Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Fiesta ST

  • NewsAuto.gr

«Πεδίο δοκιμής: Νίκαια» ανέφερε η πρόσκληση αλλά ευτυχώς η Ford μας έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το καυτό μικρό της hatch σε διαδρομές πιο ορεινές, με άφθονο στροφιλίκι, ώστε να μας συστηθεί… με το καλύτερο του πρόσωπο!

Αποστολή Γαλλία: Πάνος Σεϊτανίδης (twitter.com/SeitanF1)

Εν μέσω λοιπόν ελληνικής Άνοιξης, ταξιδέψαμε στη Νότια Γαλλία αλλά με εφαλτήριο τη Νίκαια σκαρφαλώσαμε από τη Γκρας, γνωστή ως «Πρωτεύουσα των Αρωμάτων» προς τη περίφημη «Route Napoleon», τη διαδρομή δηλαδή που κάλυψε ο Ναπολέων επιστρέφοντας από την Έλμπα και οργώσαμε και προς τις δύο κατευθύνσεις.

«Εξόριστοι» κι εμείς από τον υπόλοιπο κόσμο, μπαίνοντας μέσα στο ST αποκόψαμε κάθε επαφή με την έξω πραγματικότητα. Δέσμιοι στα Recaro καθίσματα που σε «αγκαλιάζουν» προδικάζοντας στιγμές… οδηγικής ευχαρίστησης, που ξεκινά πατώντας το κουμπί ενεργοποίησης του 1600άρη EcoBoost κινητήρα.

Κάναμε πάνω από 300 χιλιόμετρα, ως επί το πλείστον σε ορεινές διαδρομές, με «στροφιλίκι», γκρέμια να απειλούν, χιόνια στο πλάι του δρόμου, σε ένα μείγμα αδρεναλίνης που απαιτούσε ένα αυτοκίνητο συγκινήσεων. Ευτυχώς το είχαμε.
[nggallery id=2341]
Βυθίζεις το δεξί πόδι στο πεντάλ του γκαζιού και το αντηχείο Sound Symposer αρχίζει να στέλνει μία βραχνή μελωδία, η ένταση της οποίας μεταβάλλεται ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης αλλά παραμένει τόσο σαγηνευτική όσο το τραγούδι των Σειρήνων. Με το καλημέρα λοιπόν, το ST σε κερδίζει μέσω… ακοής. Υπάρχουν όμως κι άλλες αισθήσεις, κι άλλα συναισθήματα. Θα σας αναλύσουμε μερικά…

Τα 182 PS με τη ροπή της τάξης των 24,4 kgm στις 1500-5000 rpm βάζουν φωτιά στο μικρό της Ford που εκτοξεύεται από στάση στα 100 km/h μέσα σε 6.9 δευτερόλεπτα. Δύσκολα θα μείνει κανείς ακάλυπτος από τις επιδόσεις, που είναι εκεί και με το παραπάνω όποτε τις θες, χωρίς όμως να συνδυάζονται με απαιτήσεις… βενζινάδικου όταν δεν πιέζεις. Μπορεί άλλωστε σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά να είναι κατά 20% ισχυρότερο αλλά το νέο Fiesta ST είναι και πιο οικονομικό αλλά και κατά πολύ λιγότερο ρυπογόνο.

Αλλά τι λέω; Ποσώς σας ενδιαφέρουν τέτοια πράγματα όταν έχουμε να κάνουμε με ένα τόσο καυτό σούπερ-μίνι που εφόσον συνοδευτεί και από προσιτή τιμή (ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί αυτή) να είστε σίγουροι πως θα κάψει πολλές καρδιές. Αυτό που σας ενδιαφέρει είναι πως οι προαναφερθείσες δυνατότητες μεταφράζονταν σε συμπεριφορά στο δρόμο, σωστά;

ST με τα όλα του λοιπόν, ειδικά στα 20 δευτερόλεπτα του overboost που συναρπάζουν. Με αναβαθμισμένη ανάρτηση που μπορεί να διατηρεί γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά διαθέτει νέα γεωμετρία με μειωμένη απόσταση από το έδαφος (κατά 15mm) και πάτημα γεμάτο πείσμα, όσο κι αν δοκιμάζεις τα όρια του.

