφτες.

fiat-500l-city-cross-mytest-m640

Τα παραπάνω προφανώς του δίνουν κάτι έξτρα από πλευράς εμφάνισης ενώ από πλευράς ουσίας, αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, του δίνουν απλά επιπρόσθετες δυνατότητες κίνησης μακριά από την άσφαλτο. Όχι όμως για ροκ καταστάσεις – ούτε ο όγκος του, ούτε η κίνηση εμπρός μπορούν να υποστηρίξουν υπερβολικές απαιτήσεις. Όπως λέει και το όνομά του, που συνδυάζει το «City» με το «Cross», είναι ένα παιδί της πόλης που ενίοτε διασχίζει τα «σύνορα» και φλερτάρει με το χώμα.

Από εκεί και πέρα, το 500L City Cross προσφέρεται με 9 διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις του αμαξώματος αλλά και η διχρωμία με την οροφή να μην ακολουθεί το ίδιο μοτίβο.

fiat-500l-cross-f640

Είχαμε στα χέρια μας όχημα με την πιο ζωντανή diesel επιλογή στη γκάμα, τον 1600άρη MJTD που χάρη στο εξελιγμένο σύστημα τροφοδοσίας, σε συνδυασμό με το φίλτρο μικροσωματιδίων και τον επιλεκτικό καταλύτη SCR, ο οποίος μειώνει στο ελάχιστο της εκπομπές των οξειδίων του αζώτου (ΝOx), εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές Euro6 και είναι ιδανικός για χρήση και σε αστικό περιβάλλον.

Αυτό από πλευράς ρύπων γιατί από πλευράς απόδοσης, ταιριάζει παντού. Σίγουρα κουμπώνει καλύτερα από κάθε άλλη επιλογή με το ιταλικό οικογενειακό όχημα, με τα 320 Nm ροπής να δηλώνουν βροντερό παρόν από τις 1750 στροφές και να «σπρώχνουν» αγόγγυστα το 500L City Cross στο δρόμο που θέλετε. Επιτρέπει την προσπέραση όταν αυτή χρειάζεται και τη σβέλτη μετακίνηση στην καθημερινότητα, όντας εξαιρετικός στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Μάλιστα  ο εν λόγω κινητήρας καταφέρνει να καλύψει και με το παραπάνω τις απαιτήσεις, χωρίς όμως να πληγώνει το πορτοφόλι σας καθώς στις ημέρες δοκιμής μας η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5 και κάτι λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

fiat-500l-cross-e640tall

Ένα ακόμα θετικό στοιχείο ήταν ο περιορισμένος θόρυβος που περνούσε στην καμπίνα, πράγμα που καθιστούσε ακόμα πιο ευχάριστες τις μετακινήσεις, είτε σε αστικό τοπίο είτε σε εθνικό δίκτυο. Αρέσκεται στο να γράφει χιλιόμετρα το εν λόγω μοντέλο, να επιτρέπει σε μία οικογένεια να ταξιδέψει με χαρακτηριστική άνεση. Δεν είναι για ζόρια και για σπορ οδήγηση, άλλωστε πρέπει να ξέρεις τη χρήση που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο. Και το 500L City Cross δεν είναι για σκαρφάλωμα στο βουνό και στροφιλίκια.

Αν όμως κινηθεί σε γνώριμα νερά, είναι απολαυστικό. Στρίβει με ασφάλεια, δεν παίρνει έντονες κλίσεις, τα φρένα του είναι υποδειγματικά και η ανάρτησή του (ημιάκαμπτος άξονας πίσω και γόνατα McPherson εμπρός) είναι προσανατολισμένη στην άνεση.

Πέντε ενήλικες ταξιδεύουν με χαρακτηριστική ευκολία, με άφθονο χώρο στην πίσω σειρά τόσο για γόνατα όσο και για κεφάλια. Τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες κάθονται αρκετά ψηλά, με πλούσια ορατότητα, κάτι που οι μπαμπάδες ξέρετε πόσο αρέσει στα παιδιά που κάθονται πίσω – πάντα με τα ειδικά καθισματάκια αν το απαιτεί η ηλικία, πάντα με τις ζώνες ανεξαρτήτως αυτής. Το ίδιο γενναιόδωρος είναι και ο χώρος αποσκευών, με 455 lt διαθέσιμα.

fiat-500l-city-cross-mytest-a640

Μιας και περάσαμε στον εσωτερικό κόσμο εκτός από… ευήλιο και ευρύχωρο, το Fiat 500L City Cross είναι και πολύ καλά εξοπλισμένο. Ο βασικός του εξοπλισμός αφορά σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, φώτα LED DRL και U-Connect Navi 7” HD LIVE με οθόνη αφής. Το σύστημα πολυμέσων έχει δυνατότητα λειτουργίας MirroLink ενώ το ιταλικό μοντέλο διαθέτει πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης, όπως αυτό του αυτόματου φρεναρίσματος.

Συμπερασματικά, έχουμε ένα πολύ καλά εξοπλισμένο, ευρύχωρο και χρηστικό μοντέλο, που δεν φοβάται να βγει «έξω από τα νερά του», αν δεν φοβάστε εσείς να βγείτε έξω από τα δικά σας, «αγκαλιάζοντας» την όχι και τόσο σαγηνευτική εμφάνισή του. Ειδικά με τον συγκεκριμένο κινητήρα.

fiat-500l-city-cross-mytest-d640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1598 cc
Ισχύς: 120 PS/3750 rpm
Ροπή: 320 Nm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,5 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,9 l/100 km
Εκπομπές CO2: 127 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 152.4 €
Βάρος: 925 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4276/1800/1679 mm
Χώρος αποσκευών: 455 lt
Τιμή από: 15.300€
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 20.400€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Δημοφιλή στο Protothema.gr