Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Ford Focus ST: Επένδυση ψυχής

Ελλάδα 19:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή Ford Focus ST: Επένδυση ψυχής

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Ford Focus ST: Επένδυση ψυχής

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κόντρα σε κάθε λογική, το Ford Focus ST απευθύνει κάλεσμα σε όσους επιμένουν, σε πείσμα των καιρών, να οδηγούν και όχι να μετακινούνται.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Τη στιγμή που ο εν δυνάμει αγοραστής του Focus έχει επικεντρώσει την προσοχή του στον 3κύλινδρο 1.000άρι Ecoboost κινητήρα, απόδοσης 125 PS, μοιάζει ίσως παράταιρο να ασχολείται κανείς με έναν Ecoboost κινητήρα διπλάσιου κυβισμού και ιπποδύναμης. Είναι όμως απολαυστικό.
Το Focus ST, που στην περίπτωσή μας ήταν πορτοκαλί χρώματος, ξεχωρίζει από τα αεροδυναμικά βοηθήματα, την επιβλητική έξοδο των εξατμίσεων στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα, το λογότυπο ST και τις 18άρες ζάντες που φιλοξενούν ελαστικά 235/40 ειδικά σχεδιασμένα από την Goodyear. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα μπάκετ καθίσματα της Recaro, ενώ σε σχέση με τα απλά Focus υπάρχει έξτρα ένα όργανο μέτρησης θερμοκρασίας – πίεσης λαδιού και πίεσης υπερπλήρωσης.

Ο κινητήρας έρχεται σε λειτουργία με το πάτημα ενός κουμπιού και αμέσως γεμίζει την καμπίνα των επιβατών με τον στακάτο ανδρικό ήχο του. Ναι, αυτό το Focus ακούγεται ωραία καθότι έχει γίνει ολόκληρη μελέτη από τους μηχανικούς της εταιρείας. Πατάς γκάζι και ένας χαρακτηριστικός ήχος γεμίζει τ’ αφτιά σου. Ενα ειδικά μελετημένο αντηχείο μεταδίδει τον ήχο του κινητήρα απευθείας από την εισαγωγή στην καμπίνα.

Advertisement
Advertisement

Η ανάρτηση του ST είναι 10 mm πιο χαμηλή και περιλαμβάνει εμπρός McPherson με ξεχωριστό υποπλαίσιο, ελατήρια, αμορτισέρ, σιλεντμπλόκ και αντιστρεπτική ειδικών προδιαγραφών. Αντίστοιχα, πίσω υπάρχει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Control Blade προερχόμενη από το Focus RS, ελατήρια, αμορτισέρ, σιλεντμπλόκ και αντιστρεπτική ειδικών προδιαγραφών.

[nggallery id=2812]
Σε συνδυασμό με το Torque Vectoring Control που φρενάρει επιλεκτικά τον τροχό που σπινάρει, περνά ομαλά στον δρόμο η δύναμη των 250 PS.
Ο οδηγός, όταν επιλέξει απλώς να μετακινηθεί, θα βρει σύμμαχό του την πυκνή κλιμάκωση του -θετικού σε αίσθηση- κιβωτίου 6 σχέσεων και εκμεταλλευόμενος τη ροπή των 37 kgm που είναι διαθέσιμη από τις 1.750 rpm θα κινηθεί αβίαστα και σβέλτα. Σε αυτούς τους ρυθμούς η ανάρτηση δεν ενοχλεί, χωρίς όμως και να ενθουσιάζει με την άνεσή της. Οταν ο ρυθμός ανέβει, η ανάρτηση αναδεικνύεται στον καλύτερο σύμμαχο του μέσου οδηγού.

Η ενδοτικότητά της συγχωρεί-φιλτράρει την υπερβολή σε συνεργασία με τα ηλεκτρονικά που έχουν τρία στάδια: Οn, Sport και Off. Προσωπική μας επιλογή, η θέση Sport, που αφήνει σημαντικά περιθώρια ελέγχου στον οδηγό, προφυλάσσοντάς τον σε μια ακραία κατάσταση. Φρενάρεις δυνατά, κοιτάς εκεί που θες να πας, στρίβεις αφήνοντας το φρένο και γκαζώνεις σταδιακά μετά την κορυφή, εκμεταλλευόμενος την ομαλή παροχή ισχύος. Επαναλαμβάνεις πιο πιεστικά, νιώθεις το σώμα να «διαβάζει» το Recaro, η ουρά είναι λίγο φλύαρη για τα γούστα μας ή μήπως το παρακάναμε κλείνοντας τη γραμμή;

Advertisement

Δοκιμάζεις πάλι, η ώρα κυλά ευχάριστα και έχεις ξεφύγει από τη θλιβερή πραγματικότητα. Εξ ου και ο τίτλος «Επένδυση στην ψυχή σας». Για όσους πιθανόν ψάχνουν σημεία αναφοράς, το Focus ST είναι σαφώς ταχύτερο από το RS πρώτης γενιάς, αλλά και το προηγούμενο ST.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 250 PS /5.500 rpm
Ροπή: 36.6 kgm/1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 248 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,5 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 14,2 lt
Εκπομπές CO2: 169 gr/km
Βάρος: 1.290 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.362/1.823/1.484 mm
Χώρος αποσκευών: 363 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 380 €
Τιμή: 33.480 (31.000 με απόσυρση)

Advertisement

 
 

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil  

 

Advertisement