Τόσο σκληρό ώστε να νιώθεις το σπορ του πράγματος αλλά όχι να πονούν τα παΐδια σου, το Fiesta ST ανταποκρινόταν πρόθυμα σε κάθε απαιτητικό θέλω, έστριβε με ακρίβεια και αποφασιστικότητα και ακόμα και παρατηρώντας το από πίσω, να πιέζεται σε δρόμους γεμάτους κλίσεις, παγίδες και απαιτήσεις, η εικόνα που έδινε ήταν ίδια με αυτή που άφηνε στον οδηγό: της σιγουριάς.
[nggallery id=2342]
Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο γινόταν ένα με το δεξί σου χέρι σκαρφαλώνοντας στα γαλλικά όρη του Νότου, η πληροφορία από το ηλεκτρικό τιμόνι (2.32 στροφών από τέρμα σε τέρμα) ήταν άμεση και ακριβής ενώ τα φρένα, με δισκόφρενα να βάζουν χαλινάρι και στους τέσσερις τροχούς αποδείχθηκαν ετοιμοπόλεμα (πρώτη φορά στο συγκεκριμένο μοντέλο τοποθετούνται και πίσω). Μιλώντας για… «φύλακες αγγέλους» η φαρέτρα του νέου Fiesta ST εκτός από ABS με EBD και Emergency Brake Assist, περιλαμβάνει και το eTVC. Το ηλεκτρονικό δηλαδή διαφορικό «Torque Vectoring Control» που επεμβαίνει αποτρέποντας το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού καθώς και ESC, σε τρία όμως mode γιατί θέλουμε να πάμε σπίτια μας αλλά θέλουμε να πάμε και με χαμόγελο.

Πλήρως ενεργοποιημένο για ασφαλείς διαδρομές, σε Sport Mode όπου σε αφήνει να παίξεις έως ότου κρίνει πως πρέπει να σε προφυλάξει από τον… εαυτό σου και εντελώς απενεργοποιημένο για ειδικές περιστάσεις! Οδηγικά λοιπόν, δύσκολα θα αφήσει κάποιον ανικανοποίητο. Έχει άλλωστε γράψει τόσα χιλιόμετρα δοκιμών σε πίστες όπως το Νίρμπουργκρινγκ που δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό.

Αισθητικά… η μεγάλη τραπεζοειδής γρίλια δεσπόζει στο εμπρός μέρος, με το μάτι να καταλήγει στο κόκκινο λογότυπο ST που εντοπίζεται και σε άλλα μέρη του εξωτερικού και του εσωτερικού. Το σπορ πακέτο συμπληρώνεται από την αεροτομή, το διαχύτη, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης αλλά και τους τροχούς ελαφριού κράματος 17 ιντσών.

Στα εντός βρήκαμε τα μοναδικά ψεγάδια. Σε ένα αυτοκίνητο τέτοιας φιλοσοφίας και επιδόσεων, ο συνοδηγός χρειάζεται χειρολαβή, όσο κι αν γίνεται ένα με τα Recaro. Είναι αυτοκίνητο φτιαγμένο για να στρίβει και όχι με λίγα βλέπετε. Από εκεί και πέρα, η κεντρική κονσόλα δεν συνάδει με το προσωπικό μας γούστο αφού τα μικροσκοπικά κουμπιά χρειάζονται χρόνο μέχρι να τα… νιώσεις εύχρηστα και ειδικά αυτό των alarm, μοιάζει παράταιρο στο γενικό, ποιοτικό σύνολο.

Στον αντίποδα, να προσθέσουμε τη παρουσία LED φωτιστικών σωμάτων, τα γνωστά συστήματα της Ford «Mykey» και «SYNC», το σύστημα start/stop και άλλες σύγχρονες λύσεις που κάνουν το νέο Fiesta ST εκτός από… πυροβόλο κατ’ επιλογή, καθημερινό αυτοκίνητο κατ’ ανάγκη του ιδιοκτήτη. Προσφέρεται σε τρία αποκλειστικά χρώματα: Molten Orange, Spirit Blue και Race Red.[nggallery id=2344]

Συμπέρασμα; Δυναμικό και όμορφο, επιθετικό αλλά και υποτακτικό, από τα τέλη του μήνα που θα είναι κοντά μας θα αποτελέσει μία πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή για όσους αναζητούν το απόλυτο μικρό επιδόσεων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ FIESTA ST
Κινητήρας: 1.596 cc
Ισχύς: 182 PS στις 5.700 rpm
Ροπή: 24,4 kgm στις 1.600-5.000 rpm (29,5 kgm με χρήση overboost)
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό Durashift 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 220 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Επιτάχυνση 0-100: 6,9 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 138 gr/km
Βάρος: 1.163 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.975/1.978/1.456 mm
Χώρος αποσκευών: 276 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 151,8 ευρώ
Τιμή:

Δημοφιλή στο Protothema.gr