Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

Δοκιμάζουμε το Fiat Freemont Diesel

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Δοκιμάζουμε στους ελληνικούς δρόμους το πρώτο… τέκνο που προέκυψε από τον γάμο Fiat – Chrysler… 

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ

Η αλήθεια είναι ότι το Freemont είναι ένα από τα αυτοκίνητα που είχα πολύ μεγάλη περιέργεια να το οδηγήσω. Με αμερικανική… εθνικότητα και ιταλικό διαβατήριο, το αυτοκίνητο αυτό προσπαθεί να βάλει τη Fiat σε μια κατηγορία στην οποία μέχρι σήμερα δεν είχε παρουσία. Το Freemont είναι το ευρωπαϊκό αδελφάκι του Dodge Journey. Ενα 7θέσιο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο με σχεδίαση SUV πολυμορφικών δυνατοτήτων και κινητήρα πετρελαίου.
Το Freemont έχει στοιχεία από MPV, SUV και Station Wagon. Και δικαιολογούν αυτόν τον ισχυρισμό με στοιχεία: ψηλό και άγριο σχεδιαστικά αμάξωμα, μεγάλο μεταξόνιο (2,89 m), επτά θέσεις σε τρεις σειρές καθισμάτων και χώρος αποσκευών 758 lt (στην 5θέσια διάταξη). Η χρηστικότητα είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματά του, καθώς η τρίτη σειρά καθισμάτων πέφτει στο έδαφος και δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης, η δεύτερη σειρά καθισμάτων σύρεται και αναδιπλώνεται και η πόρτα ανοίγει μέχρι και 90 μοίρες για να είναι εύκολη η πρόσβαση. Με 32 διαφορετικούς συνδυασμούς στη διάταξη των καθισμάτων και 20 θέσεις για μικροαντικείμενα στην καμπίνα επιβατών, το Freemont δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα κλασικά MPV…

[nggallery id=1462]

Σε σχέση με τον Αμερικανό αδελφό του, οι μηχανικοί της Fiat επενέβησαν στην ανάρτηση και στο τιμόνι – που έγιναν πιο σφιχτά ώστε να προσφέρουν καλύτερη αίσθηση και ακρίβεια στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Εκαναν επίσης και σχεδιαστικές αλλαγές προκειμένου το αυτοκίνητο να έρθει πιο κοντά στην αισθητική των Ευρωπαίων. Οπως και να έχει, πάντως, σχεδιαστικά το Freemont δεν έχει καμία σχέση με τα μικρά ντελικάτα μοντέλα της εταιρείας. Ομως αυτό το αυτοκίνητο δεν απευθύνεται σε αυτό το κοινό, αλλά στον οικογενειάρχη που επιζητά χώρους, μπρουτάλ αίσθηση, αλλά παράλληλα θέλει να μην προκαλεί στη σημερινή εποχή (αυτές είναι αστειότητες κατ’ εμάς, αλλά σημεία των καιρών). Με λίγα λόγια, η πελατειακή βάση διευρύνεται για τους Ιταλούς και αυτό είναι αναμφίβολα καλό.

Τώρα, σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, με τον 2λιτρο diesel κινητήρα το Freemont παραμένει στο εμπορικό παιχνίδι. Καταρχάς δεν θα μπορούσε ένας μικρότερος κινητήρας να κινήσει με αξιοπρέπεια τους 1,8 τόνους του αμαξώματος. Δεύτερον, μόνο ένας καλός πετρελαιοκινητήρας, που θα κρατούσε σε ανεκτά επίπεδα την κατανάλωση, θα ταίριαζε σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο και οι Ιταλοί έπεσαν διάνα με τον 2.0 Multijet 2. Η απόδοσή του είναι στους 170 PS και προσφέρει περίσσια ροπή από χαμηλά και καλές επιδόσεις. Το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται καλά με τον κινητήρα, η ροπή του οποίου καλύπτει τα όποια… κενά προκύψουν σε περίπτωση απαιτητικής χρήσης από τον οδηγό (απότομα γκαζόφρενα, επιταχύνσεις με τέρμα το γκάζι κ.λπ.).

Κατά τ’ άλλα, το Fiat Freemont συμπεριφέρεται ως ένα καθαρόαιμο SUV στον δρόμο. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι ανεκτές, ενώ εκτός δρόμου, και με σύμμαχο την τετρακίνηση της Jeep-Chrysler, πετάει!

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.956 cc
Ισχύς: 140 PS/4.000 rpm, 170 PS/4.000 rpm
Ροπή: 35,4 kgm/1.750-2.000 rpm, 35,4 kgm/1.750-2.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,0 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,4 lt
Εκπομπές CO2: 169 g/km
Βάρος: 1.874 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.888/1.878/1.691 mm
Χώρος αποσκευών: 145 lt (7θέσεις) / 758 lt (5θέσεις)
Τιμή: από 35.100 ευρώ (με απόσυρση)

 

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil  

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto