Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Volkswagen Polo 1.4 TDI (105 PS)

Ελλάδα 12:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Volkswagen Polo 1.4 TDI (105 PS)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Volkswagen Polo 1.4 TDI (105 PS)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η απάντηση της Volkswagen στο dieselgate! Οι όροι, Polo και πετρέλαιο, μας παραπέμπουν απευθείας σε μια σίγουρη επιλογή χωρίς δεύτερες σκέψεις, για όποιον φυσικά δεν θέλει να το ψάξει πολύ στην κατηγορία Β, αλλά παράλληλα, επιθυμεί να έχει το κεφάλι του ήσυχο από πολλές απόψεις.

Advertisement
Advertisement

Του Γιάννη Τσιρογιάννη (giannistsirogiannis@hotmail.com)

Σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία οχημάτων, υπάρχουν καλώς ή κακώς δυο σταθερές εδώ και πολλές δεκαετίες. Μεταλαμπαδεύονται από γενιά σε γενιά, από στόμα σε στόμα, από άνδρα σε γυναίκα και το ανάποδο. Ποιες είναι αυτές οι σταθερές; Αφενός, όσοι νέοι έμαθαν να οδηγούν σε κάποιο μικρό Toyota, το επιλέγουν και μετά την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Αφετέρου, όταν η εντριβή τους με αυτό περάσει σε μια πιο ώριμη φάση, συνήθως, η επόμενη και πιο ενδεδειγμένη επιλογή τους, είναι το Polo της VW. Εννοείται, με τους ακόλουθους συνειρμούς που έχουν να κάνουν με την δεδομένη ποιότητα και ασφάλεια, εδώ και πολλά χρόνια, αναλογικά με την κατηγορία.

Ένα Polo που δεν αποτέλεσε ποτέ το οδηγικό ερωτικό σκίρτημα, ή το αισθητικό τοτέμ και των δυο φύλων. Χαρακτήρισε όμως και εξακολουθεί να το κάνει έως σήμερα, την μετάβαση από την εποχή του εισαγωγικού αυτοκινήτου, σε ένα μεγαλύτερο πιο ολοκληρωμένο (με βάση τις διαστάσεις του) μέσο, που όχι μόνο μπορεί να διατελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μέσα στην οικογένεια, αλλά και να κλέψει κάτι από τη λάμψη των μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Σχεδιαστική συνέχεια χωρίς εκπλήξεις, διακριτική αισθητική ανανέωση και καλά κρατά η κολόνια…

Advertisement
Advertisement

Volkswagen-Polo-TDI- 105-640

Ανοίγεις την πόρτα και εισέρχεσαι στην καμπίνα. Φιλόξενη, μελετημένη, καλοφτιαγμένη, άκρως ποιοτική σε υλικά, τουλάχιστον επάνω στο ταμπλό. Εδώ θα βρείτε έναν από τους μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους στην κατηγορία, σε ότι έχει να κάνει με επιβάτες και αποσκευές. Πιθανότατα την ευκολότερη εργονομία σε διακόπτες και χειριστήρια, αλλά και μια καλή θέση οδήγησης, έτοιμη να υιοθετήσει πολλών ειδών σωματότυπα. Ικανοποιητικές είναι οι θήκες για τα μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών.

Volkswagen-Polo-TDI-inter-640

Advertisement

Ο 1.4 TDI είναι ο ισχυρότερος της σειράς, αποδίδει 105 ίππους και 250 Nm μόλις στις 2.500 rpm. Με τρικύλινδρη λογική, την οποία στη θυμίζει πυκνά συχνά ηχητικά, είτε στο ρελαντί είτε όταν τον πιέζεις. Όταν ξεπεράσεις την αρχική νωθρότητα στο τράβηγμα μέχρι δηλαδή τις 1.600 rpm και εισέλθεις στην ωφέλιμη περιοχή, τότε όλα εξελίσσονται αρμονικά, με το Polo να δείχνει τα δόντια στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις και να ικανοποιεί απόλυτα. Οι αριθμοί από μόνοι τους προϊδεάζουν για το πόσο κεφάτα μπορεί να συμπεριφερθεί. Το κιβώτιο είναι εύχρηστο, με την κλασική αραιή διάταξη στην κλιμάκωση των πέντε σχέσεων, η οποία περιορίζει ευεργετικά την μέση κατανάλωση καυσίμου (6,5 lt/100 km).

Στο δρόμο, διακρίνουμε γι άλλη μια φορά το καλό διαχρονικό κλασικό πρόσωπο του Polo. Πως ερμηνεύεται αυτό; Με σίγουρο πάτημα, ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης, σταθερότητα αλλά και το γνωστό «λοξοκοίταγμα» στο μεγαλύτερο Golf. Εδώ ανήκει η μια από τις δυο πρώτες θέσεις, στη δεύτερη κατηγορία αυτοκινήτων, σε ότι αφορά την άνεση, την κύλιση, τη σιγουριά με την οποία αντιμετωπίζονται οι νόμοι της φυσικής. Στον αντίποδα, ναι όντως, το Polo ποτέ δεν ήταν, όπως συμβαίνει και τώρα δηλαδή, ο μετρ της πληροφορίας, ο υμνητής της ακρίβειας, το φετίχ σε επίπεδο αίσθησης και δεσίματος με τον οδηγό του. Το main stream που υπηρετεί πιστά, εμπεριέχει στο ημερολόγιό του, απολύτως δικαιολογημένα και κάποιες κλίσεις του αμαξώματος, όχι σε βαθμό ανησυχητικό, απόρροια της άνεσης, στην οποία σκύβει με τρόπο επάνω της η ρύθμιση της ανάρτησης. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα συμπληρώνουν μια θετική unisex οδική εικόνα, η οποία εκτιμάται ακόμη περισσότερο όσο περνά ο καιρός, παρότι δεν αποτυπώνεται στη σκέψη σου.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.422 cc
Ισχύς: 105 PS/3.750rpm
Ροπή: 250 Nm/1.750-2500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,5 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 90 gr/km
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Βάρος: 1.170 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.972/1.682/1.453 mm
Χώρος αποσκευών: 280 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 15.980 ευρώ

 

Advertisement